1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

T65 vs. 6510

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja FH, 5/9/02.

1. FH

Tykkäykset:
    0
    Uutta puhelinta olen ostamassa ja loppusuoralle valintaa tehtäessä ovat päässeet T65 ja 6510. Osaako joku suositella jompaa kumpaa selkeästi toista kannattavammaksi ostokseksi?

Itselleni puhelimessa tärkeimmät ominaisuudet ovat luonnollisesti puhelut ja sen lisäksi tekstiviestit, valmiusajat, koko ulkonäkö jne. Internetin käyttö ei ole erityisen tärkeää, mutta tietysti mukava lisämahdollisuus. Myös käytön helppous/loogisuus on tietysti tärkeää.

T65:n saa tietääkseni halvimmillaan 175 eurolla ja 6510:n vastaavasti 335 eurolla, eli hintaeroa on lähemmäs tuhat vanhaa markkaa. Osaako joku siis sanoa tämän laajamittaisen :) kuvauksen perusteella, onko nokialaisen kalliimpi hinta oikeutettu. Eli toisin sanoen, kannattaako panostaa 6510:een esim. radion takia (joka sinänsä on erittäin mukava lisäominaisuus)? Vai onko T65:n omiin tarkoituksiini järkevämpi valinta?

Puolueettomia suosituksia, kiitos!

FH

2. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Noista kehdesta Nokia. On hieman laadukkaampi ja mukavempi käyttää.

3. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    No omasta puolesta voin sanoa että ainakin T28,T18 ja T68 viestejen kirjoitus oli täysin perseestä!!!! Hermot meni alle viikossa.Mielestäni myös tuo loogisuus ja helppous on ericssonin puhelimissa todella kaukana.Joten sinuna ostaisin ehdottomasti 6510 vaikka se hieman kalliimpi onkin.Laadusta joutuu maksamaan enemmän.

4. 3.1415926 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    No jotkut väittää Ericssonin puhelimia muka epäloogisiksi vaikka nehän on loogisia kuin.. en nyt keksi vertausta mutta turhia päävalikkoja on vähän yhdistelty. Omasta mielestäni ainakin T65 on hyvä puhelin ainakin ulkonäön osalta eikä ominaisuuksissakaan ole valittamista jotkut ehkä valittelee viestien kirjoituksen hitautta ja näppäinten pienuutta mutta ainakin näppäinten pieneen kokoon tottuu suht nopeasti.

5. jalool

Tykkäykset:
    0
    Jossain jo kehuin T65:ttä, etten tottunut siihen edes viidessä kuukaudessa.
    (eikä mulla ole edes isot sormet...) :))

Jos jomman kumman noista kerran hankit niin suosittelen kyllä ehdottomasti että hankit 6510:n.

6. FH

Tykkäykset:
    0
    ^

Eli suurin osa tuntuu suosittelevan 6510:a vaikka se on lähes puolet kalliimpi. Hmm....

7. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Noh, riippuu vähän mihin vertaa ja mihin on tottunut! Kokeile vaikka Motorolan kännyköitä, siinä loogisuus on kaukana! Ja olen omistanut / käyttänyt sekä Nokia että Ericssonin kännyköitä!

Ja laadusta voi olla monta mieltä.... enkä yritä saada aikaan mitään Nokia vs. Ericsson -juttua!

8. petteril

Tykkäykset:
    0
    Huomauttaisin (mielipiteestähän toki puhutaan), että itse viestin kirjoitus (T9 kyllä noista vanhemmista puuttuu) ei töki, päinvastoin kirjaimen vaihto (jos ei käytä Nokian nuolinäppäinkikkaa) käy paljon Nokiaa nopeammin.

Sen sijaan kaikenlainen SIM-kortin lukeminen (varsinkin viestien) on aivan toivotonta.

Tokihan saattaa olla, että oikein nopeassa näppäilyssä (jota en ole itse oppinut 6 vuoden kännykänkäytöllä) kirjaimet tulevat jollakin puhelimella jäljessä.

Yllämainittu ei estänyt minua hankkimasta uutta (vanhaa) T28sia, kun on harmittanut loistopuhelimesta luopuminen jokin aika sitten...

9. simolii

Tykkäykset:
    0
    Yksi ääni T65:lle. Hinta suhteessa ominaisuuksiin loistava, Nokian puolesta puhuvat jälleenmyyntiarvo (?) ja radio. Jos ostaisit T65:n ja siihen kannettavan hf:n radiolla (kalleimmissa paikoissa 50 euroa), silti säästäisit 100 euroa 6510:iin verrattuna... Vanhojen Nokian käyttäjien kohdalla vie tietysti aikaa tottua Ericssonin erilaisuuteen (mm. 0 on piste ja 1 väli tekstiviestiä kirjoitettaessa... ym)

10. murto

murto Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Nokiat?

Itse ottaisin 6510:n mm. ominaisuuksien ja akun keston takia. Ja softa nopeuksineen ym. on erkin vastaavaa parempi.

Ja laadusta puhuttaessa: molemmilta tulee yhtälailla paskaa mutta nokialla on Suomessa paljon enemmän viallisia luureja koska niitä on PALJON (n. 8 kertaisesti) enemmän kuin erkkejä. Jos viat suhteutetaan niin...

11. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mun mielestä näitä kahta ei oikein voi edes verrata. Melkei sama kun että kumpi auto Toyota Corolla 1.6 vai Mercedes Benz C.

Käyttäjäryhmiin ei oikein mitään pitäisi alkaa laittamaan, mutta itse kuvittelisin että T65 löytyy 13v koululaisen repusta ja 6510 aikuisen (miehen) puvuntaskusta.

12. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1329
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Pidän 6510:a kyllä parempana jos hintaero unohdetaan. Lähinnä paremmuuteen vaikuttaa nopeammat valikkotoiminnot, varsinkin tekstiviesteissä. T65 on toki ihan asiallinen laite sekin, esim. näyttö jopa erinomainen.

13. zumbo

Tykkäykset:
    0
    Kaverilla on 6510 ja mulla T65.. No ottasin ehdottomasti tän T65:sen. Se on niin kauheen pieni se Nokia ja siin on jotenki huonon pieni se näyttö. Nii ainoo vika täs Ericssonissa on just se tekstiviestien kirjotus, mut ei mul oo ollu ikinä niin kiire etten ois voinu vähä kauemmin näppäillä. Ja ainaki mä totuin niihin näppäimiin iha hetkessä.

14. FH

Tykkäykset:
    0
    Kiitokset kaikille mielipiteitään kirjoittaneille - uusi kapula on nyt hankittu.

15. zumbo

Tykkäykset:
    0
    Joka on.........?? :D

16. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Toivottavasti 6510! Toivottavasti et hankkinut T65 :sta ku joku sano et se on niin pieni! =)

17. FH

Tykkäykset:
    0
    Panostin kalliimpaan, eli Nokian ostin.

18. acce

Tykkäykset:
    0
    Mistäs toi T65 irtoo noin halvalla?:/

19. jalool

Tykkäykset:
    0
    Gigantista irtoo... :)