1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

T65 valmiusaika

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Dr.Evil, 3/7/02.

1. Dr.Evil

Tykkäykset:
    0
    Onko kellään ollut kauempaakin aikaa T65?Tai tietääkö joku minkälaisia asetuksia pitäisi puhelimessa olla että valmiusaika olisi maksimaallinen.
    Itse olen yrittänyt kokeilla kontrasteista taustakuviin, äänettömänä... mutta yli 6päivää en saa akkua kestämään vaikka en puhuisi/yleensäkkään käyttäisi puhelinta.

2. Harald73

Tykkäykset:
    0
    Re: T65 vamiusaika

Onko tuo 6 päivää sitten mielestäsi huono valmiusaika? Lupasivat valmistajat sitten mitä tahansa, harvempi luuri tietääkseni pystyy edes tuohon.

3. JS Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mulla pysyy max. 6 päivää kohtuullisella puhemäärällä. Ja puhelin on ollut siis 6 vuorokautta putkeen, eli siis myös yöllä päällä. Myös radioa käytetty hieman.

Onhan sulla näytönsäästäjä päällä?

4. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Näytönsäästäjä on kännyköissä "Virransyöjä" siksi, sitä ei kannata käyttää. Vaikka ainakin R600:ssa onkin kaks hienoa liikkuvan kuvan näytönsäästäjää.

5. Dr.Evil

Tykkäykset:
    0
    Onhan se sinänsä ihan hyvä valmiusaika paras mitä minulla olevissa puhelimissa on ollutkaan, mutta vähän vain hämää kun jotain 300h lupaavat vaikka ei pysty puhelin edes siihen 200h..
    Näytönsäästäjää olen pitänyt päällä koska puhelin ainakin näyttää valikosta sitä että virtaa olisi n.20h pitempään kuin ilman sitä. T65 näytönsäästäjähän ei ole ollenkaan samanlainen kuin r600 missä se on liikkuva ja selvästi enemmän virtaa syövä. Ohjekirjakin sanoo että sen pitäisi vähemmän syödä virtaa kun se on päällä.

6. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Vertailun vuoksi:

Taustakuva käytössä, ei näytönsäästäjää, kontrasti 4 ja valmiusaikaa n. 180 tuntia heti laturista otettuani. Puheaikaa lupailee vähän vaille 8 tuntia.

Liittymä dna ja yleensä kenttää 2-täydet tolpat.

Käytännössä kapulaa lataan parin päivän välein, joka on omasta mielestäni ihan tyydyttävää. Positiivinen yllätys muutenkin mielestäni koko puhelin.

7. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    R600:n virrankulutus.

Itse yritän kokoajan säätää R600:sta parhaimpaan asentoon valmiusajan maksimaallisuutta ajatellen, kun olen joutunut lataamaan lähes poikkeuksetta joka päivä luuria. Näytönsäästäjä on kytketty pois päältä, samoin alkutervehdys. Luuri kuitenkin välillä pitää häiriötä, jos on joku radio tai kaijutin päällä, johtunee GPRS:stä, vaikka en käyttäisikään sitä silloin. Vaihdoin takaisin legendaariseen vihreään valoon ja vähensin kontrastia 4/6:n 6/6:sta. Mitähän vielä voisi tehdä. Toivottavasti softapäivitykset auttaisi virrankulutukseen positiivisesti ja suht paljon. Okei meni kyllä vähän offtopicin puolelle. T65 ja R600:n sattuvat ollemaan samantapaisia luureja.

8. Dr.Evil

Tykkäykset:
    0
    Mitenkäs on tuo kontrasti?Onko vaikutusta ja pitäiskö sen olla 0/6 vai 6/6?

9. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    No 0/6 R600:ssa se on kyllä niin epäselvä. 4/6 on alin mitä voi ajatella, näkee sentään vielä selvästi, vaikka värit haalistuukin. En sitten tiedä onko sillä mitään vaikutusta valmiusaikaan.

10. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Re: R600:n virrankulutus.

Kaikki GSM -puhelimet keskustelevat välillä tukiaseman kanssa ja aiheuttavat häiriöitä toisiin sähkölaitteisiin, jotka sitten esim. kuuluvat äänenä radion tai tv:n kaiuttimista. Ei ole väliä, onko GPRS:ää vai ei. Lisäksi jos puhuessasi menet lähelle radiota tai tv:tä, kuuluu kaiuttimesta enemmän tai vähemmän jatkuva säksätys.

11. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Niin, mutta on sietämätöntä, kun luuri pitää ääntä joka minuutti pari kertaa.

12. Moose

Tykkäykset:
    0
    Säästönäyttö ja näytönsäästäjä ovat 2 eri toimintoa, jotka kummatkin löytyy sekä R600:sta että T65:stä.

13. JS Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Taustakuva käytössä, näytönsäästäjä päällä, kontrasti 4 ja valmiusaikaa 223 h heti laturista otettuani. Puheaikaa jotain 5 h.

Ihan tyytyväinen olen.

14. JS Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mitä meinaat säästönäytöllä? Tota "Tila" valikkoako?

15. Moose

Tykkäykset:
    0
    Nytpä ei ole T65 käsillä, mutta R600:
    Näyttövalikossa - > (kohta 2) Säästönäyttö.
    (Näytön tiedot minimoidaan automaattisesti, kun näyttö ei ole aktiivinen)
    Eli käytännössä ruudun alareunassa näkyy puhelimen ollessa lepotilassa vain (vaihtuen) kellonaika+lataus+verkko/päivämäärä/operaattorin nimi.

16. slinky

Tykkäykset:
    0
    säästönäyttö=näytönsäästäjä t65:ssa

Tuohan on t65:ssa juuri se näytönsäästäjä, ainakin minun puhelimessani :)

17. Dr.Evil

Tykkäykset:
    0
    Ei ainakaan minun T65 ole muutakuin näytönsäästäjä, ja se on juuri se että operaattori, aika.. vaihtelevat. Ja tietääkseni T65 ei saa uusia näytönsäästäjiä kuten R600. En tiedä onko minulla hyvät silmät vai mikä on kun saan ihan hyvin selvää olkoon kontrasti mikä hyvänsä, tosin 6/6 on huomattavasti tummempi.

18. JS Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: säästönäyttö=näytönsäästäjä t65:ssa

Samoin. ;) Mä jo ihmettelin että mitä toi äijä jauhaa.

19. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

Sama toiminto on t39:ssä ja r600:ssa nimeltään säästönäyttö.

Näytönsäästäjähän on oikeastaan juuri tuollainan liikkuva kuva, kuten windowsissa. Säästönäyttö taas on ehkä oikeampi nimitys (ainakin omasta mielestäni) tuolle virransäästöominaisuudelle, jossa vain osaa näytöstä päivitetään.

20. JS Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

Säästönäyttö ois joo parempi mutta eikö se kulje nimellä näytönsäästäjä?

Jaa tämä viestiketju