1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sony Ericsson p1i jumii eikä viestit tule perille.

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja Raikali, 19/7/09.

1. Raikali

Tykkäykset:
    0
    Tulipa tuossa hommattua P1i jokin aika sitten. Kiva luuri, tykkään käyttää mutta nyt olen tässä huomannut että muutama vikakin löytyy.

Viestit eivät tule perille ja samoin puhelin menee sillointällöin täysin jumiin. Monesti esim yön aikana puhelin tilttaa eikä herätys toimi. Kerran myöhästyin töistäkin tämän takia. Tällöin akkua pitää käyttää irti ja sitten käynnistää puhelin uudelleen. Samalla kun puhelimen käynnistää uudelleen, tulee
    viestitkin perille. Eräskin viesti tuli kahden päivän viiveellä.

Olen nyt kahteen kertaan asentanut softan uusiksi, ekaksi vain päivitin ja nyt pari päivää sitten kokeilin että olisiko softan uudelleenasennus auttanut ongelmaan mutta ei auttanut. Tai ehkä se vähän ongelmaa vähensi.

Puhelin ei ole uusi, käytettynä ostin joten takuuseenkaan ei voi viedä. Jostain ulkomailta tuotu ilmeisesti.

Onkos tuossa nyt jotain muuta mitä voisi päivittää tuon itse softan lisäksi, jotain mikä voisi auttaa? Vai vienkö vaan suosiolla jollekin fiksummalle korjattavaksi huoltoon?

2. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2643
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Minulla on P1i ollut pian vuoden ajan, eikä mitään tuollaista ole ilmennyt, joten ilmeisesti se on viallinen ja on korjaukseen vietävä. En ainakaan itse keksi mitään mitä itse tuolle voisi sen lisäksi tehdä mitä olet jo tehnyt.

Mainitsiko se, jolta sen ostit, mitään tuollaisista ongelmista - meinaan että jos myi se pois juuri siksi, että siinä vikoja esiintyi.

3. Raikali

Tykkäykset:
    0
    Eipä myyjä mitään tälläisestä maininnut. Ja kun on yksityisten välinen kauppa, ei hänen tarvitse kuin kiistää tienneensä vioista niin mitään ei voi vaatia korvaukseksi, näin itse olen kuullut.

Mutta mutta, voiko tähän puhelimeen ajaa mitenkään vanhempaa softaa? Eli siis kokeilisi vaikka ihan piruuttaan vanhemmalla softalla että onko samaa ongelmaa.

Tai sitten kun kielipaketin asennuksessa tapahtui virhe, tai näin ainakin tietokoneen ruutu herjasi, niin voiko sitä mitenkään asentaa uudelleen? Ei tuota silloin huomioitu ollenkaan kun puhelin kumminkin tuntui toimivan normaalisti.

4. Seawolf

Seawolf

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Acro S + Dna, Tipo + Sonera, SE Z800i + Dicame
    Oletko varmasti sammuttanut ylimääraiset ohjelmat, vai jättänyt ne taustalle pörräämään?
    Omassa P990i:ssä, joka aika vastaava (edeltävä malli), jos jätti liian monta ohjelmaa taustalle, saattoi hidastella/jumittaa.

5. Raikali

Tykkäykset:
    0
    Joskus on voinut unohtua mutta kyllä mä ne aina manuaalisesti naputtelen kiinni. En ole löytänyt oikein mitään yhteyttä mihinkään että mikä puhelimen jumittais. Vaikka illalla sulkisi kaikki ohjelmat kun laittaa nukkumaan, voi puhelin aamulla olla silti jumissa. Näinkin on käynyt.

6. b0bb0

Tykkäykset:
    0
    Mulla alkoi oma P1i tekemään samaa viestitemppuilua pari viikkoa sitten. Eli muuten ei jumittele, mutta viestit ei tule perille muulloin kuin käynnistyksen yhteydessä. Pitäisi kai koittaa tehdasasetusten palauttamista kun ei enää muutakaan keksi(?)

E: Tehdasasetusten palauttaminen auttoi ja taas tulee viestit perille \o/

7. smiigl

Tykkäykset:
    0
    Samaa vikaa jo jonkin aikaa. Mulla näytti auttavan se että siirsin kaikki sms-viestit (~450 kpl) Inbox-kansiosta uuteen kansioon jolle annoin nimen vanhatviestit. Jotenkin vaikutti siltä että juuri tuo viestipuoli aiheutti ongelman.

8. joke1ra

Tykkäykset:
    0
    p1i

viestit tökkii samalla tavoin mutta isompi ongelma on se kun yritän saada iternetin pelaamaa ohjatulla internetillä niin se lähtee kyllä aina lataamaan mutta lopuksi tulee väistämättä viesti:Asetuksia ei voi ladata.Ota yhteys operaattoriisi (DNA)tai yritä uudestaa. OK menin vantaan Jumbon DNA myymälään jossa nuorimies totesi ens fraasinaa ett ei ole aikaisemmin tavannut p1i mutta näpyytteli aikansa asiantuntevasti laitetta ja lopputulos oli sama kuin minulla.Antoi ohjeeksi etsiä vastaus ongelmaan matkapuhelininfo.com Joten nyt vain odottelemaan hyviä neuvoja.

Jaa tämä viestiketju