1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tärkein peruste kännykälle

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Guest, 8/3/03.

1. Guest Vieras

Minun mielestäni tärkein peruste kännykälle on kokonaisuus, ei jokin tietty ominaisuus. Toisaalta ne pienet herkut tekevät sen kokonaisuuden, mutta ilman sitä kokonaisuutta ei ole niitä pieniäkään herkkuja joista mielihyvä koostuu. Samaa mieltä , eri mieltä , mielipidettä kehiin :)

2. Sami

Tykkäykset:
    1
    No totta kai noin, mutta usein saattaa käydä niin, että joku yksittäinen ominaisuus/puute pilaa muuten hyvän kokonaisuuden. Kokonaisuushan on osiensa summa. Samaa kokonaisuutta ei ole ilman osia. Ja jokainen osa on oma itsenäinen kokonaisuutensa.

Tämä aihe taitaa kuulua pikemminkin filosofian alaan ;)

3. Filvas

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Note 4
    Tärkein peruste... tietysti värinäyttö
    :p

4. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tärkein peruste on hinta ja se mihin kännykkä käytän... tarvitsenko välttämättömästi kaikkia/mitään huippu ominaisuuksia.

5. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Tätä on kyselty aiemminkin. Pariinkin kertaan. Ei ehkä ihan samoilla sanoilla mutta silti...

Kuitenkin ulkonäkö ja ominaisuudet on mulle tärkeimmät perusteet. Se mitä ominaisuuksia haluaa riippuu taas ihmisestä ja se minkä näköiseksi puhelimen näkee riippuu myös ihmisestä (ja jokaisella ihmisellä on erilainen maku ja niistä ei voi tunnetusti kiistellä. Tai voi kyllä kiistellä mutta loppua sille ei ikinä tule)...

6. huippu

Tykkäykset:
    0
    Nyt kun alan miettimään mitä puhelimella teen niin asiat koostuu kahteen osaan: 1. Soitan/Vastaan 2. Lähetän tekstiviestejä ja vastaanotan.

Uutuuden innostusta on joskus multimediaviestit, mutta nekin vain hetkellisiä. Mulle riittäisi ihan hyvin vaikka 8110i jos olisi kaksitaajuus.

7. Tanjuzka

Tanjuzka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Mun mielestä kännykästä pitää löytyä normaalien puhelu ja tekstiviesti ominaisuuksien lisäksi BlueTooth. Kai ilman sitäkin pärjäisi, mutta kun siihen on tottunut niin ei siitä enään voi luopua.
    Kamerat ja värinäytöt ja sähköpostit ja radiot yms. on vaan lisäherkkuja.

8. Harald73

Tykkäykset:
    0
    Tärkeintä on laatu ja kokonaisuus, joten olen karttanut erästä kotimaiseksi väitettyä merkkiä kuin ruttoa.

9. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Minulle tärkeintä on luotettavuus. Siksi käytänkin Siemensin puhelimia. Peruskäyttöön riitti A50, jonka olen tosin jo myynyt. Tietokoneen kanssa nettisurffailuun tarvitsemani GPRS-yhteys ja muut tarvitsemani ominaisuudet löytyvät ME45:stä. Molemmat ovat loistavia puhelimia omissa luokissaan. Tukevat natisemattomat kuoret, helppoja käyttää, luotettavia..

10. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    1: Laite toimii niin kuin on suunniteltu, eli luotettavuus kunnossa.
    2: Kuulokeääni ja 900-verkon ominaisuudet kunnossa.
    3: Kohtuullinen akun kesto ja ns. paidantaskukoko -> ~100g painoa.
    4: Ulkonäöstä sen verran, että riittää kunhan ei ole pinkki tai pa**anruskea...
    5: Vilkkuledi;)
    6: Audio-bt, jos innostuisi hankkimaan bt-hf:n, niin ei varmaan malttaisi luopua.

11. Bob the Builder

Tykkäykset:
    0
    Lisäisin edellisiin vielä käyttömukavuuden. Puhelin saa mielellään olla suht pienikokoinen että mahtuu hyvin taskuun. Kuitenkin niin että näppäimet ovat kunnolliset ettei tarvitse nuppineulaa osuakseen niihin. Akun kesto on myös tärkeää. Mielestäni hyvään käyttömukavuuteen kuluu ettei tarvitse ladata joka päivä.
    Vaihtaessani puhelinta olen yleensä suosinut aika uusia malleja, jossa on kohtalaisen paljon ominaisuuksia. Tällöin "pärjään" puhelimellani pidemmänkin aikaa eikä välttämättä tarvitse vaihtaa heti kun uusi malli ilmestyy.

12. tuutinen

Tykkäykset:
    0
    Itselleni kelpaa vaikka käytetty 3210, kunhan akku kestää. =) Onhan ne kaiken maailman radiot ja sähköpostit kivoja, mutta jotenkin alkaa olla jo hiukan liikaa tekniikkaa taskussa ja se oleellisin pääsee unohtumaan.. Tottakai olisi kiva jos sinne kännyyn saisi vaikka koko asuntonsa, mutta ainakin itse huomasin viime syksynä lenkkeillessäni että radion kuunteleminen kännyllä toi ikävän sivuvaikutuksen; töistä saadaan kiinni lenkkipolullakin. Eli tärkein peruste itselleni on se, että puhelimella voi soittaa ja viestitellä ja akku kestää.

13. blade Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Motorola Milestone
    Tervetuloa alati kasvavaan joukkoon.En olisi voinut itse paremmin sanoa.
    Toki myös hinta ratkaisee hieman.

14. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Näihin tuijotan eniten :

Hinta, GPRS, softan toimivuus, kokonaisuus.

Eli ensimmäiseksikään ei kannata maksaa liikaa turhasta, mutta hyvästä voi maksaa aina pikkusen liian vähänkin :) sitten GPRS on nykyään niin tarpeellinen, että ilman sitä ei tule toimeen kunnolla. Softan pitää olla vakaa ja nopea. Kokonaisuus plussaa enemmän, kuin miinusta.

15. AK

Tykkäykset:
    0
    Ensin oli nokialaisia sit hankin nykysen just gerpsin takia ja sain mukana miljoona muuta hyvää ominaisuutta. Eniten ihmetytti et samat ominaisuudet kun nokialaisessa (gprs+piuha/ir koneeseen) oli puolta halvempia saksalaisessa.

16. MJ

Tykkäykset:
    0
    Mielestäni sellainen puhelin, jossa on kaikki samassa, esim T68,s55,Gd87,7650

eli e-mail, wap, irda, bt?, kalenteri

kokokaan ei saa olla ongelma ja näppiksenkin on oltava hyvä.

Vielä ei ole puhelinta, jonka kamera olisi niin hyvä, että digikameraa ei tarvita. Kun sellainen tulee, se on se juttu.

Toisaalta kannettavaa tietokonettakaan ei voi korvata Commarilla, joten ei kaikkea saa samaan pakettiin..

17. juppelis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Erittäin hyvin sanottu, kunhan nuo kaksi ominaisuutta toimii niin silloin puhelin on hyvä. Kaikki muut toiminnot on melko turhia...

18. ChesDer Vieras

paras puhelin syntyy ku saa ihte suunnitella koko luurin.
    ja jokaisella olis erillaine.

Jaa tämä viestiketju