1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sonera Soneran tekstiviestit

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja belated, 20/2/07.

  1. belated

    Liittynyt:
    2/12/04
    Viestit:
    40
    Tykkäykset:
    0
    Ovat Soneralla salaa nostaneet sitten tekstiviestin hintaa. Ennen oli globaalisesti noin 8 centtiä kappale. Nyt helmikuun alusta näemmä tekstiviesti ulkomaiseen liittymään maksaa 29 centtiä kappale, eli lähes nelinkertaisen hinnan. Minkäänlaista ilmoitusta ei ole tullut postissa tästä, vaikka luulis että hinnoittelun muutoksesta pitää asiakkaalle ilmoittaa. Onko sama tullut näihin tekstaripakettitarjouksiinkin, että ulkomaanviestit velotetaan ekstrana? Netissä oli aika vähän tietoa tästä 370% hinnankorotuksesta ja asiakaspalvelussa lyötiin luuri korvaan, kun valitin asiasta. No tänään meni liittymä vaihtoon.
     
  2. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7461
    Tykkäykset:
    507
    kyllä asiasta on tieto tullut jo liki kaksi kuukautta sitten

    lyötiin luuri korvaan? millaisella tavalla esitit asiasi, huutamalla kymmenen minuuttia tjt?
     
  3. Panda Vieras

    Mutta eipä ole tieto tätä asiakasta tavoittanut. Miksi?
     
  4. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7461
    Tykkäykset:
    507
    jaa-a, vaikea sanoa. moni asiakas laittaa kaikki saamansa tiedotteet roskapostina suoraan ö-mappiin, hyvä sitten jälkikäteen selitellä ettei ole mitään tiedotetta saanut...

    netistä löytyy sama tiedote, 22.12 päivätty (Tiedote uudistuksesta (pdf, 92 kb) --> http://www.sonera.fi/artikkeli/0,3842,l-fi_h-14388_a-346095,00.html ihan selvällä suomenkielellä tuolla sanotaan asia, ei mitään salakavalaa ole taustalla vaikka siten ketjun aloittaja asian ilmaisee
     
  5. belated

    Liittynyt:
    2/12/04
    Viestit:
    40
    Tykkäykset:
    0
    Asun suuren osan vuodesta ulkomailla, joten ei ole osunut silmiin. Mulla on kaikki laskut ja kuoret tallessa, eikä kirjallisena ole tullut minulle ainakaan tietoa. Tänään soitin aamulla asiakaspalveluun, jossa sanottiin hinnan olevan edelleen se 7,9 senttiä. Iltapäivällä kuitenkin katsoin saldoani uudestaan ja yhden viestin lähetys oli jälleen maksanut 29 senttiä. Soitin uudestaan asiakaspalveluun ja tällä kertaa siellä sanottiin hinnan olevan se 29 senttiä. Pyysin asiakaspalvelijaa antamaan minulle jonkun vinkin mistä löytää päivitetty hinnasto nettisivuilta ja vastauksena sain: "odotas pieni hetki" ja puhelu loppui.
     
  6. belated

    Liittynyt:
    2/12/04
    Viestit:
    40
    Tykkäykset:
    0
    Salakavalasta en puhunut. Lähinnä yrityksen tiedonkulusta. Oma puhelimeni on ollut yrityksen nimissä aina helmikuun toiselle viikolle. Silloin vaihdoin sen omiin nimiin. Vaihto suoritettin puhelimessa sopien ja tällöin tarkistin kaikki hinnat Suomeen ja ulkomaille. Silloinkin hinnaksi, siis helmikuun aikana, annettiin noin 8 senttiä. Sopimuspaperi tuli kotiin ilman mitään hinnastoa. En usko, että olen ainoa jolta on asiakaspalvelun tietämättömyyden takia viety ylimääräisiä euroja, siksi otin asian esille.
     
  7. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7461
    Tykkäykset:
    507
    no tiedoite on lähtenyt kaikille asiakkaille, jos posti sitä ei ole hävittänyt niin missä sitten lie. ainahan virheitä voi postituksessa sattua, mutta tarkoituksella tiedote ei ole lähettämättä jäänyt

    eli selvisi sekin, on se vaan mukava sanoa että lyötiin luuri korvaan kun valitin asiasta. olisit voinut heti alkuun kirjoittaa että miten asia oikeasti oli. skandaalin hakuinen oli toi sun ensimmäinen viesti tähän ketjuun
     
  8. belated

    Liittynyt:
    2/12/04
    Viestit:
    40
    Tykkäykset:
    0
    Kieltämättä olisin voinut sen hieman paremmin ilmaista.
     
  9. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7461
    Tykkäykset:
    507
    tuossa syy, jos luit postaamani linkin niin voit itsekin todeta että hinnastomuutos ei koske esim. company-liittymää joka todennäköisesti liittymäsi oli silloin yrityksellä käytössä. en muista tarkkaan mutta tästä johtuen yritysasiakkaille noita kirjeitä ei mennyt?

    tarkistitko nimenomaan paljon maksaa viesti suomesta ulkomaille, vai pelkästään paljon maksaa ulkomailla viestien käyttö? sopimuksen mukana pitäisi hinnasto tulla, ja kun sitä ei ole tullut, ja kun olet saanut väärää tietoa aspasta, tee toki reklamaatio asiasta. siihen sinulla on tässä kohtaa oikeus


    EDIT: olin väärässä, kyllä suomesta ulkomaiseen liittymään lähetetyt viestit on jatkossa kaikilla liittymillä sen 29snt/kpl, mutta ei yritysliittymien käyttäjille mitään asiakastiedotteita lähetellä, ei myöskään sinulle
     
  10. rbrbrb

    Liittynyt:
    12/6/04
    Viestit:
    887
    Tykkäykset:
    0
    Hyvin heikosti asiasta on mitään missään ollut esillä, siten että tavallinen asiakas sen huomaisi muuta kuin laskussa.

    Eipä silti, kuka sitä satojen prosenttien hinnan-noususta ääntä pitäisi.
     
  11. belated

    Liittynyt:
    2/12/04
    Viestit:
    40
    Tykkäykset:
    0
    Niinpä tietysti, kävipäs hyvä 'tuuri' tässä asiassa. Puhelimessa liittymää omiin nimiin vaihtaessa kysyin ja varmistin kaikki mitä tarvitsin, eli tekstiviestin hinta suomesta ulkomaille, kuukausimaksut ym. Mitään puhetta hinnanmuutoksesta ei ollut. Kaksi kolmesta asiakaspalvelijasta on siis jo antanut väärää tietoa, ei kovin hyvää palvelua. Ottaa päähän aika lailla ja reklamaatio edessä.
     
  12. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7461
    Tykkäykset:
    507
    eli nyt ei edes kirje riitä tiedottamisessa? kerropa rbrbrb millä tavalla tiedottaminen pitää sitten hoitaa?
     
  13. rbrbrb

    Liittynyt:
    12/6/04
    Viestit:
    887
    Tykkäykset:
    0
    Kyllä riittää, mutta pitäisi asiakaspalvelunkin asia tietää jos asiaa sieltä kysytään.

    Kyllä asiakkaat silti tiedon aiheesta saavat, viimeistään laskulla.

    Lähinnä ihmettelen viestien järjetöntä hintaa.
     
  14. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Tämä on se todennäköisin vaihtoehto. Kyllä se tiedote on käsittääkseni kaikille asiakkaille lähtenyt tai pitänyt lähteä, joten salaisista korotuksista meuhkaaminen taitaa olla yliampumista.

    Onhan sellainen teoreettinen vaihtoehto, että belatedin liittymän omistaja on joku muu ja tiedotteet menevät sitten hänen osoitteeseensa. Tai posti hukannut kirjeen. jne. jne. jne.

    Lisäys: Siis belated on kuin onkin liittymän käyttäjä, joten tiedotteet ovat suurella todennäköisyydellä menneet omistajan osoitteeseen.
     
  15. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Niinpä. Tuskin edes sinun suosikkisi, hyväntekijänä esittäytyvä operaattori. ;)
     
  16. rbrbrb

    Liittynyt:
    12/6/04
    Viestit:
    887
    Tykkäykset:
    0
    Nyt on pakko kysyä.

    Mitähän operaattoria tarkoitat?
     
  17. rbrbrb

    Liittynyt:
    12/6/04
    Viestit:
    887
    Tykkäykset:
    0
    Hieno teoria, voisitko lisätä spekulaatioihisi miksi asiakaspalvelu on antanut vääriä hintoja soittajalle? Näin näyttää käyneen useampaan kertaan.

    Jos tieto ei kulje talossa, niin miten sen ulkopuolella?
     
  18. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Se ei olisi yllätys, muillakin operaattoreilla tieto ei vaan kulje tai sitte se ei jää siihen kalloon.
     
  19. belated

    Liittynyt:
    2/12/04
    Viestit:
    40
    Tykkäykset:
    0
    Puhelin on ollut yritykseni nimissä kestoliittymänä. Kaikki laskut ja kuoret on tallella (ihan verotuksellisista syistä). Ei ole heillä käsittääkseni ollut minkäänlaista tarvetta tiedottaa minulle, koska yritysasiakkaana hintoihin ei olisi tullut mitään muutosta. Nyt kuitenkin mokasivat siinä ettei liittymänsiirron yhteydessä mitenkään informoitu yksityiselle henkilölle tulevasta (jo olleesta) hinnannoususta. Asia onkin minun kohdaltani rekalamaatiota vaille valmis. Kiitos apachelle tiedoista.
     
  20. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Hieman JJ:tä mukaellen, eiköhän kyse ole ollut yksittäisestä työntekijästä joka on käsittänyt kysymyksen väärin tai tehnyt yksinkertaisesti virheen nopeatempoisessa ja vaativassa työssä. Niin no onhan vielä yksi mahdollisuus, se jokaisen tällä palstalla kirjoittelevan asiakaspalvelijavihaajan märkä päiväuni suojatyöpaikassa olevasta tumpelosta. :D
     

Jaa tämä viestiketju