1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sports Tracker katkaisee reitin?

Keskustelu osiossa 'GPS-paikannus', aloittaja Grego, 6/2/09.

1. Grego

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Joku Nokia, Saunalahti
    Olen käynyt koiran kanssa juoksemassa E66 taskussa, siinä Sportstracker v1.78 (S60 3.1).

Kun tulee välillä GPS:n katvealue, en tiedä onko tiheä metsä, viereinen mäki, huono tuuri, vai kaikki yhdessä, niin se lopettaa paikantamisen eikä jatka vaikka tulen käytännössä pellolle. Kotona sitten vasta havaitsin että n. 10 km lenkistä oli tullut vaan ekat 2.8 km.

Onko muut havainneet samaa, vai onko tässä luurissa jotakin häikkää? 100.07.78 16.6.2008 näkyy olevan tuo softaversio.

2. Rompe

Rompe Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    26
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z1 Compact
    Eiköhän tuo ole ominaisuus (eli hukkaa sateliitit ja ei löydä uudestaan).
    Saatko laitettua puhelimen ylös esim paidan rintataskun korkeudelle?
    Auttaisi edes vähän GPS-signaalin löytymiseen.
    Toinen vaihtehto on hankkia bluetooth gepsi ja laittaa se mahdollisiman ylös (tuttava on ommellut pipoon taskun jossa se pitää Navicoren "purkkapakettia")

Suosittelen puhelimen päivittämistä, nyt on softaversio 200.21.118 26-11-2008 ja Sportstracker on versio 1.82

3. GreedisGood

Tykkäykset:
    0
    Säädä settingseistä access point noneksi niin ei pitäisi katkoa...

4. Grego

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Joku Nokia, Saunalahti
    Mulla oli access pointtina koti wlan, tuskinpa tuo mitään vaikutti? Vaan päivitin sekä puhelimen että sports trackerin (uusin 1.82 oli vaan research.nokia.com sivuilla). Tänään ainakin onnistui koko lenkin nauhoitus rikkumatta - vaan nyt selvisi että se minun 10 km lenkki onkin vaan 9 km... tieto lisää tuskaa.

GPS filtering asetuksen heitin kohtaan medium, vielä on setvimättä että mitä moinen asetus yleensä tekee ja oliko sillä vaikutusta.

5. Tosikko

Tykkäykset:
    4
    No kyseessähän on beta, että saattaapa katkoa silläkin sitä yhteyttä.

Filterin suodattaa paikoitusvirheistä aiheutuvaa sijainnin pomppimista, joka tietty sitten aiheuttaa kuljettuun reittiin/matkaan olemattomia mutkia.

v1.82 testiversiossa olisi nyt myös karttatuki mukana: http://research.nokia.com/research/projects/SportsTracker/index.html#NST_with_maps
    (jossa muuten maininta "Fixed a problem with GPS sometimes turning off in the middle of exercise")

6. j_antti

Tykkäykset:
    0
    Niin...tieto lisää tuskaa, mutta se ei parane tietämättömyydellä :)

Access point kannattaa mielestäni pitää off, jos sitä ei tarvitse. Sitä tarvitsee vain, jos esim lähetät tietoa nokian palveluun puhelimestasi. NImittäin puhelin etsii koko ajan sitä access pointia ja sehän lisää virrankulutusta. Samoin jos sinulla ei olisi wlania, niin 3g tiedonsiirtoyhteys on koko ajan päällä, jos access point on valittuna. Vaikka tietoa ei siirtyisikään, niin puhelimen akku "kärsii".

GPS filtering suodattaa gps-datasta sellaista tietoa, jonka se katsoo virheelliseksi. Esim jos gps saa virhesignaalia vaikkapa puiden lehdistä (heijastumia), niin se osaa älykkäästi poistaa sellaisen. Mitä kovempi asetus, esim high, niin sen vähemmän se sallii reitille poikkeamia. Jos kiertämälläsi reitillä näet ihmeellisiä poikkeamia suuntaan jos toiseen, niin silloin kannattaa valita yksi pykälä ylöspäin.

Altitude offset antaa korkeusmittaukseen ohjeita. Itse olen huomannut sen arvoksi jotain -20 tai -25 metriä, koska sen verran gps yleensä näyttää korkeutta liikaa. Osassa ohjelmia on valmiiksi suodattimia, jotka laskevat korkeuden tarkemmin, mutta sports tracker ei sellaisia suodattimia pidä sisällään.

7. Grego

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Joku Nokia, Saunalahti
    Juu, tuo problem fix vaikutti hyvältä, ainakin näin yhden testin perusteella toimii.
    Tuo karttatuki näyttää vaativan online kartat, vaikka minulla oli kartat jo luurissa niin silti ei tullut kun lumiaavikolle reittiä. Nokia sivut mainisevat tämän ja suosittelevat unlimited dataa.

8. j_antti

Tykkäykset:
    0
    Onpas outoa tuo. Minulla on n73 ja kartallinen sports tracker. Minulla kartat tulevat näkyviin, kun painan tähteä. Muutoin ei näy mitään. Tosin se vaatii myös oikean skaalaustason, että näkyvät.

http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showthread.php?t=34914&page=10

Tuolla on ohje niille, jotka haluavat kartat sitä tukemattomiin puhelimiin esim n73:seen.

Jaa tämä viestiketju