1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Soneran nettinopeutin ja palomuuri, toimiiko ?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja finman, 4/3/04.

1. finman

Tykkäykset:
    0
    Toimiiko kellään muulla Soneran nettinopeutin palomuurin läpi ? Minulla on nimittäin ongelmana se ettei nopeutin pakkaa dataa kun palomuuri on käytössä vaikka olen sallinut nopeuttimen läpipääsyn. Kun palomuurin ottaa pois käytöstä, nopeutin toimii ihan ok joten pitäisiköhän tuohon palomuuriin määritellä joku tarkempi sääntö nettinopeutinta varten ? Käyttis on Xp Pro ja palomuuri Zone Alarm Pro.

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Palomuurin ei pitäisi vaikuttaa jos käytät pelkkää proxyä, jos käytät nettinopeutin softaa, tarvitsee se varmaan (?) läpipääsyn.

3. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Kaverilla kans Zone Alarm käytössä ja ollut ongelmaa, ettei saa ton kautta nettinopeutinta toimimaan....
    Toimiiko muulla muuriohjelmalla? Säädöt/määritykset muurissa?

4. finman

Tykkäykset:
    0
    No niin, kokeilemalla sekin selvisi. Eli seuraavilla asetuksilla ainakin Zone Pro:ssa nettinopeutin toimii: Firewall asetuksissa pitää Internet Zone Security laittaa tasolle Medium jolloin suojaus on seuraava.

" Visible but protected mode: Computers can see your computer but cannot share its resources. Incoming NetBIOS is blocked. This setting is recommended for temporary use in the Internet Zone".

Lisäksi Program Controllissa pitää sallia NettGain ohjelmalle myös palvelin oikeudet. Näin ainakin minulla toimii ja kyllä kai tuokin turvataso on riittävä tilapäiseen käyttöön.

Jaa tämä viestiketju