1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

suojakoodin unohtaminen -> puhelin päälle?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja juhuve, 1/10/07.

1. juhuve

Tykkäykset:
    0
    elikkä olen unohtanut puhelimen suojakoodin ja nyt en saa puhelinta päälle. mitenkä on mahdollista saada suojakoodi vaihdettua vaikka sitä ei tiedä?

2. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Riippuu mistä puhelimesta on kyse...

3. juhuve

Tykkäykset:
    0
    nokian 3650

4. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Resetoimalla pois. Oikee softa vaan ja kaapeli perään...

http://www.unlockme.co.uk/datacables.html

Lue tuosta... mutta siis jos tuntuu siltä ettet osaa ja et saa aikaseksi voit kokeilla vaikka laskuria ensin. Sitte opastaisin sut kyllä huoltoon tai kyselet samalta suunnalta kuin asut joltain et onnistuisko.

http://www.lur.nu/nokia_mastercode/security_code.php

tuo osaa jotain saada auki vanhempia vaihtelevalla menestyksellä. Se osaa generoida sulle uuden masterkoden minkä käyt syöttämässä sielä missä sen suojakoodin saa vaihdettua myös helpommin muistettavaan.

5. juhuve

Tykkäykset:
    0
    mistä näkee puhelimen imei koodin?

6. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Puhelimessa on 3 eri paikkaa... *#06# tai sitten akun alta pohjakuoresta. Yks vaihtoehto on pidemmällä koodilla tai sitten paketin kyljestä tai kuitista. Onhan näitä...

7. juhuve

Tykkäykset:
    0
    minulla on saunalahden liittymä ja http://www.peters1.dk/unlock/nokia/online.php?sprog=fi tuolla sivulla lukitsemiseen tarvitaan liittymän nimi, mutta listalla ei ole saunalahtea. eli mitä sitten? vai onko tuo lukituksen avaaminen muutenkin vain semmoisiin puhelimiin jotka ovat jo alunperin lukittuja jollekkin operaattorille?

8. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Suojakoodilla ei ole mitään tekemistä operaattoreiden kanssa. Ne on operaattorilukkoja varten. Suojakoodi on puhelimen oma erillinen lukko.

9. juhuve

Tykkäykset:
    0
    tätä juuri ajattelinkin, eli tuo ohjelma ei auta minua. no kai pitää viedä sitten huoltoon kun ei muu auta.

10. juhuve

Tykkäykset:
    0
  11. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Joo, jotkut on siitä apua saanu, siksi laitoin sen. Oon useimmat tuolla itsekin avannut ja kaapeleilla sitten jos ei muuten lähde DTC-3 on helppoja olleet aina. Eipä mitään... elämä jatkuu ja uusia kysymyksiä tulee aina.

12. kimmo Vieras

Mihin tarkoitukseen sitä käytetään?

13. AlpinaD10

AlpinaD10 Goldmember

Tykkäykset:
    726
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3T
    Ettei varastettua puhelinta olisi niin helppo toisten käyttää..

14. kimmo Vieras

Ihan totta?
    Katsotaan vielä mitä J.J-75 käsittää sen tarkoitukseksi.

15. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    hah.. joko se taas alat "hitsamaan" jostain.

16. JPW™ Vieras

Onhan tolle muitakin käyttötarkoituksia, esim. "lapsilukkona", estää tahattomat näppäinpainallukset(kaikissa puh.ei näppäinlukko pysy aina päällä taskussa ollessa)...

17. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    No juu, siitä nyt ei tässä ollut kyse. Oon kyllä saman ongelman huomannut joo... esim... Nokian 1600 on loistava esimerkki tästä avautumisesta. Kimmo piruilee mulle, kun on taas joutunu rekkahelvetissä ajamaan itärajalla ja mun ei tartte.

18. kimmo Vieras

Lähinnä kait meinasin, että mitä virkaa noilla lukoilla puhelimessa on, jos avuliaat ihmiset ohjaavat heti kysyttäessä palvelujen ääreen, millä nuo saa avatuksi.
    Vaikka tässä(kin) tapauksessa voidaan olla täysin rehellisellä asialla, niin varmaksi sitä tuskin voi kukaan täällä tietää. Siksi ainakin itse antaisin kyselijöiden haeskella unlock-ohjelmansa ihan itsenäisesti.
    Tämä toki oma mielipiteeni ja toiset saa toimia toisin. Jatkakaa.

19. Paerae

Paerae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kuuminthottiii+Elisa:)
    juu, mutta tuo itse avaaminen ei ole mahdollista enää edes n. 2v vanhoissa puhelimissa (ainakaan S60) (n. 6630 on muistaakseni eka mitä ei pysty avaamaan tai muuten saamaan käyttöön).. (käsittääkseni suunnilleen samanikäisiä S40 luurejakaan ei enää voi avata)

sulla pitää olla laitteet avataksesi puhelin.. ja lähimmät löytyy huollosta, jotka taasen kysyvät kuittia tms todistetta varmistaakseen että laite on sinun (jos eivät kysy, niin toimivat väärin)

20. Aslak

Aslak

Tykkäykset:
    1
    Just, just. Että kun liikkeeseen tulee kaveri joka on ostanut puhelimen ihan rehellisesti mutta on tällainen tumpelo kuin minä ja on hukannut kuitin niin sitä puhelinta ei pitäisi avata huollossa? Joopa joo. Huolto toimii juuri oikein kun ottaa rahat vastaan ja avaa sen puhelimen. Muussa tapauksessa huolto varmaan ottaisi puhelimen haltuun ja sitoisi epäilyttävän asiakkaan puuhun odottamaan poliisia?

Huolto ei ota rosvoja kiinni ja poliisi ei huolla puhelimia. Mun mielestä aika selvä työnjako ;)

Jaa tämä viestiketju