1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

t300 sähköpostiasetukset

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja micho, 1/7/03.

1. micho

Tykkäykset:
    0
    kun en haulla löytänyt vastausta, niin pitää itse kysyä.

eli mikä mättää, kun sähköpostia lähetettäessä tulee ilmoitus: "väärä käyttäjätunnus tai salasana?"
    asetukset on mielestäni ihan oikein, mutta kun en ole ihan varma. operaattorina on sonera ja sähköpostipalvelimena www.iwn.fi.

ja kertokaa nyt vielä tietämättömälle, että saanko minä yleensäkään tuota "vanhaa" postiani toimimaan puhelimella, vai pitääkö minun hommata joku soneran oma postilaatikko/osoite?

kiitos.

2. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    saattaa olla ettei kaikki mailit toimi kännyllä. Tälläinen tieto mulla ainakin on.
    Itse tappelin vähä aikaa soneran liittymällä ja sauniksen postilla ja t-300:sella.
    Sain sen viimein toimimaan.
    Ainakin pitää tietää postilaatikon nimi ja siihen salasana,koska meillä on useita pitää olla just siihen lodjuun oikeet sanat ym.
    Ja ainaki aluksi koko luuri ei löytäny palvelinta ku ei ollu apn asetuksissa "internet" asetus. Sitte rupes skulaa.
    Kandee kattoo kyseisen tarjoajan asetukset jotka pitäis kyllä olla samat ku netissä.

Lähtevä maili pitää olla sonerassa mail.inet.fi portti 25
    kysy lisää jos jotain tulee..

3. micho

Tykkäykset:
    0
    joopajoo. turha luullakaan että minä olisin saanut sitä toimimaan. prkl.

valaiskaa minua:
    -postilaatikko on lienee jotain@jotain.jotain, vai mitenkä? esimerkiksi minulla mikko@hampaatsuussa.com
    -apn asetukset. mitä ne on? mistä ne löytää? mitä niihin pitää laittaa?
    -pop3/imap4, kumpiko pitää olla? ja mitä ne käytännössä on?
    -käyttäjätunnus. eli siis minkä käyttäjätunnus? sen oman sähköpostin, vai soneran joku tunnus vai mikä?

mulla menee kohta hermot...
    mutta kiitos kumminkin.

4. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Eipä näytä tuo tarjoavan POP3/IMAP tiliä, joten et voi käyttää sitä puhelimessasi.

Puhelimella toimiva sähköposti on esim. www.vapaalla.org/?sahkoposti

Edit: Näyttää tuo sittenkin tukevan:
    POP3-palvelin: smtp.iwn.fi
    SMTP-palvelin: smtp.iwn.fi

5. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    -Saapuva posti on sen laatikon nimi joka on annettu sille kun se on perustettu, siis ei osoite, se tulee toiseen kohtaan.
    -pop3 protokolla
    -saapuva palvelin=esim . pop.saunalahti.fi
    -saapuva portti on ainaki 110 sauniksella
    -postilaatikko: siihen se laatikon nimi joka perustettaessa tuli
    -salasana: sen laatikon salasana
    -lähtevä palvelin soneran liittymällä pitää olla :mail.inet.fi
    -portti : 25
    -sähköpostiosoite :siihen se osoite johon mailit tulee

Sitte seuraavat:
    yhdistä kuvake , datayhteys , datapalvelut , sonera ,muokkaa, ->
    APN :internet
    käyttäjätunnus : tyhjä
    salasana : tyhjä
    jne kaikki muut tyhjää.

aseta palvelu sähköpostin muokkauksesta juuri se soneran datayhteys jossa on se apn internet. laittaa vaikka sille esim nimen soneramaili ni erottaa toisistaan.
    koneen voi sammuttaa vaikka ni ne asetukset menee päälle, mun mielest ne toimii kyl ilmanki.

Ja lisää sit ni taas vastataa.

6. kirsti

Tykkäykset:
    0
    T300 hyvin harvoin ymmärtää jos saapuva/lähtevä palvelin on kirjaimin
    eli jos tulevan postin osoite on smtp.iwn.fi niin laita sen tilalle 212.94.64.6

Ja niinkuin jo sanottu lähtevä maili on sitten operaattorin mukaan eli soneralla mail.inet.fi eli 192.89.123.198

7. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Onko tuo totta? Yhden asiakkaan puhelimen asetukset tarkistisn (siis T300 kyseessä) ja kaikki mahdolliset asetukset oli oikein, mutta viestit eivät sitten millään lähteneet. Pitää ehdottaa laittaa se numeroin. Kyllä on taas emämoka Sony Ericssonilta mikäli tuo pitää paikkansa.

Tappelin sen puhelimen kanssa ainakin tunnin eikä tullu mieleenkään koittaa numeroin tota, koska kaikissa muissakin puhelimissa on ainakin tähän asti toiminut kirjaimin.

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    R520sta lähtien on pitänyt laittaa palvelimet IP:nä, jollei DNS asetuksia ole saanut laitettua käsin.

Ko vehkeet erikoisesti ilmoittavat lähettäessä käyttäjätunnus virheestä jos tulevan palvelimen astukset/tunnukset eivät ole oikein, mikä johtuu siitä että laitteet käyvät ensin kirjautumassa pop/imap palvelimelle.

9. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    No ei mulla ainakaan oo yhtään ainoata numeroa ja nimillä ne löytyy ihan hyvin. Oon lähettäny viestejä liitteen eli kuvan kera ja hyvin on menneet.
    Ja tulevat tulleet.
    Siis sonera liittymä ja saunalahden postipalvelin ainakin toimii noin.

10. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ovat sitten tureemmissa softissa korjanneet/päivittäneet tuon DNS ongelman, (tai olen muuten vain asennoitunut pistään suoraan IPt)

11. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Tai voi olla operaattorista kiinnni et ne olis päivittäny vehkeensä tms.
    Hyvin tää tuntuu ainakin toimivan, ku just tarkistin viestit ja kirjotin takas..
    siis mailin.

12. micho

Tykkäykset:
    0
    jepjep. nyt toimii. kiitoksia kaikille.

en ihan varmaksi saanut selville kummassako vika oli, mutta vaihdoin palvelimet numeroiksi ja postilaatikon erilaiseksi, niin alkoi toimimaan.
    jesh.

Jaa tämä viestiketju