1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sotaveteraanit

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja karppa62, 7/5/16.

1. karppa62

karppa62 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Samsung S4G4 Varalla gio
    Hei kaikki ja ne joilla on Vielä ylimääräistä rahaa lahjoittakaa niita sotiemme veteraaneille Heitä ei enää ole Paljon joukosamme. Itse Olen ollut sotainvaliidien sairaalassa hoidossa kun sairastuin syöpään syöpäni on leikattu ensimäisen Kerran 2012 sitten se levisi valittevasti imusolmukkeisiin osa leikattu osa hoidoista on suoritettu radiojodilla ja sytostaateilla.Lahjoituksen ei tarvitse olla iso mutta se miten vähän heitä on enää hengissä ja se vielä Miten hyvää meillä Suomalaisilla on asua vapaassa maassa hiedän ansiostaan. Mielestäni 10-20 e auttaa itse annan senkin ihan mielelläni heille sotiemme veteraaneille. Kuuntelen mielelläni heidän tarinoita ainakin niitten joiden päälle helppo puhua siitä sodasta jonka he joutuivat käymään osa ei puhu ja se on ihan normaalia ottaen huomioon mitä hän ovat kokeneet sodassa.Johon heidät oli pakoitettu koska halusivat puolustaa kaikkein kalleinta isänmata Venäjä hyökkäsi Suomeen ja kotimaata oli puolustettava etteme jääneet silloisen Neuvostoliiton sateliitti valtioksi. Monet tapaamani vetraanit ovat sanoneet talvisota Teki Suomesta yhtenäisen kansan.Tässä linkki osta Itse Autan ostamalla tuotteita Tervetuloa ostoksille Sotiemme Veteraanien verkkokauppaan! | veteraanit.fi
    Varuskuntia on lakkautettu siksi varusmiehet eivät käy enää keräämässä rahaa veteraaneille tuosta linkistä voi auttaa heitä. Linkki on F-Securen virustutkalla tarkistettu.

amdnow tykkää tästä.
  2. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3141
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Ei oo kohta enää veteraaneja elossa. Se on ohi se. Ehkä joku päivä tulee taas uusia.

jhietala tykkää tästä.
  3. Link

Link Supermoderaattori

Tykkäykset:
    891
    Puhelinmalli:
    Puhelin
    Kyllähä niitä on, mutta keski-ikä alkaa olemaan niin korkea, että kohta on valitettavasti paljon vähemmän. Lainaus sotiemmeveteraanit.fi-sivustolta: "Sotiemme Veteraaneja oli vuoden 2016 alkaessa joukossamme 21 838, heistä sotainvalideja oli 3 170. " --> Lähde

4. Mithrandir

Mithrandir Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    570
    Puhelinmalli:
    Paratiisin kielletty omena
    Aina kun näen keräyksen, tyhjennän lompakon käteisestä. Sotaveteraani/sotainvalidi/Lotta svärd on ainoa keräys mihin annan rahaa. Itselläni useita lähisukulaisia olleet puolustamassa meitä, kylmyydestä, nälästä, väsymyksestä ja pelosta huolimatta. Ei nyky velliperseistä siihen olisi! Arvostukseni on suurempi kuin osaan kertoa.

Omat sodassa olleet lähisukulaiseni ovat yhtä poikkeusta lukuunottamatta siirtyneet jo manan majoille. Tämä jäljellä oleva lähisukulainen oli viimeksi linnassa itsenäisyyspäivänä. Vielä hyvässä kunnossa oleva 90+ vuotias, joka taisteli jatkosodassa lähes 3-vuotta. :)

outlaw heart, Link and m0k0ttaja like this.
  5. m0k0ttaja

m0k0ttaja Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    177
    Puhelinmalli:
    OP2
    Sama juttu mulla noiden keräysten suhteen. Näiden kohdalla lompakon nyörit aukeaa.

Unnoticed and Mithrandir like this.
  6. cinse

cinse Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4552
    Puhelinmalli:
    onhan noita
    Mä en usko noihin keräyksiin täysin. Mulle riittää että olen muutamaa veteraania ja lottaa auttanut ihan f2f lähes koko elämäni ajan.

Megaman, m0k0ttaja and MGM like this.
  7. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3141
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Mistäs tiedät? En tiedä onko edes välttämättä kiinni ssiitä, ettei uskaltaisi. Mulla ei ainakaan tänäpäivänä ole edes hirveästi kiinnostusta tän maan puolustamiseen. Tuntuu muutenkin, että oon syntynyt niin väärään maahan.
    Sama. Mä en anna mihinkään keräyksiin enää rahaa. Tosin omakin taloius on sen verran tiukilla, et eipä sitä ylimääräistä edes ole.

8. Mithrandir

Tykkäykset:
    570
    Puhelinmalli:
    ^ tämä on toki vain minun mielipiteeni.

Ja tuohon toiseen asiaasi kommentoin, että onneksi veteraanimme eivät ajatelleen noin lähes 80-vuotta sitten. Näin saamme asua vapaassa ja turvallisessa Suomessa.

outlaw heart tykkää tästä.
  9. cinse

cinse Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4552
    Puhelinmalli:
    onhan noita
    No mikäs siinä jos sä velliperse oot ;)

10. jhietala

jhietala Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1827
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P
    Mä en usko ollenkaan noihin keräyksiin. Eikö noiden sotaveteraanien keräyksistä saatuja rahoja oo jossain jemmassa iso summa?

11. Mithrandir

Tykkäykset:
    570
    Puhelinmalli:
    No vaikka sitten näin.

Tosiaankin toivon ettei sotaa tarvitsisi nähdä ja kokea täällä, mutta kyllähän tuo nykymeno aina välillä pistää huolestuttamaan. =/

Mutta, aiheena oli sotaveteraanit, joten pysytään siinä. Itse annan avustusta, niin kauan, kuin näitä sankareita on elossa!

12. Noppi's

Noppi's Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4385
    Puhelinmalli:
    Iphone 6s Rose Gold
    Tietääkseni on aivan helvetisti jemmassa. Mielenkiintoista tulee olemaan nähdä mihin ne rahat laitetaan ja kuinka paljon kun viimeinen veteraani lähtee. Mielestäni puolustusvoimien kassa ei olisi huono vaihtoehto..

13. Nightuser

Nightuser Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2131
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S4 Black Edition
    Kaikki vanhukset tarvitsevat hoitotukea oli sitten sotaveteraani tai ei. Kun sotaveteraaneja ei enää ole ja jos varoja on vielä jäljellä mitä kerätty niin miksi ei voisi yleiseen vanhusten hoitamiseen näitä varoja sitten laittaa.

14. Noppi's

Noppi's Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4385
    Puhelinmalli:
    Iphone 6s Rose Gold
    Olet oikeassa. Tämä myös erittäin hyvä vaihtoehto. Harmi vaan, että sekin on varmasti kauhea ongelma byrokratia Suomelle miten rahat "voidaan" siirtää eri taholle.

15. Nightuser

Nightuser Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2131
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S4 Black Edition
    Päättäjissä jotka näistä asioista päättää on enemmän tai vähemmän ongelmia..

16. karppa62

karppa62 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Samsung S4G4 Varalla gio
    Kyllä se pienikin raha auttaa näitä miehiä jotka meille itsenäisyyden ja vapaan maan antoivat. Itse olen avustanut heitä tuon linkin kautta. Vanhin sotaveteraani jonka huonessa olen sotainvaliidien sairaalassa nukkunut oli 98v kyllä kyseisellä veteraanilla juttu luisti oli siiretty itäkarjalasta ihantalaan ja siellä haavoittunut jalkaansa. Huumori tallella kyllä mies pärjää 2 jalallakin mutta olishan nuo kaikki 3 ollut tarpeen.

Jaa tämä viestiketju