1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

T65 vaihtui huollossa T200:ksi

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja muistamaton, 16/5/03.

1. muistamaton

Tykkäykset:
    0
    Ostin toukokuussa vuonna 2002 Ericssonin T65:n, kun olin niin tuskastunut silloisen 8210:n toimintaan. Toivoin, että Ericssonia ei tarvitsisi turhaa huollossa kuljetella.

Nyt kuitenkin puhelin on käynyt Helsingissä mutkin ainakin 5 kertaa huollossa. Siihen on mm. päivitetty softat, korjattu kaiuttimet, vaihdettu näppäimistöt ja näin pois päin. Ja reilu kuukausi sitten haettuani puhelimen huollosta siihen oli vaihdettu kaikki muu paitsi softa.

Nyt kuitenkin aamupäivällä soittivat Helsingistä huollosta (niin kun se puhelin lähetettiin viime viikolla taas Helsinkiin huoltoon) ja kysyivät voivatko vaihtaa sen puhelimen eri malliin (T65:ia heillä ei ollut varastossa ja ei ollut tiedossa milloin niitä tulee).

Huoltomies ehdotti upouutta SE T200:sta vaihdokiksi ja minä hyväksyin sen.

Nyt kuitenkin olen kolunnut läpi lukuisia sivustoja ja miettinyt oliko tuo vaihdos järkevä? Huoltomies perusteli lähinnä, että näin sain uudemman mallin (mutta sehän ei tarkoita aina sitä, että se olisi parempi).

Onko teillä kokemuksia molemmista puhelimista ja jos on niin voittako heittää omia mielipiteitänne niiden hyvistä ja huonoista puolista, kun niitä verrataan keskenään? T200:n ominaisuuksia joku kyselikin jo tuolla aiemmassa aiheessa, mutta nyt toivoisin näitä "mitä jäin kaipaamaan ja mikä on parempaa"-kommentteja.

2. Blur

Blur Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nokia N9 16GB + DNA / HTC Desire Z + Saunalahti
    Puhelimissa ei taida olla mitään eroja..T200 sattuu oleen T65 sonyericsson-nimellä ja erikuorissa.

3. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Sähköpostisovellus puuttuu T200:sta.

Edit: Korjattu väite päinvastaiseksi.

4. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Miten niin? Minä ja sonyericsson.com olemme erimieltä.

5. muistamaton

Tykkäykset:
    0
    Minä melkein olin saamassa SE:n sivuilta sellaisen käsityksen, että se puuttuu tuosta T200:sta. Mutta erittäin hyvä jos se siinä on, sillä T65:ssa se ainakin on, mielestäni.

6. JS Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kyllä se minun mielestä löytyy.

7. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Ei kun tarkoitin juuri päinvastaista, eli piti sanoa, että t200:sta. :)

Anteeksi, että hämmensin kaikkia 3 h. ;)

8. cridde

Tykkäykset:
    0
    T200 vs. T65: Parempi näppäimistö (IMO), kuulokeääni, käteensopiva muotoilu, hieman nopeampi tekstinsyöttö.

T65:ssa on paremmat käyttöajat, isompi näyttö, ääniohjaus ja s-posti ohjelma.

Käytöstäsi riippuen saatoit menettää jonkin verran, mutta aika samanlaisia puhelimia ne kyllä on.

9. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    No, olisi minunkin pitänyt tajuta tuo ihan itsekkin mutta ajatus ei raksuta, ei...

Itse henkilöikohtaisesti en kyllä missään tapauksessa luopuisi s-postista kännyssä.

10. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Sama täällä, tykästyin siihen Panasonic GD92:n aikana ja sen jälkeen useimmissa puhelimissani on ollut se mukana.

11. muistamaton

Tykkäykset:
    0
    No tuo näppäimistön paremmuus ainakin on todella tervetullutta! Ainakin T65:ssa pisti hatuttamaan numeronäppäinten rasittava käytettävyys (tai sitten vain vainoharhailin niiden kanssa). Ja tekstiviestien kirjoittamisen nopeutuminen on kyllä plussaa, mutta en varmaan uskalla vieläkään odottaa esimerkiksi nokialaiseen verrattavissa olevaa nopeutta..

Pääsenköhän vieläkään eroon siitä, että tekstiviestiä kirjoittaessani en tiedä jos joku minulle sillä aikaa on laittanut viestin?

Käyttöaika on kyllä itselleni tärkeä. No toivottavasti tuo T200:nen yltää edes lähelle T65:n aikoja! Ison näytön menettäminen kyllä hieman kirpaisee, sillä siihen ihastuin aikoinani T65:sta hankkiessani (rakkautta ensi silmäykselllä... eh..).

Ääniohjaustako ei ole? Aika kumma homma. Tai siis eikö nykyään kaikissa oman arvon tuntevissa puhelimissa pitäisi se olla ;) Näin handsfree aikakaudella..

Sitä sähköpostia tuskin tällä hetkellä tulen kaipaamaan. Kun ei oo pahemmin tullu tutustuttua siihen ominaisuuteen.

Luulisin saavani ehkä jo huomenna tai viimeistään ylihuomenna sen T200:n huollosta niin pääsenpähän itse toteamaan millainen se sitten oikein on.

12. Repe

Tykkäykset:
    0
    Vaikka T65:sen näppäimet onki aika jäykät ja sillee, ni ne ei sentää narise niin mielettömän ärsyttävästi kun T200:sen nuolinäppäimet.. Mielestäni T65 on muutenkin kaikin puolin parempi puhelin kuin T200 vaikka ominaisuudet olisivatkin lähes samat. Ainoat miinukset T65:ssa ovat SIM-kortin järjetön ja joskus huonosti toimiva sijoituspaikka ja T200:seen verrattuna himmeä valo, joka kylläkin riittää kaikissa tilanteissa ihan hyvin "himmeänäkin".

Jaa tämä viestiketju