1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

T65 + dna gprs = ei toimi!?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja oah79, 13/9/02.

1. oah79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    27
    Puhelinmalli:
    L1020
    Olen yrittänyt käyttää dna:n GPRS-yhteyttä sekä puhelimen (Ericsson T65) wap-yhteytenä että tietokoneen internet-yhteytenä (kaapeliyhteys).

Ongelma on, että GPRS-yhteys saadaan puhelimeen äärimmäisen harvoin. Yleinen tilanne on, että yhteyttä muodostettaessa puhelin jää vain yhdistämään (Ilmoittaa "Yhdistää"), kunnes lopulta keskeyttää yhdistämisen ja ilmoittaa, että nolla tavua siirtynyt.

Puhelimen (ja tietokoneen) GPRS-asetukset ovat kunnossa, ne on asetettu dna:n puhelinasiakaspalvelun ohjeiden mukaisesti. Testasin Soneran GPRS-yhteydellä kyseisiä asetuksia ja internet-yhteys tietokoneeseen toimi täysin!

Olen testannut GPRS-yhteyttä Helsingin keskustassa, Itä-Helsingissä sekä Vantaalla, Myyrmäessä. Asunnossani Sörnäisissä yhteys ei toimi käytännössä ollenkaan: esim. eilen (12.9.) sain klo 17-24 kerran yhteyden muodostettua, yrityksiä oli useita kymmeniä. Data liikkui todella tahmeasti, noin 40 minuutin aikana siirtyi noin 800 kt.

Eilen 12.9. Rautatientorilla klo 14.30-16.30 yhteys muodostui kohtuullisesti, tietoliikkenneverkkovirheitä esiintyi kuitenkin ja yhteys vaikutti hitaalta. Kohti klo 17 mentäessä yhteyttä ei yhtäkkiä tuntunut enää syntyvän.

Itä-Helsingissä testasin yhteyttä 11.9, yhteys syntyi satunnaisesti, kunnes klo 17 jälkeen ei enää suostunut toimimaan. Samana päivänä Vantaalla noin klo 9-13 yhteys syntyi useita kertoja jopa yli 50% todennäköisyydellä.

Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia? T65:n omistajat, kertokaa kokemuksistanne, asetuksistanne tms. Testasin tosiaan Soneran GPRS:ää eilen kyseisellä puhelimella, sen jälkeen en ole saanut gprs-yhteyttä kertaakaan. Voiko sillä olla merkitystä?

T. Olli

2. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Eräs Oulun naapurikunnassa asuva asiakkaani oli hankkimassa GPRS-puhelinta tarkoituksenaan surffailla netissä Dna GPRS:n avulla. Hän osti alkuperäisen Ericsson datakaapelin ja T65:n. Vaikka kaikki asetukset olivat kohdallaan, Dna+kaapeli+T65-kombinaatio ei suostunut toimimaan. Nokian 6310+datakaapeli+Dna GPRS toimivat kuitenkin täysin moitteetta. Hän vaihtoi sitten Nokiaan ja kaapeliin ja yhteys pelaa. Itse käytän kotikoneella T65+datakaapeli+Sonera GPRS-yhdistelmää, joka toimii.
    Mielessä on käynyt hankkia oma Dna-liittymä internetkäyttöön, mutta se vaatisi varmaan Siemensin käyttämistä yhteyden muodostamisessa.

Eli et ole minun kokemukseni mukaan ainoa, jolla on ongelmia Dna GPRS:n ja T65+kaapeli-yhdistelmän käytössä.

3. oah79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    27
    Puhelinmalli:
    L1020
    T65 gprs ei toimi,takuusta hyötyä?

Puhelimessani on takuuaika vielä voimassa. Käsittääkseni minulla on oikeus vaatia liikkestä toimiva vehje tilalle. Tietenkin, uusi T65 ei välttämättä korjaisi tilannetta, kyseessä saattaa olla jonkinlainen tyyppivika, ainakin jossain T65-mallissa.

PC-Superstore, josta kännyn ostin, vetoaa (kokemukseni perusteella) helposti tuotteen ohjelmistovirheisiin, josta he eivät ota vastuuta. Kännyssäni on uusin ohjelmisto. Käsittääkseni heidän pitäisi hankkia minulle tuote, joka toimii luvatusti. Joko huoltamalla tai toinen laite tilalle. Olenko oikeassa?

-olli

4. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: T65 gprs ei toimi,takuusta hyötyä?

Mene Maifoniin käymään, Maifonin huolto korjaa Erkit, vaikkei sieltä olisi ostettukaan. http://www.maifon.fi

5. topman

Tykkäykset:
    0
    Mulla on uusi T65 ja dna gprs. Hyvin pelittää Pirkanmaalla. Nettiasetukset samat kuin R600:ssa (Kts. R600 keskustelu tässä foorumissa)

6. oah79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    27
    Puhelinmalli:
    L1020
    Re: T65 gprs ei toimi,takuusta hyötyä?

Jepu, olen jo käynyt valittelemassa. Myyjä sanoi, ettei vikaa voi tutkia mitenkään, ei ollut ideoita. Ironisinta oli se, etten ollut taas saanut useampaan tuntiin gprs-yhteyttä aikaiseksi. Maifonin myyjä testasi ja kappas, yhteys löytyi samantien ja pelitti taas. No joo, kaupasta kävellessäni testailin taas ja mykkä oli aika pitkään...

7. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Nyt sitten hankin oman Dna-perusliittymän ja siihen GPRS-palvelun ja kuten "Dna GPRS: missä toimii?"-ketjussa kerron, minulle kävi kuten asiakkaalleni, eli T65+kaapeli+Dna GPRS osoittautui toimimattomaksi yhdistelmäksi. Samoja ongelmia, kun ketjun aloittajallakin. Siemens ME45:llä yhteys toimii hyvin.

8. oah79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    27
    Puhelinmalli:
    L1020
    Kiitos tiedosta! Pakko se on uskoa, että T65 ja dna gprs tuppaa olemaan huono yhdistelmä. Ok, kyllähän joillain T65 + dna gprs kuulemma toimii; saattaa olla että vain uusimmat tuotantoversiot pelittävät tms tms..

Nyt kysymys kuuluukin, mitä puhelinta testaan seuraavaksi. Houkutus olisi tietysti testata jotain toista Ericssonia, kun olisi tuo kaapeli valmiina, mutta toisaalta tuntuu aika optimistiselta olettaa, että vika/vikoja on vain T65:ssa... Ja korvaako takuu tämmöisen, sekin pitäisi selvittää.

9. oah79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    27
    Puhelinmalli:
    L1020
    Kävin hankkimassa tänään Ericssonin R600: se toimii! Eli olit oikeassa, kiitos raportoinnistasi!

R600 ei kyllä muuten sitten olekaan T65 tasoinen vehje. Aika lelumainen, huono näppis.. noh kaikkea ei ilmeisesti voi saada.

Jaa tämä viestiketju