1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

SyncML asiakas ei ole vastannut

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Sotmest, 19/12/04.

1. Sotmest

Tykkäykset:
    0
    Yritin synkronoida puhelinta ja Outlookia, mutta tuli vain seuraava virheilmoitus: "The SyncML Client has not responded". Toi ilmoitus tulee aivan heti kun aloittaa synkronoinnin. Missä mahtaa olla vika? Täytyykö puhelimeen säätää jotain asetuksia?

2. ColonelFoxhound

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Huawei Honor 6 Plus
    No mikäs puhelinmalli? Se auttaisi kummasti...

EDIT:No tehdään se sitten itse.

Tuo siis 6630:n bugit-listalta.

3. Sotmest

Tykkäykset:
    0
    6630

Niin juuri, sorppa, jäi mainitsematta tuo että puhelimeni malli on 6630. No, olisko kellään vinkkejä miten saisi tuon Outlook synronoinnin toimimaan?

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Re: 6630

Yleensä jos on ongelmia ja alkaa niihin pyytää apua foorumeilta kannattaa kuvata mahdollisimman tarkkaan mitä on tehnyt ja mitä haluaa tehdä. Nyt kysymykseesi voisi vastata copy pasteemalla manuaalit, joka tuskin järkevää.

5. Sotmest

Tykkäykset:
    0
    Ongelman kuvaus

Puhelinmallini on siis 6630. Asensin mukana tulleen PC Suite ohjelman ja sitä ennen poistin vanhan PC Suite 9210:lle tarkoitetun. Tavoitteenani on jatkaa Outlookin synkronointia puhelimeni kalenterin kanssa kuten se toimi vaihtelevalla menestyksellä Commarin kanssa. Ohjelman asennettuani ja kun törmäsin tähän kyseiseen ongelmaan että synkronoiti ei lähden toimimaan vaan tulee tuo kyseinen virheilmoitus, poistin tämän mukana tulleen PC Suiten ja asensin Nokian sivuilta uudemman version siinä toivossa että homma pelittäisi, tuloksetta.
    Heti kun synkronointi lähtee käyntiin niin se stoppaa ja ohjelma sanoo että Synkronointi päättynyt, 1 Varoitus esiintynyt. Klikkaamalla tuota ilmoituksessa olevaa varoituksen ilmoitusta tulee seuraava viesti; Varoitukset (1) jonka jälkeen sitä klikkaamalla tulee esiin seuraavaa: SyncML palvelimen tiedot -> SyncML Palvelimen tiedot jonka alapuolella "SyncML asiakas ei ole vastannut" ja edelleen Mahdollinen ratkaisu "Varmista, että puhelin ei ole käytössä (näytössä näkyy verkkopalveluntarjoajan tunnus), ja aloita sitten synkronointi uudelleen."

Nämä kaikki varmistan tietty ja että puhelin on ilman näppäinlukkoa ja valmiustilassa ym. niin ei, ei silti toimi tuo synkkaus. Puhelimen ja pc:n välinen yhteys sen sijaan näyttäisi toimivan kun mm. kuvan siirto pc:stä puhelimeen toimii moittetta, kun vaihdoin taustakuvaksi erään ottamani digikuvan. Lisäksi pystyn selaamaan puhelimen sisältöä PC Suiten apuohjelmien kautta. Mitään muutoksia tai poistoja pl. taustakuvan vaihtoa en ole tehnyt. Kiitän kovasti jos joku osaisi tuon synkkausongelman minulle selvittää. Tärkein ostokriteerini oli että kalenteritoiminnot synrkonointeineen toimivat, ja myyjä sanoi että "toimii heittämällä"!!!???

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Piuhaa vai BT:täkö käytät? voiko mahdollisesti jokin muu sovellus keskustella luurin kanssa samaan aikaan?

7. Sotmest

Tykkäykset:
    0
    Sekä BlueTooth että kaapeli, olikohan se nimeltään DKU-2:n toimivat. Muut BT laitteet on samanaikaisesti käytössä hiiri mutta olen kokeillut myös ilman sitä sekä kaapelilla jolloin BT laitteena oleva hiiri ei luulisi vaikuttavan asiaan??? Kyse on varmaan joko puhelimen asetuksissa oleva juttu että tuon SyncML:n voisi jotenkin ohittaa vai voiko kyseessä olla PC:n palomuuriasetukset tms. WinXP, SP2:lla käytössä josta olen käynyt ControlPanelista laittamasta väliaikaisesti palomuurin pois päältä.

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Muut BT laitteet eivät pitäisi häiritä (jos kuitenkin yhteys toimii), mutta jokin muu ohjelma vaikka vain vahtii puheilnta voi häiritä. Toki mahdollista että väärään portin kautta yrittää syncroinoida.

Luurissa on tosiaan SyncMl asetuksia, mutta lähinnä etä Synkroinoitiin, eli ei pitäs tähänä phemmin vaikuttaa.

Palomuurit ovat useasti estäneet nämä hommat. Toinen yleinen ongelma on että Outlookin profiilit vähän sekoittaa, eli ei yritettä synkata oikean käyttäjän tietoja. Ja aina on niitä että juur jossain kokoonpanossa ei tahdo toimia.

9. rennya

Tykkäykset:
    0
    Tervehdys, Mulla oli samaa ongelma synkronoinnin kanssa 9500:lla. Synkkaus toimi kun sen käynnisti luurista, mutta ei sillon kun käynnisti tietokoneelta. 9500:ssa on synkronoinnin profiilin asetukset, ja laittaa päälle tuon, "salli käynnistys palvelimelta", tää autto mua kun laitoin sen päälle.

10. rennya

Tykkäykset:
    0
    Tervehdys, Mulla oli samaa ongelma synkronoinnin kanssa 9500:lla. Synkkaus toimi kun sen käynnisti luurista, mutta ei sillon kun käynnisti tietokoneelta. 9500:ssa on synkronoinnin profiilin asetukset, ja laittaa päälle tuon, "salli käynnistys palvelimelta", tää autto mua kun laitoin sen päälle.

Jaa tämä viestiketju