1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Soneran viestikeskus ->maili kännyyn problemi

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja nhk_, 15/2/03.

1. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eli eli... Nyt kun saa noita viesti-ilmoituksia kännykkään saapuneista maileista ihan ilmaiseksi, niin joku viisas kun ottaa ja valaisee tyhmää, jotta kuin prkleessä tuon saa toimimaan?

Olen yrittänyt renkata hiukan suuntaan ja toiseen noita asetuksia, ja ei pelitä sitten niin tekemälläkään. Ohjeissa on mainintaa forwardoinnista, mutta samassa ohjeessa mainitaan myös ettei pp.sonera.net-osoitetta tarvitse laittaa millään lailla forwardiin, vaan toimii ihan siltään.

Vääntäkää nyt rautalangasta tuo minulle, niin saatan (?) saada moisen toimintaankin... *epätoivoinen*

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Entisessä inetissä se tehtiin ainakin käytönhallinasta, vain laittamalla numero ko kenttään ja ruksi vain ilmoitus uusista viesteistä.
    Toki jos joku postiphjelma käy ne minuutinvälein hakemassa ei ilmoituksia välttämättä tule.

3. lalu

Tykkäykset:
    0
    Ei toimi, ei. Tappelin saman ongelman kanssa aikani ja lopulta otin yhteyttä Soneraan, josta ykskantaan ilmoitettiin ettei koko homma onnistu enää, eli ei ole enää käytössä.

Laitoin tämän jälkeen postia Soneralle, sillä mainostavat edelleen tuota palvelua sivuillaan ja ko. palvelu oli syy miksi itse otin koko viestikeskuksen käyttööni.

Eipä ole Soneralta vielä vastattu.

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Siinä on hyvityksen paikka.

5. lalu

Tykkäykset:
    0
    Noh, palvelun kytkeminen on nyt ilmaista, joten eipä siinä mitään menettänyt. Harmittaa vaan kun olis tuolle meilit tekstiviestinä kännykkään palvelulle tarvetta..

6. Kalle

Tykkäykset:
    0
    Mulle ainakin sanottiin aspasta, että kyseessä on väliaikainen häiriö.

7. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jossain oli maininta, että 4.4.03 (jos muistan pvm:n väärin, korjatkaa) asti saisi nuo ilmoitukset ilmaiseksi, niin miksipä en niitä haluaisi.. No, pääasia, että saa edes ne mailit liikkumaan tarvittaessa.

8. Kalle

Tykkäykset:
    0
    Mulle tuli oikein kirje kotiin jossa kerrottiin m-mail palvelun loppumisesta ja, että tekstiviesti-ilmoitukset saapuneista emaileista puhelimeen ilmaiseksi 4.4.03 asti.

9. mk

Tykkäykset:
    0
    mulle neuvoivat asiakaspalvelusta näin, toimii.

ensin tilaat palvelun "sähköpostit viestikeskukseen"

sitten, jos käytät soneran meiliä @pp.sonera.net asetat siitä tekstiviesti-ilmoituksen päälle sivulla "viestikeskus / sähköpostiasetukset / Soneran tarjoama sähköposti" ja jos käytät muita meilejä forwardoit sähköpostit osoitteeseen 35840xxxxxxx@ilmoitus.soneramail.com

tän jälkeen asetat tekstiviesti-ilmoitukset päälle sivulla "viestikeskus / sähköpostiasetukset / tekstiviesti-ilmoitukset" ja tarkennat mistä meileistä jos et kaikista mikä oletus samoin kuin miten monta tekstiviestiä per meili

ja palvelun tilaus ei maksa eikä tekstiviesti-ilmoitukset 4.4. asti

10. lalu

Tykkäykset:
    0
    Kiitos, nyt toimii täälläkin!

Minulle siis todellakin Soneralta kerrottiin ensimmäisen yhteydenoton jälkeen ettei tuota tekstiviesti ilmoitusta enää saa aktivoitua!

11. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Siis voinko enää mitenkään saada luettua ja lähetettyä ilmaiseksi sähköpostia osoitteesta xxxxx@pp.sonera.net?

Kun m-mail loppuu, niin jos ottaa tuon palvelun sähköposti viestikeskukseen, niin voiko viestikeskuksessa edelleen lukea ja lähettää sähköpostia ilmaiseksi?

Vai lähetetäänkö xxxx@pp.sonera.net -osoitteeseen tulevat viestit aina matkapuhelimeen? (On kallista?)

12. djj Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Oman käsitykseni mukaan nuo viestit eivät tule puhelimeen. On vähän mutu-pohjalla, tosin.

13. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Lainatakseni erästä politikkoa, minusta tämä on perin oudoksuttavaa...

Sain viritettyä tuon viestikeskuksen lähettämään minulle maili-ilmoituksen, ja puhelin väittää kovasti sen tulevan numerosta 14000. Mutta, mutta - eikös tuo 14000 ole myös dna:n saldopalvelun ja muiden lisäpalvelujen numero?

Sonera ja dna saman palvelunumeron alla kuulostaa jotenkin kummalliselta...?

14. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    14-alkuiset ovat operaattoreiden omia palveluita.

15. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mutta että molemmilla sama...

16. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Sattumaa. Kaikki 14-alkuiset ovat operaattoreden sisäiseen käyttöön, Ficora ei edes myönnä 14-alkuisia lyhytsanomanumeroita.

17. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    OK, nyt mie älysin... *teippaa "tyhmä"-lappua otsaansa*

18. hiltieetu

Tykkäykset:
    4
    Voit lukea nuo sähköpostit viestikeskuksesta ja ilmaiseksi, en ainakaan ole mistään hintaa löytänyt. Toisekseen imap.inet.fi näytää myös nuo viestit ihan omalla sähköpostiohjelmallasi imapkansioissa.

Mutta tuo tekstiviesti-ilmoitus on kyllä tehty monimutkaiseksi. En kyllä itse oikein oivalla miksi ihmeessä, eipä sillä kai sitten niin paljon ole turhia käyttäjiä. Siis soneran kannalta asiaa ajatellen.. Itselläni kun tuo forwardointi ei onnistu nic sähköpostista siten että kopio viestistä jäisi kansioon. Ei noiden viestien kanssa jaksa pelehtiä, kun ne tuppaa katoamaan jonnekin matkan varrelle..

19. N.F.E.

Tykkäykset:
    0
    Mulla tulee sähköpostiviestit kännykkään(viestikeskukseen) mutta liitteitä eli esim. kuvia siellä ei pysty katsomaan.
    Mikähän siinä mättää?

Jaa tämä viestiketju