1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Suositelkaa puhelinta

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja PetteriB, 27/4/04.

1. PetteriB

Tykkäykset:
    0
    Aikomuksena olisi hankkia uusi luuri tämän Siemens M50:n tilalle. Kriteereinä:

- Kohtuullisen hintainen
    - GPRS luokka 8
    - Polyfoniset soittoäänet
    - Mahdollisuus uppia soittoääniä, taustakuvia ja ohjelmia datakaapelin avulla
    - Värinäyttö

Mitä merkkiä/mallia suosittelisitte?

2. Harald73

Tykkäykset:
    0
    Suosittelen Siemensin tai SE:n luureja. N -alkuista en suosittelisi pahimmalle vihamiehellekään. Kokemusta on noista kaikista kolmesta.

3. Jombe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    3210
    Miksi datakaapelin avulla? Ja noilla GPRS luokka jutskilla ei tee mitään, ellei koneen kautta netissä ole.

4. NightFlyer

Tykkäykset:
    0

5. Kerppis Vieras

Tuo on kyllä kieltämättä ihan hyvä kysymys. Se datakaapeli ei todennäköisesti käy, kuin juuri siihen malliin ja sitä vastoin IR/Bluetooth palikat käy tuleviinkiin puhelimiin. Ja taitavat hinnaltaan/nopeudeltaan olla aika samaa luokkaa.

6. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S

7. Roimo

Tykkäykset:
    0
    Jos hinta on on lopullinen ratkaisu, niin ainaki Nokia 3200 on halpa, ja täyttää kriteerit:

Hinta: tarjouksessa joskus ollut jossain jopa 199e, mutta yleisesti hinta taitaa olla siinä 210e kieppeillä.

GPRS: 3200:ssa luokka on 10 muistaakseni + EDGE kaupan päälle. 3200:a ei voi tosin käyttää GPRS-modeemina.

Polyfoniset soittoäänet: löytyy, muistaakseni 16 ääniset.

Mahdollisuus uppia soittoääniä, taustakuvia ja ohjelmia datakaapelin avulla: on mahdollista ja toimii hyvin

Värinäyttö: löytyy, 4096 väriä

Muutenkin 3200:ssa hinta/laatu suhde on todella hyvä ja ainakin minä olen pitänyt kännystä. Puhelin näyttää oudolta, mutta jos ulkonäkö ei vaikuta ostopäätökseen, niin 3200 on ihan hyvä vaihtoehto.

8. PetteriB

Tykkäykset:
    0
    Kyllä bluetooth käy myös. Ja puhelinta olisi tarkoitus käyttää tietokoneen kanssa GPRS-modeemina, joten tuo Nokia 3200 ei oikein käy.

Mitenkäs muuten Siemens A60? Olisiko siitä mihinkään?

9. X

Tykkäykset:
    0
    Samsung SGH-X100

Matkin tässä nyt muita mutta...

10. sane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    13
    Jos tarkotus käyttää modeemina nii suosittelen jotain EDGE laitetta, esim nokia 6230 tai 6810.

11. XP

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Touch PRO2
  12. manni

manni

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
    Siemens M55 voisi olla ihan hyvä tuohon tarkoitukseen, varsinkin kun käyttöliittymä jo entuudestaan tuttu. Kaikki tarvittavat ominaisuudet sekä todella kohtuuhintainen noin 150 eurolla.

13. hoppa

Tykkäykset:
    0
    Minä en ihan vielä suosittelisi tuota 6810:iä. Hankin sen itse pari viikkoa sitten nimenomaan mobiilia datasiirtoa varten, iloitsin liian varhain kun luulin hankkineeni hyvän halvan luurin jossa on sekä BT, GPRS että EDGE.

Ilmeni että sen softaversio joka on myynnissä (v3.30) on jotenkin hieman buginen. En tiedä, mutta oletan että sama ongelma on myös muilla. Eli kun olen EDGE alueella niin datansiirrosta ei tule mitään vaan puhelin buuttailee itsestään heti kun yrittää edes soneran omalle wap palvelulle puhelimella, puhumattakaan jostain mobiilista datansiirrosta.

Uusi versio (v4.23) on Club Nokian mukaan toimitettu jälleenmyyjille, mutta sitä ei näköjään vielä jälleenmyyjillä ole. Toivon että tämä outo bugi (nykyään saan sanoa tätä bugiksi, heh) on korjattu tuossa versiossa. Jos kyseessä ei ole tuo 4.23 mikä on toimitettu jälleenmyyjille (on olemassa myös v4.21 ja 4.22) niin odottelen innolla sitä päivää kun tulee joku 'viimeinen' ja 'toimiva' versio.

Itse päättelin että tämä on EDGEn takia niin että kun olen ollut EDGE alueiden ulkopuolella, esimerkiksi Jyväskylä, Tikkakoski, Viitasaari, Porvoo ja paikkakunnat siitä väliltä niin on data toiminut vallan mainiosti, mutta kun pääsen pääkaupunkiseudulle mikä eroaa näistä alueista oikeastaan vain EDGE tuen kohdalla niin puhelin buuttailee välittömästi kun yrittää jotain datasiirtoa, puhelimen mailia päivittää tai edes wap-palveluja. En ole vielä ehtinyt kokeilla että buuttaako se jopa MMS viestistä, mutta enpä ihmettelisi jos näin kävisi.

Uusi softaversio, eli v4.23 on "väliversio" jota harvemmin toimitetaan jälleenmyyjille asti ellei kyseessä ole joku vakavempi bugi puhelimessa, mutta tämä on kuulema toimitettu mikä tarkoittaisi jotain vakavempaa bugia eli voisi pienellä päättelykyvyllä arvata että tämä minun GPRS/EDGE ongelma olisi yksi näistä 'vakavista' ongelmista.

Argh, tästä tuli pitkä viesti, toivottavasti joku jaksaa lukea tän. Pitää laittaa vielä toinen postaus tuonne jonnekkin missä käsittelen tätä lyhyemmin. Mutta kovin turhautunut olen tuosta puhelimen buuttailusta Espoon ja Helsingin alueella ;) toivottavasti ei kovin moni muu ole yhtä "mobiilin datan" fanaattinen käyttäjä ja testaaja kuin minä ja kasvata harmaita hiuksia tämmöisten ongelmien takia.

Itse olen ex-Nokialainen, 7,5v tuotta kokemusta ko. firmasta ja sen touhuista joten en ole 'ihan' uunona näissä mobiiliasioissa vaikka en kovin pätevä omasta mielestäni niissä olekkaan ;)

-Hoppa

14. Sami.K

Tykkäykset:
    0
    Entäs mulle?

Itse tarvitsisin halpaa (alle 200 €) ja pientä puhelinta. Kestääkin saisi kolhuja ja roiskeita.

15. ipa

Tykkäykset:
    0
    Miksi E700? E100 mallissa on kaikki tuo sama, ja hinta on verkkokaupasta 255€. Miksi pitää ostaa E700 kun siinä on kaikkea turhaa roinaa mitä kyseinen kännykän etsijä ei edes tarvitse.. Suosittelen Samsung E100 mallia.

Jaa tämä viestiketju