1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

SX1n lyhyehkö standby aika

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja Miika, 14/2/04.

1. Miika

Miika

Tykkäykset:
    0
    Manuskassa sanotaan että Standby aika on up to 200 hrs...

Näin meillä:
    Torstai illalla känny lataukseen, perjantai aamulla ennen töihin lähtöä känny latauksesta. Töissä IrDa käytin n. 10 min ohjelmien lataukseen, puhuin n. 5min, tekstiviestejä lähetin kaksi, pelasin sillä n. 5min java peliä. Päivän päätteeksi palkki oli huvennut n. 1/5.

Tänäaamulla (eli 24h) luuri huusi akun olevan finaalissa.

En tietääkseni ole unissakävelijä/tekstiviestailija/puhuja mutta jostain syystä akku hyytyi siis 4/5 täydestä nollaan n. 14h sisällä. Tarkistin ettei mikään ohjelma ollut päällä, bt ei ollut päällä, irda ei ollut päällä (menee tosin aina automaattisesti pois päältä). Muutenkin olen havainnut latailevani luuria kerran pävässä.

Onko käsissäni taas pommi vai Siemenssin uusi feature?

2. Black

Tykkäykset:
    0
    Siemenseissä akku kyl kuluu tosi nopeasti java pelejä pelattaessa mutta ei kait toi nyt tosta voi johtua. No kun olet ladannut akun pari kertaa tyhjästä täyteen niin luulis tuon toiminta-ajan pidentyvän, mutta tuskin tonne 200 tuntiin pääset.

3. Miika

Miika

Tykkäykset:
    0
    No juu, latasin uudestaan muutaman tunnin La aamuna, käyttö on ollut minimaalista sen jälkeen. Tällä hetkellä akusta jäljellä n. 2/5 eli ollut tällä hetkellä 48h stand by tilassa. Ei taida ihan 100h päästä vieläkään.

4. HulluJussi

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S III
    Olen täsmälleen samaa mieltä. verrattuna esim 6600 akun tehot ovat onnettomat! Tosin mun laitteeni teki jotain ihan ihmeellistä, nimmittäin jätti GPRS yhteyden päälle, soitteli itsekseen siis gerpsillä eli teki jotian ihme päivityksiä ja dataa siirty kamalasti. Yhden yön aikana saattoi jopa 10MB dataa liikkua ihan vaan itsekseen ja taatusti en ollut mitään jättänyt päälle/auki tms. Nyt olen hakenut uuden (softaversio 06?) koneeseen enkä kyllä paljon Gerpsiä ole kuitenkaan uskaltanut käyttää. Muutenkin tuntuu että toi uus softa on bugisempi kuin edellinen. Summa summarum. Noi yölliset haamugerpsiyhteydet verotti akkua KAMALASTI mutta muutenkin akku kuluu luvattoman nopeasti loppuun.

5. terpaa

Tykkäykset:
    5
    Tollanen tulee jo kalliiks jos käytössä on soneran perus-gprs :)

6. Miika

Miika

Tykkäykset:
    0
    :Doli pakko varmistaa.. tuli kylmä hiki kun aattelin että mun basic GPRS ois ruvennu 10MB kamaa imuttamaan keskellä yötä. No, mitään liikennettä ei ollut puolin eikä toisin.

Se on kyllä sanottava että tämä versio 6 on buginen isolla beellä.

7. SX1

Tykkäykset:
    0
    Symbian-virus :)

Eli milloinkahan näemme ensimmäisen Symbianpohjaisen puhelinviruksen.
    Teknisestihän se on jo täysin mahdollinen.
    Onkohan puhelimienkin tulevaisuus palomuureissa ja virussoftissa :(
    Ihmettelen vain tuota bugisuuspuhetta koska mulla on ollut nyt SX1 käytössä kuukauden ja se ei ole bugittanut KERTAAKAAN koko aikana vaikka kaikkia ominaisuuksia on tullut käytettyä. Softana oli sisällä 06 jo ostettaessa...
    Tai sitten mä olen niin hidas näpyttelijä että se ehtii ajattelemaan nopeammin kuin sitä käsken :?

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Re: Symbian-virus :)

Aivan mahdollista ja jahka joku tekee jonkin kivan softan jota sitten jakaa kaikille puolivuotta ilmaiseksi, kunnes se aktoivoituu -> syytetään tietenkin valmistajia.
    Periaatteessa pari virustorjunta firmaa on esitellyt Symbian alustaiset virusturva ohjelmat.

Varmasti laitteista löytyy jossain vaiheessa reikiäkin, mutta uskon kuitenkin että ensimmäiset ohejelmat ovat ns. haitta ohjelmia jotka käyttäjä on vapaaehtoisesti asentanut, tosin tietämättä mitä ne tekee.

9. juhilus

juhilus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE K750i ja SE P800
    Infosyncin arvostelijat ovat huomanneet saman asian, eli tuskin sulla on mitään maanantaikappaletta.
    http://www.infosyncworld.com/reviews/n/4580,2.html

10. Miika

Miika

Tykkäykset:
    0
    Löysinpä my-siemens.comin sivuilta kiintoisan trouble shooting ohjeen lyhyen stand by ajan mahdolliseen korjaukseen.

"SX1: To test the standby time, the phone must be fully charged. This is not possible when it is switched on.

Solutions

* Please switch off the phone and charge it until the battery symbol disappears."

Kyllä kuulostaa vähän oudolta, mutta pitänee kokeilla. Tuo tarkoitta silloin sitä, että 3-4h ei puheluja pahemmin soiteta eikä sinua saada kiinni :-D. Kätevää.

11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    No lataa ensin normaalista, ja loppu latauksen tekee noin.

Ja tälläistä se on joskus uusien mallien kanssa.

Jaa tämä viestiketju