1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sonim XP3 maastogepsinä?

Keskustelu osiossa 'GPS-paikannus', aloittaja Eissi81, 21/10/09.

1. Eissi81

Tykkäykset:
    0
    Sain selaimen toimimaan, kiitos aiempien viestiketjujen vastauksista.

Mutta nyt askarruttaa onko tuota ko puhelinta mahdollisuus käyttää ns. käsigepsinä, eli vastaavasti niin kuin esim garmin 60xx?
    Mulle riittäis periaatteessa kun sais sijaintipisteet merkattua muistiin ja että puhelin näyttäisi mihin päin mennään että löytää merkatun pisteen. Mutta parempi vaihtoehto olisi kyllä kartta, esim järvestä mihin voisi merkata pinnanalaiset karikot, matalikot sekä esim. kalapyyntivälineiden sijainti.
    Onnistuuko sonimilla, ja jos niin mitä tarvitsen lisäksi?

~Eissi~

2. Topiax

Topiax

Tykkäykset:
    0
    Asensin omaan XP3 Questiini gps-ohjelmaksi Trekbuddyn. Olen imuroinut siihen sitten maastokarttoja retkikartta.fi -palvelusta, koska sieltä saa [IMHO] parhaat topografiset maastokartat haluamiltani paikkakunnilta.

Tuohon kysymykseesi, onnistuuko maastokohteiden merkintä karttoihin Sonimilla, en osaa vielä vastata, koska olen käyttänyt sitä vasta pari viikkoa. Karttojen lataaminen onnistuu kyllä Kansalaisen karttapaikasta ja Retkikartta.fi -palveluista. Muokkaaminen vaatii vähän harjoittelua, mutta tarvittavat skriptit löytyvät netistä.

3. 5500-

Tykkäykset:
    0
    Miltäs Sonimi on alkanut noiden karttojen kanssa tuntumaan? Täällä ois kovasti harkinnassa tuon puhelimen osto, mutta kun ei mistään tunnu tietoa löytyvän, että onko tuossa minkälaisia mahdollisuusksia tuon navigoinnin suhteen.

Jos ne tuolla Trekbuddylla saa näkyviin esim. retkikartan kartat niin kuinka iso töisiä ne on puhelimeen saada? Jos vaikka miettii tuollaista 100kmx100km aluetta 1:50 000 mittakaavalla?

Jaa tämä viestiketju