1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mobiili.fi Suomalaisopiskelijoiden peli nousi Applen sovelluskaupan kärkisijoille

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelinuutiset', aloittaja Uutissyöte, 27/5/16.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. Uutissyöte

    Uutissyöte

    Liittynyt:
    28/6/15
    Viestit:
    559
    Tykkäykset:
    0
    [​IMG]

    Aalto-yliopiston opiskelijat Kim Valori, Juha Ylimäki ja Veli Laamanen ovat saavuttaneet lopputyönä tekemällään Shadow Bug -pelillään sen, mistä monet pelintekijät voivat vain haaveilla; Apple nosti pelin maailmanlaajuisesti esille parhaiden uusien pelien osiossa App Store -sovelluskaupassaan.

    Applen sovelluskaupassa julkaistaan viikoittain yli 4000 peliä, ja Applen kuraattorit nostivat Shadow Bugin useimmissa maissa etusivulle kuuden parhaan joukkoon.

    Peli on myös saanut 81 pistettä Metacritic-palvelussa, joka kerää pelien arvosteluja ja laskee niiden keskiarvoja. Shadow Bug valittiin lisäksi Pax East -festivaalin Indie Showcase -näyttelyyn.

    Tekijöidensä mukaan yksi Shadow Bugin vahvuuksista on uudenlainen, kosketusnäytöille suunniteltu pelimekaniikka. Shadow Bugin ohjelmoijan Kim Valorin innovaatio yhdistää toimintapelien kaksi klassista liikettä, hypyn ja miekanheilautuksen, yhdeksi eleeksi, joka toimii erityisesti kosketusnäytöllä ja mahdollistaa pelaamisen jopa yhdellä sormella. Tekijöiden mukaan pelikokemusta täydentävät Juha Ylimäen persoonalliset hahmot ja Veli Laamasen tunnelmallinen musiikki.

    ”Opiskelijapeliksi pelissä on myös huomioitu poikkeuksellisen hyvin pelituntuma ja oikeassa tahdissa nouseva vaikeustaso – pelissä toteutuu oivallisesti hyvän pelisuunnittelun ohjesääntö ”easy to learn, hard to master””, kommentoi pelisuunnittelun professori Perttu Hämäläinen.

    Tiimi kehittää nyt peliin lisää sisältöä, ja on juuri julkaissut ensimmäisen lisäkenttiä sisältävän päivityksen. Tekijät työstävät myös lopputyönsä kirjallista osaa, joka kuvaa pelin suunnitteluperiaatteet ja esikuvat sekä pyrkii analysoimaan projektin onnistumisia, epäonnistumisia ja sitä, mitä muut pelintekijät voivat projektista oppia.

    Jatka lukemista...
     
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju