1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sonerasta Saunalahdeksi - mitä puuttuu?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja lineon, 15/11/03.

  1. lineon

    Liittynyt:
    31/1/03
    Viestit:
    69
    Tykkäykset:
    0
    Jos liittymänsä vaihtaa puheluiltaan (etusopimuksia lukuun ottamatta) Sonerasta Saunalahdeksi, niin mitä tällä häviää? Onko Saunalahti teknisesti vajaampi kuin samassa verkossa toimiva TeliaSonera?

    + puhelut ovat halvempia
    - ei alkutarjousta

    Mitä 100 MB GPRSää maksaa?

    Miten tullaan hinnoittelemaan EDGE Saunalahdelta tilattuna?
     
  2. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Ei ole vielä yhteistyösopimusta kaikkien palveluiden tarjoajien kans. (Logot, soittoäänet saa vain muutamasta paikasta)
    Ei ole 100mt:n gerpsiä. 1Mt=1,50€
     
  3. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Jotkut ei välttämättä mitään, toiset paljonkin. Riippuu tarpeista.

    Puhelu- ja tekstiviestitoiminnoiltaan ei.

    150 eur.

    Ja milloin tulee markkinoille?
     
  4. YaRi

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    139
    Tykkäykset:
    0
    Mietin vain että tuleekohan tuo hinnoittelu muuttumaan mitenkään gprs:ään verrattuna?
    Ei se käyttäjälle näy onko kiinni edge vai gprs-solussa. Samaan datamääräänhän se laskutus joka tapauksessa perustuu, kuten nyt gprs:lläkin, vain nopeutta on enemmän.
     
  5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Kuten mainittu, palveluvalikoimassa on suuri ero. Samon jälleenmyyjä verkossa ja asiakaspalvelussa.
     
  6. Blue Joker Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    23/11/02
    Viestit:
    6906
    Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Sonera piti ainakin vielä samana GPRS:n kanssa EDGE-hinnoittelun. Toivottavasti muut operaattorit alentaisivat! ;) Saunalahti voisi vaikka iskeä kiinteähintaisella EDGE:llä ;) Tai DNA tehdä "paluun".
     
  7. plehti Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/4/03
    Viestit:
    2078
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Aikaisemmin tämä väite piti paikkaansa. Tällä hetkellä oikeastaan ainoa palveluvalikoimassa oleva ero on Soneran wap-palvelut, joita ei vielä ole Saunalahdella, mutta tulossa nekin ovat.

    Henkilökohtaisesti en näe jälleenmyyjäverkoston koolla juurikaan olevan merkitystä liittymen käytettävyyden kannalta. Asiakaspalvelun osalta Sonera on ollut parempi, mutta Saunalahti on onnistunut kirimään tässä asiassa aika hyvin.

    T: Panu.
     
  8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Ymmärtääkseni Saunalahdella on perus palvelut kunnossa, mitä verkosta löytyy (GPRS, Nopea data, vastaaja, faksi, SMS,MMS, laaja Roaming,neuvvoteelu, puhelunedelleensirrto, normaalit siirrot, numeronpeitto, jne.)ja mitkä riittävät varsin hyvin monelle yksityiselle. Onko muuten sms fax?

    En ole juuri nyt tutkinut hinnastoa, mutta aijemman selailun perusteella, palvelu valikoimassa on suuri ero. Mieleentulee erillaisia tavoitettavuus ratakaisuja, GPRS palveluissa eroja, vastaajapalveluissa jne.
    Muistaakseni Saunalahdelle on nykyisin ratkaisuja joissa yritys voi itse hallita liittymiään?
    Mutta onko erolla merkitys jollekkin käyttäjälle, on sitten oma asiansa, jos käyttäjä ei tarvitse muita palveluita niin ei sitä paljoa lämmitä jos niitä on tarjolla tai ei.
    Joillekkin sillä on merkitystä, joillekkin ei.
    Asiakas palvelullakin on merkitystä toisille enmmän ja toiselle vähemmän, ja Saunalhti on kirinyt kovasti ja jos jatkaa samaan tahtiin kehittämistä, mitä kuukaudenaikana niin sillä mahkuja isjoen edelle.
     
  9. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    No ei se nyt ihan noinkaan ole.

    Otetaan muutamia esimerkkejä Soneralta:
    - Viestikeskus; vastaajaviestien kuuntelu, faksien katselu yms ilmaiseksi netissä.
    - Maksuton faksi ja faksivastaaja. Vastaanotettujen faksien lähetys automaattisesti ja ilmaiseksi sähköpostiosoitteeseen.
    - Verkkolasku; loistavasti toimiva palvelu, jossa näkee viimeisimmän ja vanhat laskut netissä aivan samassa muodossa kuin kotiin kannettu kirje. (Tiedän, että Saunalahdella on vastaavantyyppinen palvelu, mutta en ole todennut sen toimivuutta. Ilmeisesti Saunalahdella saa myös puheluerittelyn suoraan? -> Soneralla vasta luovuttuaan paperilaskusta.)
    - Maksusopimuksen teko (eräpäivän siirto tai maksu kahdessa erässä) maksutonta ja automaattista netissä.
    - 100MB:n gprs-paketti.
    - Gprs-tiedonsiirron nopeutin (toimiiko muuten Saunalahden liittymässäkin?)

    Tässä nyt oli muutamia esimerkkejä omasta mielestäni Soneran edistyksellisistä palveluista. Saattaa olla, että Saunalahdellakin on vastaavat palvelut käytössä, mutta ainakaan niistä ei ainoalla löytämälläni "Liittymien ominaisuudet" -sivulla http://saunalahti.fi/gsm/ominaisuudet.php ollut mainintaa. Viisaammat valistakoon.
     
  10. eph

    Liittynyt:
    30/4/03
    Viestit:
    526
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E90
    Mutta ilman mitään gprs-sopimuksia saunis on selkeästi halvempi.. Soneralla megan siirto maksaa yli 10e, saunalahdella alle 2e.

    Myös kun vaihtaa Sonerasta pois, jää saamatta mm. toi eräpäivänsiirto palvelu (jota olen muutaman kerran testannut ja havainnut toimivaksi). Sitten Ykkösbonukset...

    Miten on, pystyykö Saunalahdella lähettämään viestejä netistä (omalla numerolla, maksullisesti/maksuttomasti)?
     
  11. puh Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    3685
    Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Kotkiksen listaan voisi vielä lisätä kotisoitto, liittymän hallinta netissä, kaksoiskortti, tavoitettavuuspalvelu, puhelunohjaus, mappi, galleria, saldolataus, latauslipuke, postikortti, kalenteri, etsin, paikannus, varkausturva ja muutama vähemmän tärkeä höpöhöpö-palvelu. Tuskin kukaan tarvitse kaikkea tai edes suurta osaa, mutta on hyvin väärin väittää että Sauniksen palveluvalikoima olisi edes lähellä Soneran tai Radiolinjan vastaavia.
     
  12. Mika84

    Liittynyt:
    27/10/03
    Viestit:
    107
    Tykkäykset:
    0
    Ahkerassa yrityskäytössä Soneran palveluista on tullut käytettyä vain ja ainoastaan Finderiä ja GPRS:ää. Sillä sitten yleensä otetaan yhteys ihan muihin kuin Soneran WAP-palveluihin. Esim. firman extranetiin jne jne.

    Aikas kätevää muuten kun keikkalaskun voi laakasta suoraan gesmillä menemään elektronisesti eteenpäin jo samana päivänä.
     
  13. Karban

    Liittynyt:
    6/2/03
    Viestit:
    100
    Tykkäykset:
    0
    Minä hävisin MMS:t. Vaikka pitäis toimia samoilla asetuksilla niin eipä oo vielä viestit lähteneet.
     
  14. terpaa

    Liittynyt:
    10/7/03
    Viestit:
    534
    Tykkäykset:
    5
    Eikös se palvelu pitäs aktivoidakin kun liittymän vaihdat saunalahteen...?

    ps. Itselläni on mms:t pelannut ihan ok. Testijakson pienten ongelmien jälkeen.
     
  15. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Saunalahden asiakaspalvelussa ei ole enää odotusmusiikkia! Se siis puuttuu verrattuna Soneran asiakaspalveluun. Noin 2 minuutin välein tulee vain ilmoitus, että on ruuhkaa ja olet jonossa, odota hetki. Tätä kun kuuntelee 40 minuuttia alle kahden minuutin välein ilman musiikkia, niin saa jonosta monet heikkohermoiset pois :) Hyvä taktiikka sinänsä.
     
  16. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
  17. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Soneran etuja verrattuna Saunalahteen:

    Laaja jälleenmyyjäverkosto: Jälleenmyyjiltä voit kysyä apua palvelujen käytössä. Hävinnyt kortti vaihdetaan uuteen muutamassa minuutissa. Onko sinulla aikaa odottaa kun Saunalahti postittaa sinulle SIM-kortin ja olet ilman puhelinta?

    Paljon GPRS:ää käyttävälle oikea hinnoittelu.

    Laadukas asiakaspalvelu Pitkäaikaista kokemusta asiakkaiden palvelemisesta. Erinomainen tekninen tuki. Jokaisella operaattorilla on omat ongelmansa vastausajan kanssa.

    Uudet palvelut ensimmäisenä käyttöön esim. EDGE.

    Uudisasiakaskampanja Jouluna taotaan jälleen yli 100 eurolla puheaikaa.

    Etusopimus Keskittäminen kannattaa. Etusopimusliittymien väliset puhelut ovat edullisempia ja usein kilpailukykyisiä tarjouksia. Voit ottaa alennuksen myös Ykkösbonus, Plus tai Diners-pisteinä.

    Hintaesimerkkejä:

    1. Yksinasuva herra Koikkalainen puhuu kotimaan matkapuheluja 40 euroa kuukaudessa. Vuosittain puheluista kertyy 480 euron lasku. Etusopimuksella herra Koikkalainen saa kuukaudessa 0,40 eur alennusta. Vuositasolla säästöä kertyy 4,8 euroa.

    2. Mattilan perheessä on neljä liittymää. Perheen isä ja äiti puhuvat molemmat noin 30 eurolla kuussa. Perheen poika on kova puhumaan puhelimessa ja lasku on kuukausitasolla 50 eurolla. Pikkusisko lähettää lähinnä viestejä ja laskua kertyy noin 20 euroa kuussa. Perhe puhuu 130 eurolla kuussa eli 1560 euroa vuodessa. Etusopimuksella perhe saa alennusta 5,2 euroa kuukaudessa ja vuositasolla säästöä syntyy 62,4 euroa.


    Aikaetu: Pitkistä iltapuheluista automaattisesti alennusta.

    Hintaesimerkkejä:

    Sonera One liittymässä iltaisin ja viikonloppuisin soitettu 17 minuuttia kestävä puhelu maksaa 0,1348 eur/min.
    Privat Duo liittymässä iltaisin ja viikonloppuisin soitettu 17 minuuttia kestävä puhelu maksaa 0,1141 eur/min


    Kotisoitto Kerää kaveriporukka ja soittele edullisemmin.

    Remmi Remmistä on tullut jo vakiintunut lisäpalvelu. Vajaan puolet vuodesta voi kavereille tekstailla 5 centtiä laaki. Laskee mukavasti tekstiviestin keskihintaa.

    Laske seuraavat asiat yhteen:

    etusopimus+uudisasiakaskampanja+kotisoitto+remmi+aikaetu.

    Puhelun keskihinta onkin sitten jotain muuta kuin 0,16 eur/min. Kaupan päälle toimivat ja monipuoliset palvelut sekä erinomainen asiakaspalvelu.

    Vakaana markkinajohtajana Sonera ei tarjoa suoraan edullisempia hintoja, ne saa lisäpalveluiden kautta.
     
  18. hyper9999

    Liittynyt:
    21/5/03
    Viestit:
    51
    Tykkäykset:
    0
    Sikälihän tällaisissa vertailuissa on paljon myös kyse asiakkaasta. Tottakai jos olisin itse nelisorminen, eli puhelimen käyttö olisi minulle hankalaa ja hävittäisin joka ryyppyreissullani puhelimen, olisi varmaan Sonera paras operaattori.

    Mutta kun en ole. En ole koskaan tarvinnut PUK-koodia tai hävittänyt kännykkää (kop kop ;). En myöskään tarvitse hienoja palveluita kuten paikanninta tai palveluhakua (missä lähin alko?), koska silloin kun niitä tarvitsee, ei varmastikaan muista juuri sen palvelun hakukoodia. Vähän kun tietää miten asiat toimii ja osaa olla varuillaan niin selviää monestakin hankalasta tilanteesta (niinkuin yleensäkin elämässä).

    Ja mitä sitten jos joutuu olemaan vuorokauden ilman puhelinta jos se satutaan varastamaan tai katoaa? Ei Soneran jälleenmyyjäverkosto auta paljoa jos olet keskellä-ei-mitään skuttassa rämpimässä ilman puhelinta.

    P.s. varmistin juuri kaverilta, ainakin sauniksen majakoista saa uuden sim-kortin ja toimi melkein heti!
     
  19. plehti Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/4/03
    Viestit:
    2078
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Saunalahdella on muutamia omia asiakaspalvelupisteitä mm. Helsingissä ja yli 100 jälleenmyyjää, joilta on saatavissa SIM-kortti ilman viivettä. Niin ikään postin välityksellä Saunalahti pystyy toimittamaan uuden SIM-kortin asiakkaalle alle vuorokaudessa.

    Tämän osalta Saunalahdella on ollut kehitettävää ja kehitystyötä on tehtykin mm. palkkaamalla huomattava määrä työntekijöitä lisää asiakaspalveluun. Mutta kyllä muillakin operaattoreilla on tässä asiassa kehittämisen varaa...

    EDGE tulee käyttöön myöskin Saunalahdella heti alkuvaiheessa, tämän osalta ei ole eroa.

    Saunalahti tarjoaa asiakkaille pysyvästi edulliset hinnat - asiakkaat saavat aina nauttia ilman kikkailuja pysyvästi edullisista hinnoista, jotka tarjoavat huomattavasti suuremman edun kuin hetkelliset kampanjahinnat. Niin ikään tulee muistaa, että muiden operaattoreiden puheaikakampanjat maksavat todellisuudessa vanhat olemassa olevat asiakkaat. Me haluamme, että kaikki niin uudet kuin vanhatkin asiakkaat voivat nauttia samoista eduista mm. entistä edullisempien puheluiden muodossa.

    Saunalahdelta saa pysyvästi edullisemmat hinnat ilman mitään bonus yms. kortteja. Lisäksi tulee muitaa, että bonusjärjestelmien ylläpito maksaa. Me annamme säästyneet rahat takaisin asiakkaille edullisempien hintojen muodossa.

    Saunalahti tarjoaa pysyvästi edulliset hinnat puhuipa pitkään tai lyhyesti mihin tahansa vuorokauden aikaan minä tahansa vuoden päivänä.

    Tähän taitaa tulla Saunalahdeltakin vastaus nopeammin kuin uskotkaan... :)

    Vakaana ja varteenotettavana haastajana Saunalahti tarjoaa suoraan ilman mitään temppuiluja ja kikkailuja kaikille asiakkaille edullisemmat hinnat.

    T: Panu.
     
  20. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    No nuo samat lauseet olen kuullut moneen kertaan ja vastaan omilla lauseillani moneen kertaan.

    Siinä vaiheessa kun Saunalle tulee edullinen kotisoittosysteemi niin voisi harkita pääliittymäni (dna 041 team city) siirtoa saunalle. Jos sauna nyt sortuisi antamaan puheaikaa (epätodennäköistä) siirtyisi oma, äitini ja tyttöystävän liittymä välittömästi. Se vaatii edes vähän puheaikaa tai ilmaisia kuukausimaksuja...
     

Jaa tämä viestiketju