1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sony Xperia Z vai Samsung Galaxy S 4 ?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja miskil, 21/8/13.

1. miskil

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia E7
    Olen aikeissa hankkia uutta puhelinta, mutta kun en osaa päättää, että kumman ottaisin;
    Samsung Galaxy S 4:n vai Sony Xperia Z:n?
    Haluaisin nyt tietää ko. puhelimen käyttäjien kokemuksia hyvistä ja huonoista puolista.
    Kumman puhelimen juuri sinä hankkisit ja miksi?
    Koska tuon päättäminen on ollut minulle syystä tai toisesta ylitsepääsemättömän vaikea asia, niin ajattelin kirjoittaa tänne, että josko täältä löytyisi "apua". :)
    ISO kiitos kaikille jo etukäteen.

2. pume

pume Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1881
    Puhelinmalli:
    Vaihtuupi kohtuu usein
    No vaikea on kyllä Xperian hyväksi mitään sanoa, paitsi ehkä jämäkämpi rakenne...Noista kahdesta henk. koht. ottaisin Samsungin.

3. miskil

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia E7
    Sulla siis on käyttökokemusta noista molemmista?
    Ja tuo jämäkämpi rakenne on mielestäsi ainut, joka Xperiassa on hyvää? Kaikki muu on Galaxyssa parempaa?
    Joo tiedän kyllä, että mielipiteitä on monia, mutta joteskin kaipaisin hieman laajempaa vastausta/perusteluja..
    Itse olen molemmat puhelimet nähnyt ja niitä kädessä pitänyt/hypistellyt, joten tuo tuntumapuoli on tiedossa..

4. amdnow

amdnow Supermoderaattori

Tykkäykset:
    6114
    Puhelinmalli:
    Fiskarssin 10
    Samsung plussat yli Xperian
    -parempi näyttö (katselukulma, väritoisto)
    -nopeampi prossu (uudemman sukupolven Snapdragon)
    -parempi kaiutin
    -hover-toiminnallisuus on näppärä
    -Parempi akunkesto

Xperia plussat yli Sampan
    -veden ja pölynkestävyys (tosin lasista tehty takalasi tuppaa irtoilemaan joillakin ja se ei mene takuun piiriin, ainakan vielä)

Siinäpä ne sitten omasta mielestäni ovat. Noista kahdesta ottaisin myös S4:n ilman pitempää ajattelua, ja olen sellaisen myöa omistanut.

Kaikki arviot ovat kuitenkin aina MuTuja.

5. pume

pume Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1881
    Puhelinmalli:
    Vaihtuupi kohtuu usein
    Juu on kokemusta. Samsungissa parempi akkukesto, mielestäni parempi näyttö, hyvin todennäköisesti pidempi ja parempi tuki, aktiivisempi käyttäjäkunta (myös custo-ROMien puolella). Ja S4:n saa myös Active-mallina, joten xperian vesipölytiiveyskään ei oikein ole etu Sonyn puolelle.

6. miskil

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia E7
    Nonnii, tuollaisista vastauksista allekirjoittanut tykkää. :)
    ISO kiitos amdnow:lle ja pume:lle.

7. Takeris

Takeris

Tykkäykset:
    5
    Hommasin S4 activen Z:n tilalle odotellessa että saan tapeltua uuden takuuseen ( Kohonnut takakansi + kosteusvaurio siitä johtuen )
    Mitään viiltävää analyysiä en oikein parin päivän käytön jälkeen osaa sanoa muuta kuin että mun käytössä Z toimi liukkaammin ja akku kesti paremmin, näytössä en juuri eroa ole huomannut.
    Samsungin bloatit toki tuli poistettua jo tunnin sisällä kun sain puh elimen kotiin.
    Kunnollista custom romia odotellessa :p

S4 active taitaa kuitenkin jäädä ja tuleva takuuvaihdokki lähtee myyntiin koska ilmeisesti active ei ole niin herkkä haukkaamaan usb liitännän kautta vettä ( ei edes kosteusilmaisinta luukun takana ) ja käyttö onnistuu hanskat kädessäkin ( käytän pyörässä navina ).

Jaa tämä viestiketju