1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

T610: GPRS-parametrejä ei tueta

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja Entropia, 19/4/06.

1. Entropia

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC One M7
    Puhelin T610, kaapeli DCU-11. Koneessa Windows 2000. Yritän päästä puhelimen kautta internettiin ja kaikki asetukset koneen puolelta pitäisi olla ihan kunnossa. Modeemin alustuskomennot on asetettu ja puhelimeen tilattu Saunalagilta MMS, WAP ja Internet-asetukset. Kuitenkin joka kerta kun yritän yhdistää (numerolla *99***1# tai *99#) puhelin sanoo "Yhdistää" ja sekunnin jälkeen tulee ilmoitus "GPRS-parametrejä ei tueta". Sen jälkeen koko homma katkeaa.

Mistä johtuu? Mikä avuksi?

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Onko sinula tuossa "1" asetus paikassa luurissa internet yhteyden asetukset? jos ei niin valitse oikea (tarkista luurin data yhteys asetuksista oikea CID numero)

3. Entropia

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC One M7
    Ei ole paikassa yksi, olen koittanut kyllä vaihtaa numeroita sekä tuosta soittonumerosta että modeemin alustuskomennosta. Joka kerta samalla tuloksella. Alkaa pikkuhiljaa v-tuttaa. Vanha T68i toimi kuin junan vessa, tämä luuri on vittuillut siitä lähtien kun sen ostin. Tiedän että muut ovat saaneet GPRS:n toimimaan...

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Missä paikassa on nettiyhteys (numero), ja mikä sinulla on siinä yhteysosoitteena (APN)?
    Toki voit alustaa PCllä, mutta silloin pelkona että kirjoitat yli esim MMS yhteysasetusten.

Edit:
    Alustat siis PCllä ? millaisella rimpsulla? onko APN oikein?

5. Entropia

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC One M7
    APN-nimenä olen koittanut "internet" sekä "internet.saunalahti". Saunalahti Internet on CID:llä 2. AT-alustuskomento on "AT+cgdcont=2,"ip","internet". Olen koittanut vaihdella tuota alustuskomennon numeroa ykkösestä vitoseen. Lisäksi olen koittanut vaihtaa soitettavasta puhelinnumerosta viimeistä numeroa ennen risuaitaa väliltä 1-5. Eli kaikkea mitä itse keksin mikä voisi vaikuttaa yhteyteen. Aina ja joka kerta puhelin valittaa samaa.

Edit: Ei mitään väliä vaikka MMS-asetukset katoisi eikä ikinä tulisi takaisin. Itse en niitä käytä, enkä myöskään wappia. Kunhan vaan sais tämän PC-yhteyden toimimaan!

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Saunalhden intrnet APN taitaa olla mainitsemasi internet.saunalahti , jos se on CIDillä 2 (ja on siis siellä pysynyt) , niin "soitto" *99***2# (ilman PCn suuntanumero automatiikkaa)

Käytännöllisintä on ottaa CID paikka yksi käyttöön, ja määrittää sinne tuon internet.saunalhti apn (ja muut asetukset siitä oletuksesksis, yhdyskäytävät, proxyt jne.) ja käyttää yleistä ja toimivaa *99***1# numeroa soittosarja asetuksissa. Jos luurissa setukset kohdallaan niin alusta ei tarvita ja alustuksen olessa väärin se sekoittaa.

AT+cgdcont=1,"ip","internet.saunalahti" muistaakseni Saunalahdella oikea APN alustus.

Tuossa oleva 1 :n on siis sama mikä soittosarja puhelin numeron viimeinen ja myös "sama" kuin CID numero luurissa, eli sinun tapauksessa kakkonen olisi ehkä oikea.

AT+cgdcont=2,"ip","internet.saunalahti"
    *99***2#

Ilmeisesti olet tuupannut tuota "intrnettiä" APNään jos luurisi herjaa GPRS virhettä, normaalisti käytetään vain väärää APN, esim WAP, joka aiheuttaa kyllä GPRSn muodotumisen, mutta bitit ei liiku halutusti.

1 "muistipaikkaa" kuitenkin suosittelen internet käyttöön koska se on yleisein mitä luureissa käytetään modeemikäytössä, jolloin luurin vaihto voi sujua jopa lennossa.

7. Entropia

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC One M7
    Kokeilen näillä ohjeilla illalla. Toivotaan parasta...

8. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Kyllä se noilla soveliaan antamilla ohjeilla toimii. Jos ei niin vika on todennäköisimmin käyttäjässä. ;)

9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ihan vain tarkistaakseni, olet siis samaa liittymää käytänyt eri luurilla ja hyvon toiminut? ja että GPRS toimii itse luurilla hyvin?

10. Entropia

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC One M7
    Koitin eilen, ei toiminut. GPRS-WAP toimii itse puhelimella, ja samalla liittymällä T68i:ssä toimii. Luovutan, heitän pyyhkeen kehään, potkaisen tyhjää, laitan hanskat naulaan jne.. Ja ehkä T610 lentää seinään ja ostan K750i:n tilalle. Kiitokset soveliaalle ja muille auttaneille.

Jaa tämä viestiketju