1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Suositelkaa hyvää juotinta (kolvia)

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja Qwertyi, 29/1/09.

1. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4682
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Meinasin että jospa tuossa nyt alkaisi tekemään taasen noita elektroniikkahommia niin minkäslaisia hyviä juottimia on markkinoilla. Ammattitasoista laitetta ei välttämättä haeta, mutta hinta/laatu suhteeltaan hyvää. Termostaatti laitteessa saisi olla sekä vaihdettavat kärjet.

Kaasujuottimista ei ole kokemusta, mutta soveltuvatko kotikäyttöön ja onko muutenkaan mistään kotoisin?

2. uaz1

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone
    Hyvän kaasujuottimen hinnalla saat pari perinteistä kolvia kotiin, eli kannattaa unohtaa. Paljonko on budjetti pistää juotosvälineeseen? Mä oon itse ollut hyvin tyytyväinen Weller WTCP:n, joka on palvellut uskollisesti jo 20-vuotta. Nyky versio tästä taitaa olla
    http://www.elektrolinna.fi/kauppa/index.php?ryhma=E0024E105&infosivukoodi=WTCP-51
    Hintaa 150€+alv. Eli kohtuu hintaan laatua.

3. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Kaasua et saa käyttää edes jos ei ole tulityökorttia vakuutusten takia... mutta ei ole kortit estäny ennenkään ihmisiä pelastamasta saati ajamasta. Semmonen on käytössä erittäin varovaisesti käytettävä ja vaikeinta on tehdä kunnolla hommaa. Kuumailmapuhallin tyyppinen ratkaisu mielummin, jos on aivan pakko. Sähköalan liikkeissä on välillä tollasia 30-40e normikolveja jossa on säätimiäkin tarjolla telineistä lähtien ja vaihdettavat kärjet. Itse käytän hiukan kalliimman tason vehkeitä mutta kyl halvemmallakin vaihtelee kummasti pienimmätkin komponentit vaikka kännykästä. Riippuen taidosta sitten. Mitään halpakaupan paskaa en suosittele. Nimee hiukan kannattis tossa ostoksessa olla mukana tai komponentit voi palaa, folioita tuhoutua jne. Sitte niissä on oma laittaminen. Ajan ja vaivan säästäminen on kaiken a ja o, sen asian kannalta kannattaa ostoksen tehdä vaikka olisi satunnaisharrastekäyttöönkin. Harrastekäyttöön sitten kalliimpi heti.

4. Rompe

Rompe Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    26
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z1 Compact
  5. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    On joo, ja toi johto on tossa mallissa ärsyttävä. Kannattaa laittaa joku sellanen ettei se pääse taittumaan liikaa juurestaan (laitteen päässä) tai se on entinen. Tolla "luupilla" ei tee mitään ainakaan. Kiva kun on digitaalisena mut no kyl se muuten pelannu kaverilla.

Jaa tämä viestiketju