1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sony xperia S vs Samsung galaxy note. Vai joku muu?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Nigou, 31/3/12.

1. Nigou

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S5
    Tevehdys.

Uus puhelin olis hakusessa n900:sen tilalle. Löytyiskö täältä vinkkejä siihen että kumpi noista kahdesta kannattais hommata? Vai löytyykö vielä joku vastaava yhtä hyvän oloinen?

Molemmista olen foorumikirjoituksia seuraillu tiiviiseen tahtiin, mutta muut mallit on jääny vähän pimentoon. :)

2. bussifriikki

bussifriikki Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    64
    Puhelinmalli:
    Symbian-MeeGo -linjalla mennään
    Nokia N9

3. MJay

Tykkäykset:
    1
    Itsellä käytössä Xperia S ja tyytyväinen olen. Kävin myös Notea liikkeessä kokeilemassa, mutta tulin siihen lopputulokseen että olisi aivan liian iso omaa käyttööni. Taskuun ei ainakaan mahdu millään. Muuten kyllä varmasti myös erinomainen laite, mutta kokonsa takia en itse lähtenyt edes harkitsemaan sen hankkimista.

4. Psaikke

Psaikke Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    758
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Jos koko ei haittaa, niin Note ehdottomasti. Xperian spekseistä: " Todella iso 4.2 tuuman kapasitiivinen kosketusnäyttö 480 x 854 resoluutiolla". Tuo jää niin paljon jo Notelle, etten harkitsisikaan..
    Fyysinen koko on tietysti ratkaiseva, itse en koe Notea mitenkään isona, menee kaikkiin taskuihin jne. Mutta kaikki muut tuntuu Noten jälkeen ihan leluilta...

5. Sipsipussi

Sipsipussi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    203
    Puhelinmalli:
    Lue sigu
    720 x 1280 pixels, 4.3 inches (~342 ppi pixel density)

Tuollasta kertoo internet minulle??

6. Link

Link Supermoderaattori

Tykkäykset:
    891
    Puhelinmalli:
    Puhelin
    GSM Arenasta löytyy toi 480 x 854, joka ei kyllä ainakaan SE:n omien sivujen mukaan pidä paikkansa, vaan se on juurikin tuo 1280 x 720

7. MJay

Tykkäykset:
    1
    En tiiä mitä gsmarenan sivua sinä olet katsonut mutta itse ainakin kävin äsken sieltä katsomassa ja selvästi lukee Size 720 x 1280 pixels, 4.3 inches (~342 ppi pixel density). Ja tuo näyttö tässä puhelimessa on.

8. filatelisti

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia S
    Joo 1280x720 löytyy eli PPI:tkin "reippaasti" isommat kuin siinä Notessa ;D

Itse olin muuten kk takaperin ihan samassa tilanteessa N900:n kanssa. Hittolainen kun kukaan ei tunnu tekevän fyysisen qwertyn omaavia oikeasti hyviä puhelimia. Motorolalla ainoa edes jokseenkin hyvän oloinen mutta jo ihan periaatteesta en sitä halua.. Call me old fashioned! :)

Note olisi ollut oikein hyvä reissussa leffojen katseluun mutta muuten suuresta koosta oli enemmän haittaa kuin hyötyä. Kaikki haluamani toimii ihan loistavasti pienemmässäkin näytössä, vaikka ei se mitään minimaalinen Xperiassakaan ole. Notea ei saa tosiaan mahtumaan muuhun kuin intin M91-housujen reisitaskuun eikä sitä käytetä kuin kahdella kädellä (joka tosin tuttua N900:sta). Urheilevana kaverina rakastan myös Sonystä löytyvää ANT+ tekniikkaa. Pyörän kadenssit ja syke siirtyy kivasti Endomondo-ohjelmaan.

Itse kannustan ostamaan Xperian. Et varmasti kadu!

9. Link

Link Supermoderaattori

Tykkäykset:
    891
    Puhelinmalli:
    Puhelin

10. Axefield

Axefield Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2179
    Puhelinmalli:
    6S