1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Suosittele sovelluksia!

Keskustelu osiossa 'Ovi by Nokia', aloittaja Tepuna, 2/3/11.

1. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    2 ½ kk:Den ajan Nokia C7 omistajana olen aika mykistynyt mielenkiintoisista sovelluksista, joita voi ladata ilmaiseksi ja/tai pientä maksua vastaan Nokian Ovi Kaupasta. Laitettaisiinko tähän ketjuun hyväksi havaittuja sovelluksia? Lisätietona voisi laittaa miksi mielestäsi kyseinen sovellus on helmi? Ilmainen vai maksullinen? Latautuiko helposti jne. Itseltäni löytyy mm. seuraavia sovelluksia:

- Veikkaus: Varsin näppärästi toimiva. Harmi kun olen vaan väliaikaisesti hukannut Veikkaus-kortin :) Omalle tilille kyllä pääsen muutoin.Ilmainen
    - Yle Areena, Yle Areena Lapset: erityisesti jälkimmäinen on suositeltava, jos tarvii viihdyttää vaikkapa automatkalla lapsosia! Niin ja onhan niitä lastenohjelmia kiva joskus tsiikata itsekkin! Ilmaisia
    -ForecaWeather: Pitäähän tuo sää tarkistaa monesta paikasta! :) Ilmainen.
    -Valio Mobikeittokirja: siis oikeasti hyviä ruokaohjeita, en suosittele plarattavaksi nälkäisenä! Ilmainen
    -Foodie. fm: Prisman ja S-yhtymän reseptit, joihin saa myös ostoslistan. Ajoittain pätkii, mutta ihan hyvä tämäkin. Ilmainen. Piti jostain syystä kahteen kertaan ladata!!
    - Parking: Ei oo vielä koklattu, mutta ajatuksena aika mahtava! Huono muisti, jos sitten löytyy auto paremmin ja parkkiaikakin olisi paremmin tiedossa! Ilmainen.
    - WordPress: No, mun ja kamujen blogialusta. Voisi toimia paremminkin. Ok. silti. Ilmainen
    -Sports Tracker: Tämä on sitten ykkönen. Olen niin antisportti kun ihminen voi olla!! Saanut ihan vaan pelleilymielessä kolme kertaa helmikuussa tarpoon "kylää" ympäri!! Tosi suositeltava!! Ilmainen.
    -Magic Ball: Harmitonta viihdettä kasipallolla! Käyttö vähän takkuilee, mutta onhan se kiva!! Ilmainen
    -SpinTheBottle: Kuuluu samaan sarjaan ed. kanssa. Kyllä pullonpyörityskin voi olla viihdyttävää! :) Ilmainen.
    -Caricaturer: Kuvia voi väännellä huvittaviksi tai sitten ei. Ilmainen
    -Biorhythm: Ihanaa hömppää se on tämäkin! Selkeä grafiikka ja helppo. Ilmainen
    -Facebook: No, se on ladattu ainakin 4-5 kertaa kun ei oo toiminut kun hetken. Viim. päivityksen jäljiltä vakaampi. Tosi ehdoton mulle!! Ilmainen

2. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
  3. Nicce Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    iPhone 5S
    Miksei näitä suosituksia voi tehdä täällä?

4. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    No, voipa hyvinkin! :) En löytänyt aiheesta valmista ketjua...ehkä siksi kun tässä aiheena oli symbian-3-sovellukset! Ajattelin, että muillakin käyttöjärjestelmillä oltais voitu asiaa lähestyä, mutta miten vaan!

5. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Kävin lukemassa viestiketjua ja en mä kyllä ihan tuota tarkoittanut. Siis minua ei kiinnosta muut kun Nokia Ovi kaupan tuotteet, siksi viesti oli Ovi by Nokia -osiossa! Toisekseen siellä oli keskustelu sitten lipsunut ihan muihin juttuihin selkeästi. Eipä pelkällä listalla paljon tee mitään, mutta jos laittaa vähän infoa kyseistä ohjelmasta, miksi se on omasta mielestä hyvä? Itse en jaksaisi ihan plarata tuhansia sovelluksia, vaan olisi kiva kun joku suosittelisi hyviä!

6. CodeBro

Tykkäykset:
    4
    Tuo toinen palsta on vähän rönsyillyt... jos tänne ei postattaisi kaikkia ongelmia ja kysymyksiä vaan vain softaa?

Foreca ja SportsTracker olikin jo. Forecalle vaihtoehtona itsellä Accuweather.

Oma suosikkini on:
    Nokia Internet Radio
    Yksinkertainen käyttää, hae nettikanavat joita käytät muutama jo valmiina.
    Tominut suht hyvin. Ehkä välillä pätkii, kun puhelimessa pyörii esim. joku raskas grafiikkasovellus.
    Toiminnot:
    + aloitussivulla lista tallennettuja kanavia
    + aika kattava kanavahaku alueen, aiheen mukaan tai tekstin pätkällä
    + aloitussivu widget (joka ei tosin ole kovin kummoinen)
    + mielestäni varmatoiminen, jos tuota pätkimistä, kun softaa pyörii taustalla ei lasketa

7. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Eilen latasin ohjelman nimeltään:

-Layar: Siinä voi kameran kautta tsiikailla ympäröivää maailmaa ja näyttöön tulee kaikenlaista infoa. Esim. word cities kohdassa lähimmät paikkakunnat, kilometrit sinne ja olikohan siinä vielä asukasluku. Layar siis sisältää lukuisia "pikkuohjelmia", joista voi valita. Olen vasta sen kanssa aloitellut, mutta aika jänskä se on. Toimii varmaan parhaiten isoimmilla paikkakunnilla! Lataaminen ei kestä kauan ovi kaupasta. Kun avaa sovelluksen, kantsii aina siinä avausvaiheessa suosiolla kalibroida se kompassi elikkä tehdä sitä 8-muotoista rinkulaa edestakaisin. Sitten ohjelma käynnistyy mukisematta.

8. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    -Wellness Diary Beta: siinä voi seurata päivittäistä nukkumista, syömistä, liikuntaa, stressiä, alkoholinkulutusta, tupakointia, painoa jne. Elikkä uutta parempaa minää voi yrittää saada aikaiseksi!! Leikin tällä pari päivää nyt ainakin. ;) Voisi olla hyötyä jollekkin silti, kyllä mä sen uskon!! Paitsi mä inhoan suuresti nyt joka paikassa raikuvaa "vielä ehtii rantakuntoon!" -lausetta!! Tänään ihan kotioloissa kävellyt 1245 askelta! Aika kaukana 10 000 suositellusta!! No, ei ahdista yhtään!! sovellus oli helppo ladata. Eikä oo vielä tänään kertaakaan tökkinyt.

9. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    - Tässä.fi vaikuttaa aika mielenkiintoiselta sovellukselta. Siinä voi etsiä paikallisia palveluja ja kauppoja. Hakea reittejä (julkinen liikenne), paikallissäätiedot ja ajantasaista liikennetietoakin löytyy!Ylen pääuutisetkin. Varmaankin matkalla aika vekkuli apuväline!

10. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Tämä nyt on kyllä Nokia Beta Labsin tuotantoa, mutta pakko laittaa tänne! Onpa kähee tää Nokia Sleeping Screen, juuri latasin ja siis hieno!! Tuo tuohon näytönsäästäjään ihan eri tavalla ilmettä! Olen kyllä tähän asti vältellyt näitä...keskeneräisiä juttuja!

11. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Tästä taisi tulla kai Tepunan suosituspalsta kun tänne ei näemmä muut kirjoittele! Tosin onhan tätä käyty kuitenkin lukemassa, joten laitan muutaman uuden tänne.

Ensinnäkin suosittelen myös CodeBron suosittelemaa Nokia Internet radiota, siis olen ladannut sen jo aikoja sitten, mutta eilen illalla vasta kokeilin sitä. Siis uskomaton määrä kanavia ja tosi hyvin kuuluu!! Jostain syystä eksyin jatkuvasti intialaisille taajuksille ja hindin kieltä kuuntelemaan, melkoiset Bollywood soundit! :) Ilmainen. Kokeilin varmaan yli 10 eri kanavaa, vain yksi ei latautunut!!

Currencies sovellus on kätevä valuuttalaskuri. Oli niitä muitakin vaihtoehtoja, mutta tässä aika selkeä tuo ulkoasu. Ilmainen.
    Timer lite siis ajastin. Siis eikö oo C7:ssa siis ajastinta?? En mä ainakaan löytänyt. No, ilmainen sovellus onneksi löytyi. Mun piti tässä yksi päivä pitää suullinen esitys, jossa tietty aikalimitti. No, tämän avulla sen teko onnistui mahtavasti. Tässäkin selkeä ulkoasu ja helppokäyttöinen. Myös ilmainen.

1 henkilö tykkää tästä
  12. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    -TuneWiki latasin sen viikonloppuna ja suosittelen tätä sovellusta lämpimästi. Sovellus siis etsii sanat biisiin kun biisiin, mitä löytyy puhelimestasi! Vieläpä hyvin nopeasti!! Vaatii rekisteröinnin, mutta sekin sujuu nopsaan. Ilmainen ja latautui nopeasti. Ainoa ikävämpi puoli on mainoslaatikko mikä ilmestyy alaosaan, mutta niinhän noissa ilmaisissa usein on. Jonkun on lysti maksettava! :)

13. Timtom

Timtom Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    26
    Tässä myös yksi hauska ja ilmainen sovellus ovi kaupasta. Eli jos kuuntelet vaikka radiosta jotain biisiä mutta et muista esittäjää/nimeä, niin käynnistät Shazam -sovelluksen, niin hetken kuluttua näytölle tulee kappaleen nimi,esittäjä,youtube -linkki yms.

14. CodeBro

Tykkäykset:
    4
    Podcatcher

Eipä ole paljoa sovelluksia suositeltu...

Ehkä eniten käyttämäni sovellus tällä hetkellä on
    Podcatcher - http://store.ovi.com/content/99315?clickSource=browse&categoryId=16&contentArea=applications&pos=13

Eri palveluista voi joko suoraan url:n kirjoittamalla tilata nauhoituksia tai softassa on myös hakupalvelu. Tosin en itse löytänyt lempi ohjelmiani hakemalla.

Plussana, helppo käyttää helpompi kuin standardisoittimen podcast, helppo laittaa fm lähetin päälle esim. autossa kuuntelua varten

Miinuksena: ohjelma pitää ladata kokonaan ennen kuuntelua ja ohjelmia ei voi laittaa ns. jonoon kuuntelua varten

Pisteet softalle: 8+
    Eli suosittelen kaikille podcast narkomaaneille

15. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Voddler tämä tuli ladattua nyt pari päivää sitten. Voi tsiikailla elokuvia ja joitakin sarjoja ilmaiseksi. Tosin kaikkein mielenkiintoisimmat ovat kyllä maksullisia! Itsellä ei vielä hirveästi kokemuksia, mutta ihan kiva juttu esim. pitkillä matkoilla, että on vähän ajankulua.

Bambuser tässä sitten on sovellus suoran videolähetyksen jakamiseen esim. twitterissä tai fb:ssa. Tämän toimivuuden testaan viikonloppuna. Nettisivulla oli kyllä aika tylsiä ja avuttomia videoita...ainakin ne suomalaiset!!

Backwords ilmainen viihdesovellus, jossa puhutun jutun kuulee sitten ns. nurinpäin! Klo 6 ainakin aamulla oli varsin huvittavaa aamupalapöydässä!! :)

Sieniopas, maksullinen sovellus ja kallis sellainen 5 €!! Paitsi henkikulta on arvokas, joten ei ehkä sittenkään! Käytetty viime viikonloppuna mun ekalla sieniretkellä ja sen avulla kyllä tunnisti hyvinkin sieniä!! Suosittelen.

16. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    YouTube Downloader ilmainen sovellus, jolla aika näppärästi voi ladata minkä tahansa videon YT:stä. Hyvä hakutoiminto. Latasin Maroon 5 biisistä kaksi eri versiota (vahingossa) yhtä aikaa, kesti jotain ½ tuntia. Tätä tulen käyttämään usein!! Move like Jagger...:)

17. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Swype on sovellus jolla voi kirjoittaa vetämällä sormella kirjaimelta toiselle. Kun latasi suomenkielisen "lisäosan" se myös aika älykkäästi ehdottaa jotain sanaa. Kesti semmosen 10 minsaa oppia tekniikka. Käytän tätä ihan varmasti sillä olen aika hidas kirjoittaja muuten! Onkohan tämä ollut kauankin olemassa? No, nyt siihen itse vasta törmäsin. Ilmainen ja kätevä, suosittelen!

18. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Decibel Elikkä decibelimittarihan tämä on. Kirkuessa pläjähti 99 mittariina! Ehkä tämä on enempi vaan pelleilyä varten!

Cuckuu Clock Kuuluu ed. kanssa ehkä tähän viihdeosioon sovelluksissa. Odotin innolla klo 10 aamulla, että kukkuuko käki sen 10 kertaa?? Ei, vain kerran! Nätti kello se on. Tuli ihan vähän mummolan vastaava mieleen!!

19. tonz Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    383
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 950 dualsim
    Battery Monitor Voi helposti nähdä akun varaustason prosentteina ja arvion jäljellä olevasta ajasta. Näkee myös mitkä ohjelmat ovat sitä akkua vieneet ja viimeisimmässä versiossa osaa myös kertoa mitkä ovat pyörineet siellä taustalla.

Fonecta Caller Ihan kelpo ohjelma hakemaan ns. tuntemattomia numeroita. Päivittää myös osoitekirjassa olevat tiedot ja osaa linkittää myös facebookin kanssa. Myös SMS esikatselu on plussaa. Ilmainen ohjelma, jonka käyttöönotto maksaa kuitenkin 25c tekstiviestin.

Coming Next Bellen kalenteriwidgetin ollessa se mikä on, myös se isompi joka tuli joihinkin luureihin fp1:n mukana, tämä ohjelma tekee kalenterista sellaisen kuin sen pitäisi olla. Ei tosin graafisesti yhtä tyylitelty.

Phone restart Voi käynnistää puhelimen ilman virtanapin käyttöä. Tuntuu olevan aina välillä tarpeen. Tosin taisi olla maksullinen, ei silti kallis.

ThumbsnailFolder Kun/jos teet valikkoon kansioita ja siirrät ohjelmia niihin, niin tämä muuttaa pelkät keltaiset kansiokuvakkeet sellaisiksi, että kuvakkeessa näkyy pikkuruisia kuvia ohjelmistoista joita kansio sisältää. Varsin käytännöllinen jos tekee kansioista pikakuvakkeita kotinäytöille. Maksullinen.

Autotila Ensin ajattelin että tämä olisi todella kätevä, mutta ei ole tullut juurikaan käytettyä, koska näyttö pitää sammuttaa erikseen. Tekee muutamasta oleellisemmasta toiminnosta isot kuvakkeet näytölle. Fiksu idea.

Wellness diary & Sportstracker Yhdessä näiden kanssa saadaan aika hyvin seurattua omaa liikkumista ja elintapoja.

Beta labsilta on tullut seuraavia asennettua:

Nokia tilanteet Erinomainen omassa käytössäni. Voi luoda erilaisia profiileja ja niille ehtoja. Esimerkiksi kellon aikaan sidottu "yö" profiili, joka laittaa puhelimen vaikkapa virransäästölle, tekstiviestit äänettömälle ja hälyttää vain tietyistä soittojaryhmistä tuleviin puheluihin. "Kotona" profiilin ehdoksi voi laittaa vaikkapa tietyn langattoman verkon löytyminen. Tosin verkkojen tarkastelu välillä katkeaa ja puhelin vaihtelee sitten profiilien välillä yhtenään. "Auto" profiili voisi olla vaikka sellainen, että kun puhelin yhdistää hf:in, se käynnistää automaattisesti vaikkapa juuri tuon "autotila" sovelluksen.

Weather widget Kiva widgetti johon saa näkyviin vallitsevan sään ja ennusteen parille päivälle. Hakee joko ennalta määrättyihin paikkoihin tai nykyiseen olinpaikkaan. Päivitysvälin voi säätää toisin kuin esimerkiksi accuweatherin widgetissä joka pitää datayhteyttä päällä koko ajan.

Jaa tämä viestiketju