1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Symbian Belle ja mailiclientit

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Aqvalar, 22/8/12.

1. Aqvalar

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia X7-00
    Dodiih, ehtinyt olen. Ihmetellyt olen, tutkinut ja hutkinutkin jo paljon (noin viikon).
    Eli olen yrittänyt löytää sopivaa mailiclienttiä korvaamaan tuon noksun oman, onnettoman ruipelon. Miksikä onneton ruipelo? En halua käyttää widgettiä pakotettuna, jotta mailit päivittyy ei-exchange-servereiltä. Ovi-synkronointi toimii vain yhdellä mailipalvelimella, mitä käytän.

Kokeiltu on mm. PicoMailia (ei saanut lainkaan yhteyttä mihinkään) ja tämän lisäksi nyt käytössä on ProfiMailin demoaika. Valitettavasti Profimail on maksullinen, enkä ihan hirmusen innostuneena maksaisi - lisäksi sen uuden viestin ilmoitus tulee hölmöön paikkaan yläkulmaan akun kuvakkeen nurkille, eikä alasvetovalikon notify-alueelle.
    Onko kellään mitään ideoita, mistä ja mitä? Säätöinnokkuuteni ei riittänyt mujMailiin myöskään, eikä Easymail suostunut asentumaan laisinkaan.
    Jos jollakulla on toimivasta clientistä tietoa (vaatimukset: IMAP4-SSL/TLS, SMTP SSL/TLS, PUSH/PULL, järkevät ilmotukset uusista viesteistä, konffattava tsekkausaika jos ei pushia ole käytettävissä, täytyy toimia kätevästi usean sähköpostitilin kanssa). Bonuksena on, jos softa ilmottaa järkevästi (eli äänimerkki + ilmoitusalue, jottei ole pakko käyttää widgettiä jos ei halua) uusista meileistä.

Kokeiltuja:
    mujMail (en saanut edes käyntiin...)
    Emoze (ei toimi scrollaus, ei voi käyttää...)
    PicoMail (ei saa yhteyttä serveriin samoilla asetuksilla, kuin muut clientit...)
    ProfiMail (tuntuu suht hyvältä, vaikkakin ilmoitus menee typerään paikkaan ja maksullinen...)

Androidista tuttu Maildroid tai K-9 mail olisi lähimpänä toiminnallisuudeltaan ja toimintatavaltaan sitä, mitä kaipaan. Jos joku tietää softan, mikä olisi edes suurpiirteisesti siihen suuntaan niin olisi tosi hienoa.

PS.
    Yksi tili on Exchange-synkkaava, loput IMAPia. Osassa servereristä toimii pushi, osassa ei.

Puhelimena Nokia X7-00 tietysti Symbian Bellellä.

Kiitos jo etukäteen!

2. tmm

tmm Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    77
    Puhelinmalli:
    SGS5 (työ) | Nexus 4 (priva)
    Itse käytän ProfiMailiä. Se notifikaation paikka ärsyttää toisinaan, mutta sen voi säätää vaikka kokonaan pois. Minusta softa on hintansa väärtti (ostin sen E90:seen ja siirto E7:aan ei maksanut mitään). Olen käyttänyt sitä jo useamman vuoden.

ps. Belle Extra buttonsilla näet akun varauksen alarivillä prosentteina

3. Aqvalar

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia X7-00
    Kiitti! Tuota Extra Buttonsia oon miettinytkin, pitäisi triali ladata ja katsoa viittiikö siitä peräti 3eur maksamaan. Olen valitettavasti tottunut vaan Android-maailman pieniin mainoksiin (jotka ei pätkääkään häirinnyt esim. Maildroidissa) ilmaisen hintana... Mitenkä mahtaa olla, onkohan edes olemassa ProfiMailin tyyppistä softaa, joka toimisi Bellessä...? Edelleen ideoita otetaan vastaan. :)

Tietty jos ei oikein vaihtoehtoja ole niin pitäähän tuo sitten lie ostaa ja toivoa, että koen sen rahanarvoiseksi. Sähköposteissa ei nyt mitään tärkeää ole, mutta ärsyttää silti jos ei ole kunnon työkaluja niiden lukemiseen, kun niitä tulee.

Jaa tämä viestiketju