1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sony Xperia U vs Huawei Honor

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja juppe96, 30/7/12.

1. juppe96

Tykkäykset:
    3
    Eli kumpi kannattaisi ostaa? Ovat molemmata saman hintaisia. Puhelimelta haluaisin hyvät nettikäyttömahdollisuudet, peliominausuudet sekä että siihen saisi päivityksiä (edes epävirallisia). Uskoisin että käyttöjärjestelmä olisi android, koska olen nokialaisiin jo kyllästynyt. Kameralla tulee kuivailtua enemmän vidokuvaa, mitä normikuvia.

Sony xperia U

+ 2ydin prosessori
    + "Reality display with Mobile BRAVIA Engine" näyttö (mitähän meinaa?)
    + 4GB sisäistä muistia

- 3.5" näyttö
    - ei muistikorttipaikkaa
    - 5mpx kamera
    - android 2.3
    - mini-SIM

Huawei Honor

+ 4" näyttö
    + 8mpx kamera
    + muistikorttipaikka
    + anrdoid 4.0(?)

- 1 ydin prosessori
    - 1GB sisäistä muistia (tosin muistikorttipaikka, niin ei haittaa niin)

Xperia U:ssa houkuttelisi tuo 2 ydin prosessori, mutta toisaalta siinä olisi paljon pitempi lista myös miinuksia. Voi myös ehdottaa vastaavaan hintaluokkaan muitakin malleja, mutta itsellä ei ole tullut vastaan.

2. crsin Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    58
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S6
    Vaimolla on tuo Xperia U ja hän ainakin tykkää kovasti. Itse en henk.koht ostaisi Huaweita (muutamalla tuttavalla ollut ja hirveästi ongelmia)
    Xperia U pyörii ainakin tosi tyylikkäästi ja ics:sän pitäisi tulla ihan näinä viikkoina.
    Jos olet käytettyjä miettinyt niin nykyään saa ihan kivaan hintaan siistin Galaxy S2:sen käytettynäkin.
    Sellanen vielä että sonyn puhelimen ostajat ovat saaneet boxilta 50gigaa pilvitilaa... En muista mihin asti tää kamppanja on mutta kuiteskin.

3. HighFlyer

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Huawei Honor (U8860)
    Itse kävin tänään hakemassa postista Honorin ja pienen testailun jälkeen olen todennut puhelimen hinta/laatu-suhteeltaan todella hyväksi.
    Voin laittaa tarkempaa testiä tuossa illalla tai viimeistään huomenna, kun olen testaillut vähän enemmän ominaisuuksia :)

4. eddyDC1

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Moto G
    Huawei Honor, kaverilta tullu vaan hyvää palautetta tosta

5. HighFlyer

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Huawei Honor (U8860)
    Nyt on honoria hieman enemmän testailtu ja tässä vähän ajatuksia.

Nettiselailu on sulavaa ja selainvaihtoehtoja on paljon. Itse testasin Dolphin HD:lla ja Mozillalla ja totesin niistä kahdesta Mozillan paremmaksi. Puhelimen oma selainkin on toimiva.
    Myös videoiden katselu youtubesta toimi yhtään pätkimättä tai bufferoimatta.

Kameran laatu yllätti minut: omasta mielestä kuvien laatu on lähes yhtä hyvää kuin esim. siskoni Lumia 800:sella. Videokameraa en ole vielä testannut.

Alkunäytöistä saa todellakin tehtyä sen näköisiä kuin itse haluaa ja se on iso plussa.
    Sovellusvalikoima on suuri, niinkuin Androidin käyttäjät hyvin tietävät.

Sovelluksien, lähinnä parempaa grafiikkaakin vaativien pelien, toiminnan sulavuus myös yllätti minut. Epäilin prosessorin riittävyyttä kun ei ollut edes tuplaydintä, mutta turhaan. Kaikkihan toimi aivan niinkuin pitää :)

Kokonaisuudessaan puhelimen hinta/laatusuhteeksi antaisin ehkä 9-9,5, toki tämä on vain minun mielipiteeni, mutta ehdottomasti suosittelen tätä puhelinta kenelle tahansa Androidia harkitsevaa, joka ei halua maksaa itseään kipeäksi :)

Vielä tuohon ketjun aiheeseen suoranaisesti tarttuen; Itse valitsisin Huawein suuremman näytön, muistikorttipaikan ja en ole aivan varma että saako tuo sony android 4.0 päivitystä, mutta juurikin tuon päivitysmahdollisuuden vuoksi :)

6. XIII

XIII Tuntematon jäsen

Tykkäykset:
    564
    Puhelinmalli:
    Kaikki käy
    Pärjäisikös HTC One V kokonaisvaltaisena pakettina kummallekkaan näistä ? Hinta taitaa olla aikalailla sama...

7. jankq

Tykkäykset:
    0
    Hei, itsellänikin olisi uuden puhelimen hommaaminen edessä tässä muutaman kuukauden sisään. Olen myös rajannut vaihtoehdot tuohon 300€ hintaluokkaan tai hiukan yli jos kytkyllä. Olen myös harkinnut tuota Huawein Honoria, mutta muutamassa arvostelussa joita olen lukenut on mm. moitittu puhelimen näytön kosketukseen reagointia esim. tässä

"The screen does not have the best sensitivity though, and many times it would not register light touches."

Osaatko sanoa tai verrata oman puhelimesi näyttöä muihin vastaavan hintaluokan tai parempiin malleihin?

Myös kameran laatua on "moitittu". Kuulemma menettää yksityiskohtia kuvissa.

Sony olisi muuten kiinnostava mutta näyttökoko saisi olla vähintään se 4". Tällä hetkellä kun Samsung Galaxy S II heiluu 300-400€ hintaluokassa ja käytettynä varsinkin halpa. Siinä olisi kaikki kohdallaan miinus muovinen/ruma rakenne ja touchwiz, josta pääsee tosin eroon custom rommilla.

Jotenkin kiinnostaisi odotella josko tuohon 300-400€ hintaluokkaan vielä tippuisi jokin malli ennen joulua androidilla.

8. HighFlyer

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Huawei Honor (U8860)
    Itse en ainakaan ole muutaman päivän testailun aikana huomannut ongelmaa kosketuksen reagoinnissa. Näyttö on kyllä ottanut kaikki kosketukset niinkuin on pitänyt.
    Reagointi on mielestäni ainakin yhtä hyvää kuin vaikkapa Lumia 710 tai SGS2:ssa.

Kamera on ainakin minulle ihan riittävä, mutta en kyllä sitten vaadikkaan kameralta mitään erityistä, että sen riittävyys on käyttäjästä kiinni. Jokusen kuvan olen ottanut ja en ole niissä ainakaan huomannut mitää vikaa.

Omasta mielestäni ainakin tuntuma puhelimeen on parempi kuin esim. SGS2, joka tuntui kädessä aika liukkaalta.

Harkitsisin kyllä tuota Huaweita, tai sitten odottelisin joulumarkkinoiden tuomia tarjouksia :)

9. alfagamma81

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Huawei Honor U8860
    Mulla ollut Huawei nyt muutaman päivän, ja hymy on ollut herkässä. Ihan loistava puhelin hintaansa nähden!
    Akku kestää ihan pirun hyvin ja puhelin toimii sulavasti. Puhelin tuntuu suht jämäkältä kouraan ja takapinnan 'karhennus' on mukava ekstra. Valokuvien ja videon laadusta en osaa sen kummemmin arvioida kuin että riittää omiin suht pieniin tarpeisiini.
    Ice cream sandwich(android 4) on käsitykseni mukaan tulossa, ja saatavilla testiversiona tälläkin hetkellä. Itse ajattelin odotella virallista päivitystä ton suhteen.

Jaa tämä viestiketju