1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sony Ericsson + älytön SUHINA mp3:sten taustalla. (ÄLÄ OSTA)

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja Fondel, 13/12/06.

1. Fondel

Tykkäykset:
    0
    Elikä siis, menin tossa viime viikolla hankkimaan w810i Sony Ericssonin puhelimen. Käyttö + ulkonäkö olivat erittäin miellyttäviä. Ainoa PIKKU miinus oli, että mp3-soitin suhisi. Lähetin asiasta s-postia Sony Ericssonille ja siellä pyydettiin kuuntelemaan yhtä niiden omaa mp3:sta (soittoääni), no sekin suhisi. Sitten minua pyydettiin viemään se Ericssonin liikkeeseen ja siellä ne sitten kertoivat, että puhelinta ei voi korjata. Tämä suhina on puhelimen ominaisuus, jota ei saa mitenkään pois. No sitten kysyttiin, että oisko mahdollista vaihtaa puhelinta parempaan malliin, joka EI suhise. Vastaus: "Ei se hyödytä, koska KAIKKI Sony Ericssonin puhelimet suhisee". Luin myös asiasta paljon netistä ja löysin eräältä foorumilta jutun tästä. Siellä sanottiin, ettei Sony Ericssonilla edes olisi aikomusta korjata kyseistä ongelmaa. Tämä tieto ei tosin ole 100% varmaa, koska tuli erään henkilön kautta. Elikä, jos sinulla on vähänkään hyvä kuulo, niin en suosittele Ericssonin puhelimia, sillä suhina on TODELLA ärsyttävää. Lähes samaan hintaan saat Nokialta Symbianpuhelimen + toimivan mp3-soittimen sisältävän puhelimen varsinkin, jos aikomuksena on ostaa Sony Ericsson W810i matkapuhelin (w810i hintaan 299e, n72 hintaan 310e ( http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/haku.aspx?hakusana=w810i&hae=Hae ja http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/haku.aspx?hakusana=n72&hae=Hae)). Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun tuli SE:n puhelin ostettua. Tulipa taas todettua, että suosi Suomalaista.

Lisää aiheesta googlesta hakusanoilla w810i suhina / w810i hiss, jos siis kiinnostaa.

2. Jokinen74

Tykkäykset:
    0
    Enpä ole ainakaan K800:n kohdalla törmännyt moiseen ongelmaan... Lienee kuulo sitten jo sen verran heikentynyt...

3. Rusakko

Tykkäykset:
    0
    Oma W850i ei ainakaan suhise.

4. Fondel

Tykkäykset:
    0
    Jos Ericssonin liikkeen jeppeihin on uskomista, niin pitäisi suhista jokaisessa puhelimessa, jossa siis on tää mp3 ominaisuus. Se johtuu käsittääkseni jostain uudesta päivityksestä, joka tuli joskus aikoinaan. Se muutti puhelimessa olleen särön suhinaksi.

5. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Ite oon kuunnellu P800, P900, P910, K500 ja K700i eikä missään ole tuo kyseinen suhina häirinnyt yhtää, mikäli semmoista edes on ollut. En tiedä sitten ovatko jotkin herkempiä häiriöäänille, mutta itse kyllä olen pystynyt käyttämään SE:n puhelimia ihan hyvin mp3 soittimina.

6. psymbiote Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Piti oikein kaivaa kaapista "paremmat" kuulokkeet, ja kuuntelemalla kuunnella suhinaa (yleensä käytän philipisin "halpis" nappeja). Vaikka kuinka yritin tarkasti kuunnella, niin en kyllä minkäänlaista suhinaa kuullut. Puhelin w810i uusimmalla softalla.

Liekö tämä nyt vain kultakorvien ongelma? ;)

7. Fondel

Tykkäykset:
    0
    Kyllä oli uusin softa puhelimessa, mutta se ei vaikuttanu asiaa. Olen henkilökohtaisesti puhunut Sony Ericssonin tukihenkilön kanssa ja se sanoi, ettei ongelmaa ole korjattavissa, eivätkä aio korjata asiaa.

8. VXX

Tykkäykset:
    1
    Taitaa Fondel omistaa Nokian "optioita".
    Käytössä täällä w810 EIKÄ SUHISE.

9. psymbiote Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Onko tuo suhina oikein todella häiritsevää, vai pitääkö sitä oikein etsiä ennenkuin sen kuulee?

10. Megalo

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia N95 8GB
    Mulla on ollut W810i käytössä ja nyt on W850i käytössä, ja kumpikaan niistä ei suhissut yhtään. Ainut mitä 810 teki oli että se naksahti pikkusen kun kappale vaihtu, ja sekään ei ollut mitenkään häiritsevää, jos nyt ei kultakorva satu olemaan.

11. Byobbi

Byobbi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Nokia 1110i
    Sama homma Sonyn mp3-soittimen kanssa.

Suhinan kuulee hyvin hiljaisilla äänenvoimakkuuksilla, joka on mielestäni melko häiritsevää. Aivan hiljaisimmat kohdat kappaleestä peittyvät osittain tai kokonaan tämän suhinan alle. Siksi käytänkin kuulokkeita, joissa on äänenvoimakkuuden säädin :p (säätää kuulokkeista hiljasemmalle ja lisää volumea soittimestä -> Suhina pienenee) .Siis puhun nyt Sonyn NW-E305 mp3-soittimesta ("Sony Bean"), mutta näköjään sama "ongelma" myös SE:n kapuloissa ja muissa Sonyn ämppäreissä. Eli jos et pahemmin kuuntele musiikkia hiljaisella volumella (esim. iltaisin) , niin ei tämä suhina välttämättä häiritse laisinkaan..

12. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: Sama homma Sonyn mp3-soittimen kanssa.

Vahvistetaan myös oman K800i:ni osalta ko. ominaisuus. Kun kuuntelen mp3:ia luurin oman kaiuttimen kautta, kohina kuuluu biisin hiljaisemmissa kohdissa selvästi. Mutta sitten taas kun kuuntelen saman biisin samaa kohtaa langattomilla HBH-DS970 -stereokuulokkeilla, niin mitään kohinaa ei kuulu - liekö sitten Bluetooth-yhteyksissä käytetty kapeampaa kaistaa äänelle tms. jonka kautta nuo kohinat suodattuvat automaattisesti pois, tiedä häntä.

13. psymbiote Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhutaanko täälä nyt puhelimen omasta kaiuttimesta, vai kuulokkeista?

Kyllähän mullakin tuosta puhelimen omasta kaiuttimesta kuunneltaessa suhinaa kuuluu, mutta kuka helvetti nyt sen kautta musiikkia huudattaa :O

Mutta todellakin kuulokkeilla ei kyllä kuuluu minkäänlaista suhinaa...

14. Byobbi

Byobbi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Nokia 1110i
    Kuulokkeista sekä kauittimesta. Kuulokkeilla tosin sen suhinan kuulee herkemmin.

15. vanderer74 Vieras

ei kuulu mitaan suhinoita ei kuulokkeista eika kaiuttimista...sulla menny paskaks ne kuulokkeet jos suhisee ja jos se kapulakin kovin suhisee niin.....huoltooooonnn ja akkia.

16. ocean

ocean

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE p1i, x1i, HTC Desire Z, Elisa
    Jaahas, mulle ei ole ainakaan osunut tuollaisia suhisevia maanantaikappaleita kohdalle. Hienosti toimii w810, myöskin "yöradiona", jolloin kuuntelen biisejä kaiuttimen kautta erittäin pienellä äänenvoimakkuudella. Luurit ovat Kossin portaprot, eivätkä nekään kovin paljoa suhise, joskin niistä kuuntelen normaalilla tai kovalla voimakkuudella.

Onko kukaan kokeillut, että olisiko mp3:n laadulla ja/tai pakkauksella jotain vaikutusta asiaan?

17. konsales

Tykkäykset:
    0
    Eipä suhise oma W850i eikä suhise kaverin W810i myöskään :B

18. Alec

Alec

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    iPhone 5
    Minulla oli joskus yli vuosi sitten W800i. Aluksi olin oikein tyytyväinen. Sitten softapäivityksen myötä tuli suhina, joka kuului hiljaisissa kohdissa selvästi. Ostin sitten musiikin kuuntelua varten iPod Nanon, jossa on minun korvilleni moitteeton äänenlaatu.

19. Liam

Tykkäykset:
    0
    täällä myös p990i toiminut erinomaisesti mp3 soittimena, eli suhinaton ( vaikkakaan ei ole walkman mp3softaa jne)

20. mjkall

Tykkäykset:
    13
    Suhina

Ei pienintäkään suhinaa K800i ja Z1010:n kanssa, eikä liioin erillis-MP3-soittimen kanssa aikoinaan T39/T68 kanssa. Olen jopa soittanut K800i:tä kotisteroitten kautta ja erillisillä Sonyn HiFi-kuulokkeilla. MP3-musiikki itsessään on hieman latteampaa, mutta ehdottoman kohinatonta.
    Joko laitteesi on viallinen tai sitten korvaan on tullut ns tinnituskohina, joka aktivoituu heti, kun korvaan tulee melua.
    http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=ati00012

Jaa tämä viestiketju