1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

MobiiliBlogi Strategy Analytics: Apple Watch nappasi 75 prosentin markkinaosuuden

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelinuutiset', aloittaja Uutissyöte, 23/7/15.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. Uutissyöte

    Uutissyöte

    Liittynyt:
    28/6/15
    Viestit:
    559
    Tykkäykset:
    0
    Huhtikuussa ensimmäisille markkinoille saapuneen Apple Watchin menestyksestä ja myyntiluvuista on liikkunut maailmalla paljon erilaisia arvioita. Edes Apple itse ei suostunut paljastamaan tarkkoja lukuja toisen vuosineljänneksen tuloskatsauksessaan, vaan tyytyi kategorioimaan sen samaan ryhmään Apple TV:n, Beats Electronicsin sekä iPodin kanssa, ilmoittaen vain kyseisen kategorian liikevaihdon, joka nousi vuodentakaisesta noin 0,9 miljardilla dollarilla.

    Nyt myyntiluvuista saadaan jonkinlainen arvio, kun varsin luotettavana lähteenä tunnettu Strategy Analytics on koonnut yhteen statistiikkaa älykelloista toisen vuosineljänneksen osalta. Markkinasegmentti kasvaa hurjaa vauhtia, sillä vuodentakaiseen nähden laitteita toimitettiin markkinoille huhti-kesäkuussa peräti 457 prosenttia enemmän. Kaikkiaan älykelloja toimitettiin kyseisellä jaksolla 5,3 miljoonaa kappaletta.


    Strategy Analyticsin lukujen valossa Apple nousi kerralla markkinajohtajaksi siitäkin huolimatta, että yhtiön älykellon saatavuus on rajoittunut vain valituille markkina-alueille. Tästäkin huolimatta Apple nappasi itselleen 75 prosentin markkinaosuuden huhti-kesäkuussa toimittamalla markkinoille neljä miljoonaa älykelloa. Samaan aikaan selvästi laajemmalla mallistolla kilpaileva Samsung toimitti älykelloja 0,4 miljoonaa kappaletta. Sillä yhtiölle lohkesi kahdeksan prosentin osuus kakusta, kun vielä vuosi sitten korealaisvalmistajan osuus oli turvalliset 73,6 prosenttia.

    Julkaistut luvut Apple Watchin myynnistä ja menestyksestä ovat arvioita, mutta ainakin allekirjoittanut pitää Strategy Analyticsiä asiansa osaavana lähteenä. Apple onkin saanut vahvan lähdön uudella markkina-alueella ja vaikuttaisi muodostuvan kovaksi vastukseksi muille. Hyvästä menestyksestä kertoo myös se, että toisen vuosineljänneksen sijoittajapuhelussa Applen toimitusjohtaja Tim Cook kehui kellon myynnin käynnistyneen odotuksia paremmin ja ylittäneen suosiossa alkuperäisen iPhonen ja iPadin saatavuutensa ensimmäisen yhdeksän viikon aikana.


    Jatka lukemista...
     
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju