1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sopiva puhelin bloggaamiseen (emailia tukevat puhelimet)

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja cido, 13/5/04.

1. cido

Tykkäykset:
    0
    Olen harkitsemassa itselleni uutta puhelinta ylioppilaslahjaksi. Nykyiseen Nokia 5210:iin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen jo pidemmän aikaa, mutta nyt bloggausharrastus vaatii ilmeisesti lisää ominaisuuksia puhelimeltani (lue: sähköpostin luku&lähetys)

Tuossa nykyisessä 5210:ssahan on jonkin asteinen WAP, ja sitä voisi käsittääkseni käyttää myös sähköpostin käyttöön. En ole koskaan mitään WAP-palvelua käyttänyt, joten en tiedä tästä puolesta yhtään mitään (lukuunottamatta itse WML-sivuista). Joku asiasta tietävä voisi valaista minua tässä asiassa :) Liittymäni on Saunalahden, joten en ole edes koko WAPin toimimisesta varma (foorumista lukemani perusteella), enkä tiedä myöskään miten hinnoittelu WAPin käytössä menee (vrt. GPRS datamäärän mukaan).

Mutta jos tosiaan tulee tarve uudelle puhelimelle, niin mitkä nykyiset, tulevat tai jo valmistuksesta poistuneet mallit täyttäisivät nämä kriteerit:

1. Toimii puhelimena
    2. Sähköposti (GPRS:n kautta, ainakin Nokia 5140:n spekseissä mainitaan Email over SMS, joka ainakin minun korvaani kuulostaa pirun kalliilta)
    3. Ei aivan mahdoton hinta (subjektiivista, jättäkää huomioimatta)

Lisäksi nämä ovat plussaa (vaan eivät välttämättömiä):

4. Kamera (ja mahdollisuus lähettää kuvia sähköpostilla)
    5. Värinäyttö

Designin yms. puolesta totta kai jokaisella on omat mielipiteensä, joten jättäkäämme ne huomioimatta. Pyytäisin vain listaa puhelimista, jotka täyttäisivät yo. kriteerit. Myös jos joku osaisi kertoa tuosta WAP-email -mahdollisuudesta (plus hinnasta), niin olisin kiitollinen. Olen nimittäin hyvin tyytyväinen nykyiseen puhelimeeni, ja jos saisin sitä hyödynnettyä myös sähköpostiin, olisin enemmän kuin tyytyväinen :)

2. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    No jonkinlaisen mailinhan saa kaikkii Javaa tukeviin puhelimiin (käsittääkseni ainakin kaikki Nokian värinäytölliset tuon sisältävät), S60 laitteilla varmaan kaikista pätevimmin onnistuu (tai no kommu tietysti paras olisi). Joku 3660 voisi olla hyvä ratkaisu jos *köh* ...nuorekas... ulkonäkö ei haittaa. Käsittääkseni myös T610 on pidetty hyvänä mailipuhelimena(?)

WAP emaileista varmaan joku muu osaa paremmin kertoa, mutta käsittääkseni löytyy ihan maksuttoimia tilejä (vrt. hotmail) tai palveluja joitten kautta pääsee käsiiksi omaan Pop3/IMAP postilaatikkoon ja hinnoittelu wapin käytössä menee datapuheluilla minuuttihinnalla tai sitten GPRS:llä datanmukaan.

3. SilentPoet

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Corby Pro & Elisa
    Jos ei tulisi lahjaksi eikä tarvitsisi olla uusi, niin ehdottaisin kuukauden-pari vanhaa Sony Ericsson P800:a. Tosin ainakin DESKissä taisi olla vielä jokunen kappale ihan uutena, tosin hinta saattoi olla hieman yläkantissa...

4. manni

manni

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
    Edullisimmasta päästä postitoiminnallisuudella olevia puhelimia on Siemens M55, hintaa noin 150 e, postia voi lähettää GPRS:n tai CSD-yhteyden yli.

5. cido

Tykkäykset:
    0
    Kappas vain, olin kirjoittanutkin viestiini, että uusi puhelin. Tarkoitin siis uusi minulle, eli saa olla käytettykin laite :)

6. manu

Tykkäykset:
    0
    Kannattaa harkita tarkkaan qwerty-näppäimistöllä varustetun mallin hankintaa jos on tarkoitus vähänkään pidempiä tekstejä kirjoitella. Esim 6600:lla blogatessa on äkkiä peukalot kipeänä ;)

Jaa tämä viestiketju