1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

SonyEricsson(ko)???

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Eki79, 22/3/04.

1. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    Tässä kun on viime aikoina vilkuillu uusia kännyköitä, niin nuo SonyE:n luurit vaikuttaa aika maukkailta (mm. T630 ja Z600 ja tulevista K700)... mut onks ne sitte oikeesti niin hyviä kun miltä vaikuttaa?

Aina Nokiaa käyttäneenä joutuu vähän miettimään siirtymistä ruotsalaisten "leiriin", mutta kertokaahan mielipiteitänne.

Nokia vai SonyEricsson???

-Treachery will get you everywhere-

2. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Kaikille merkeille ja malleille löytyy oma kannattajakuntansa, joten kannattaa tutustua eri mallien käyttökokemuksiin joita foorumilta löytyy aivan kiitettävästi. Itse olen henkilökohtaisesti SE:n kannattaja lähinnä myönteisten kokemusten vuoksi.

3. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Vanhana Nokia käyttäjänä pitää sanoa että Z600 on parempi kuin hyvä. Pieniä tottumiseroja on ja sehän on ymmärrettävää, mutta mitään puutteita ei ole tai vastaavaa. Rohkeasti vain SE:n käyttäjäksi. Jos epäilyttää, niin pyydä liikkeessä että saat kokeilla puhelinta.

Ps. SE Z1010 tulossa kun tänne ehtii... Muuten en Z600:sta luopuisi, mutta vieläkin paremmat ominaisuudet ja mp3 soittikset haluttaa ;)

4. Harald73

Tykkäykset:
    0
    Haluatko puhelimen vai kännykän ;)

Minulla on ollut useita Ericssonin ja SE:n luureja, joista jokainen on toiminut moitteetta. Käyttö on loogista ja toimintoja piisaa, ainakin normaalikäytössä. Itse tässä odottelen K700:a markkinoille, koska Siemens S65 tulee vasta syksyllä.

Voin suositella SE:n tuotteita vilpittömästi!

5. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    Se on kyllä totta et jokaiselle merkille löytyy varmasti joku vannoutunut käyttäjä joka jaksaa kehua sitä vaikka mikä olis... löytyyhän niitä Opel-ihmisiäkin. ;)

Se K700 olis kyllä aika houkutteleva, mut ei millään jaksais oottaa puhelimen vaihtoo niin pitkään... ja toi T630:sen muoto ei hirveesti mun silmää miellytä ku se näyttää kaikissa kuvissa sellaselta tasapaksulta palikalta. Ominaisuudet taas houkuttelee hyvinkin paljon... varsinki ku noi soittoäänet tuppa Nokian malleissa olee suhteellisen järkyttäviä.

Mut pitää käydä jossain hypistelemässä niitä puhelimia, varsinkin tota Z600:sta...

6. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Z600 on tosi jees simpukkaluuri.
    V600 on vaan kivempi ;)

Kannattaa tosiaan käydä viilistelemässä noita luureja jossain liikkeessä.

7. doze

Tykkäykset:
    0
    Tosin noiden välillä on hieman hintaeroa Z600 voitoksi, mutta kun vertaa SE:n Z600 Motorolan v500:een niin näyttää jo paremmalta vertailukohteelta. Hinta on sama, mutta minun mielestä v500:ssa on paremmat ominaisuudet. Mm. mp3-soittoäänet, isompi muisti, laadukkaampi näyttö, jne. Onhan tätä vertailua tehty ennenkin SE Z600 ja Moto V-sarjan välillä.

Eki79, jos olet myös muille merkeille avoinna kun SE ja Nokia, niin katso mm. tätä aihetta. Käytännössä V500 on identtinen v600 kanssa, lukuunottamatta videon katselu ominaisuutta, vilkkuvaloa etukannessa, metallikuoria. Eli ~80€ lisä kannattaa maksaa vain jos haluaa v600 sen ulkonäön puolesta.

EDIT: Ennen varsinaisen ostopäätöksen tekemistä kannattaa vilkaista myös tätä topicia (v-sarjan huonoja ominaisuuksia). En tiedä onko vastaavaa aihetta Z600 osalta, yleesä kaikki puhelimen omistajat hehkuttaa puhelimiaan viimeiseen asti niinkuin ei mitään huono olisikaan. Mutta kaikissa puhelimissa on huonotkin puolensa. Kokonaisuutta katsoen nuo v-sarjan huonot puolet ei minua saisi muuhun (saatavilla olevaan) simpukkapuhelimeen silti vaihtamaan.

8. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Ainakin itse olin yllättynyt positiivisesti, kun siirryin Nokioista (Sony) Ericssoneihin. En tiedä mikä siinä on, mutta jotenkin vain tykkään enemmän "erkeistä". Minulla ainakin toiminut "erkit" erittäin hyvin. Neljä erkkiä on ollut ja vain yksi käynyt huollossa. Toisin kuin Nokiat, jotka ainakin minun käytössä olivat kokoajan jotenkin rikki. Nokioissa häiritsee eniten niiden heppoinen olemus, johtuen lähinnä niiden vaihdettavissa värikuorista. Ja kun kaikilla on Nokia, niin itse en semmoista tykkää hankkia. Nykyään enemmän SonyEricsson kiinnittää huomiota kadulla kuin vastaava Nokian malli.

9. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    Kyllähän sitä avoimuutta löytyis periaatteessa, mut oon kuullu paljon kehuja SonyE:stä ja Nokia on muuten vaan tuttu.
    Harmi vaan ettei markkinoilta vielä irtoa T630:stä mustana, eikä K700:sta ollenkaan... ne olis ollu hyvinkin varteenotettavat vaihtoehdot.

10. Tee

Tykkäykset:
    1
    Saksasta saat tilattua mustan T630:n.

11. Jeppe !

Tykkäykset:
    0
    erijuttu vaan haluaako tilata saksasta. itse en tilaisi.

12. jeesh Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

Ota erkki, ja jos joku mussuttaa niin sanot, että sehän on yhtä paljon sony kuin ericsson...

13. rutina

rutina Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z1 Compact
    Kyllä minä ainakin henk.koht. suosittelen Sony Ericssonia oikein lämpimästi. Käyttöjärjestelmät on helppo oppia, puhelimet kestää ja ominaisuuksistakaan ei tingitä..

14. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    Joo no toi T630 paranee vaan koko ajan mun silmissä... eikä se oo ollenkaan pahan näkönen livenä, vaikkei musta ollukaan.
    Mielelläni vaan sitä jossain kokeilisin, ihan toimivana versiona... ettei tarvii sikaa säkissä ostaa, vaikka sitä paljon kehutaankin.

Mutta ihmeitä saa tapahtuu et mä sellasta rupeen saksasta tilailemaan... kyllä mä sen verran jaksan ootella että sellanen Suomeen rantautuu, tai sit otan jonkun toisen.

Kertokaas joku sellanen homma, mistä joku valitteli Motorolan v-malleista, että siinä ei saa puhelinluettelosta (ainakaan) pikasesti haettua mm. MA-alkusia nimiä niinku esim. Nokialaisissa, vaan pelkästään M-alkuset. Niin löytyykös noista SonyE:n malleista (siis T630) sitä ominaisuutta?

15. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    SE:n luurit osaavat hakea useamman kirjaimen mukaan yhteystiedon.

16. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)

Hiphei... pikkuseikka, mut yllättävän mukava käytössä.

Tää miettiminen menee koko ajan vaikeemmaks... pitää varmaan vielä lykätä tota uuden puhelimen hankintaa, et ehtii paremmin tarkastella vaihtoehtoja. Ja jos vaikka se musta T630 ehtis maihin... valitettavasti K700 tulee niin myöhään ettei sitä taida jaksaa ootella.
    Noita Motoroliakin vois kyllä harkita, ku niistäkin näyttäis löytyvän mp3-soittari optio.

17. John Cooper

John Cooper Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ja esim. Nokian 6600 osaa hakea useammallakin kirjaimella sekä etu- että sukunimikentistä.

18. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    Mut toi 6600 ei oo kyl yhtään mun makuun, mut ominaisuus on kyl ihan kätevä.

Mut toisaalta toi hyvältä vaikuttava T630 taitaa sittenkin jäädä ostamatta ku siinä tosiaan on sitä muistia vaan 2MB...

Pistäkää eri merkkejä käyttävät ihmiset mielipiteitä... esim. Samsungeista, Siemenseistä, Motoroloista jne. et sais vähän enemmän haarukkaa tohon uuden luurin metsästykseen.

19. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Foorumilta löytyy kyllä mielipiteitä ja käyttökokemuksia kaikista markkinoilla olevista puhelimista.

20. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    No löytyy löytyy, mut eihän sitä "kiireinen" ihminen ehi millään kierrellä kaikkia malleja erikseen läpi... ja ajatuksena oli saada käyttökokemuksia mm. N 6820, SE T630, SE Z600 vastaavista malleista muista merkeistä.

Jaa tämä viestiketju