1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

"Soneran myyntipalvelusta päevvöö"

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Xaeron, 19/3/04.

1. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Miten hemmetissä tommonen on saanut meikäläisen numeron.
    Tuntuu aika hassulta sattumalta, että numero on siirtymässä maanantaina saunalahdelle rl:ltä ja nyt tulee soitto soneralta, joka haluaa kartoittaa puhelu- ym tottumuksiani ja tarjota soneran liittymää.
    Ei muuten niinkään, mutten ole koskaan ennen saanut vastaavia mainospuheluita. :|
    Toivottavasti jatkossa ei tule lisää.

</vuodatus ohi>

2. Jussi2000

Jussi2000 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Näitä nyt tulee nykypäivänä jos jonkunlaisia kyselyitä / myyntipuheluita kännynumeroihinkin jos numero ei ole salainen.

3. Juppe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    ei oo kukaan soittanut pitkään aikaan...ei lehtimyyjät,liittymän tyrkyttäjät eikä tv lupa tarkastajat...liekkö ne unohtaneet?

Sehän on hyvä kun tarjoovat liittymiä,saa ainakin kokeilla pärjääkö tietovisailussa kyseiselle soittajalle;)

4. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Kännykkään ei tuu ylimääräisiä puheluita kun numero on salattu. Kotia pirauttelevat aina välis, mutta nekin välttää aika hyvin kun on vastaamatta salattuihin numeroihin (esim. itse soitan kännystä aina niin että numero näkyy).

5. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    jep.
    ja tämä kyseinen myyjä/tarjoaja/whatever näyttää olevan sitkeä.
    tietenkin numero on salainen ja nyt on tullut tunnin sisällä 4 puhelua salaisesta numerosta tuon ensimmäisen jälkeen.
    pitää seuraavalla kerralla varmaan vastata ja sanoa suorat sanat.
    :|

6. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tai puhua sekavia - esim. amerikassa kovasti suosittelee puhumista tyyliin 'onko tämä keskustelu luottamuksellinen, olen joskus harkinnut itsemurhaa, kiva että joku edes muistaa mua' tmv.

Eivät kuulema puhelinmyyjät tykkää psykopaateista :)

7. majuho

Tykkäykset:
    2
    Aika "hassu" juttu, itselläni oli ihan samanlainen tilanne. Vaihdoin RL:tä Saunikseen, Sauniksen liittymä avattiin 17.2 ja minulle soitettiin Soneralta 16.2. Ilmeisesti tietävät Soneralla kuka on tulossa Sauniksen asiakkaaksi, ja saman tien yrittävät kampata vielä loppumetreillä Soneran asiakkaaksi... OUTOA..??

8. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itselleni heräsi juuri samainen epäillys. Verkko-operaattori Sonera luovuttaa salaisia tietoja palveluoperaattori Soneralle. Mikäköhän lienee syynä? Hupeneeko Soneralta jo liikaa asiakkaita pois? Toivottavasti tähän saadaan pian vastaus ja toivon että Sonera ei ole tehnyt samaista temppua Saunalahtea kohtaan kuin Radiolinja tekia Teliaa kohtaan.

9. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Tämä toiminta on kai aloitettu vasta sen jälkeen, kun Sauniksen verkonvaihtoaikeet tulivat julki.

10. Saler

Tykkäykset:
    0
    Toimin vähän aikaa DNA:n telemarkkinoijana.
    Lopetin, koska kohderyhmää ei oltu segmentoitu mitenkään (paitsi että soitimme lankapuhelimiin, eläkeläisiä pääasiassa) ja tuote ei ollut kovin kilpailukykyinen.

Yllättävän fiksusti ihmiset ottivat. Työtänihän minäkin vain tein.
    Kävi mielessä, että jos olisi ollut Soneran tai jonkun toisen operaattorin asiakasrekisteri.. ;)

11. Erkkimerkki

Tykkäykset:
    0
    Yleensä puhelinmyyjäksi joudutaan, ei päästä. Monet opiskelijat/nuoret ansaitsevat pieniä pennosia ko. duunista - usein palkkana saattaa olla pelkkä provisio. Työ on varmaan muutenkin ihan tarpeeksi rankkaa, ilman että joku pilailee vakavalla asialla. Vaikka puhelinmyyjät saattavat ärsyttää, ovat he kuitenkin ihmisiä.

12. Arska99

Tykkäykset:
    1
    Kysykää samantien, mitä kautta kaupustelija on saanut tiedot, niin asia saattaa alkaa selvitä... ja mielestäni ei ihan mitä tahansa tarvitse sietää hymyssä suin pelkästään sillä perusteella, että vastapuoli "tekee vain työtään". Jos jokin ärsyttää, se ärsyttää.

13. Saler

Tykkäykset:
    0
    Niin. Itsekkin suhtaudun aika nihkeästi minulle tuleviin myyntipuheluihin, varsinkin jos en tarvitse kyseisiä tuotteita.

Tätä voisi pohtia syvemminkin. Telemarkkinointialalla on vapaita työpaikkoja. Onko parempi asia, että ihminen makaa työttömänä veronmaksajien elätettävänä vai yrittää pärjätä omillaan, vaikkapa telemarkkinoimalla?

14. jube

Tykkäykset:
    0
    Menee OT:ksi, mutta mun mielestä Salerin kommentti sisältää hieman hämmentävän sekoituksen yhteiskuntapolitiikkaa ja liiketoiminnan lainalaisuuksia. Tuskin pointti sentään se on, että työttömiä pitäisi väkipakolla patistaa puhelinmyyjiksi? Vois tulla aika pahaa (työn)jälkeä.

15. Saler

Tykkäykset:
    0
    Ei missään nimessä.
    Tarkoitin vain sitä, että arvostan ihmisiä jotka edes yrittävät pärjätä.
    Itse telemarkkinointia kokeilleena tiedän että se ei ole helppoa. Toisaalta tiedän entisiä työttömiä. jotka tekevät todella kovaa tiliä telemarkkinoimalla.
    Myyntityö ei todellakaan sovellu kaikille. Se ikävä puolihan tuossa on, että jos irtisanoudut työstä, siihen tulee karenssi.

16. Erkkimerkki

Tykkäykset:
    0
    Vaihtoehtoja on muitakin kuin hymyssä suin oleminen tai ärhentely. Voi suhtautua toiseen ihmiseen asiallisesti - olisko se mitään?

17. Erkkimerkki

Tykkäykset:
    0
    Eri asia onkin pärjääkö omillaan, jos on telemarkkinointialalla. Itse olen nuorempana ollut firmassa, jossa maksettiin pelkkää proviisiopalkkaa ja välillä päivän tienesti jäi muutamaan kymmeneen markkaan. Ja todella tein töitä näiden pennosien eteen.
    Jos työttömät "pakotetaan" puhelinmyyntitehtäviin, pitää heille maksaa kunnon palkkaa, eikä pelkkiä provikoita. Lisäksi on huomioitava, ettei työ sovi henkisestä raskaudesta johtuen kaikille.

18. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Jos olet ollut ko. operaattorin asiakas joskus ja lähtenyt heiltä pois. Simppeliä.

19. Saler

Tykkäykset:
    0
    Totta.
    Itse olen työskennellyt yrityksessä, joka maksoi muutaman euron pohjapalkan + provisiot päälle. Ei homma pitemmän päälle ole järkevää jos kauppoja ei synny. Toisaalta, yritys saa tulonsa myynnistä. Siksi kannatan ainakin jonkinlaista provisiojärjestelmää palkkauksessa.

Jostain syystä useampi kirjoittaja on ottanut pakottamisen esille.
    En ole missään vaiheessa sanonut että ketään pitäisi patistaa telemarkkinoijaksi. Olen sanonut että arvostan niitä jotka yrittävät edes jotain. Homma ei ole helppoa, sen tiedän kokemuksesta.

20. DaKyy

Tykkäykset:
    0
    Itse vaihdoin juuri Soneralta Saunalahteen, Soneran kautta on numero ollut jo Tele:n ajoista lähtien, NMT taidettu ottaa joskus 90-luvun alussa. Vaihdon jälkeen tupsahti yllättäen Soneralta kirje jossa mainittiin mm. että "Soneran asiakkaille kuuluu hyvää" :) Ovat mm. kiitollisia minun asiakkuudestani :] Juu, hyvää kuuluu kun en ole enää asiakas.

No mainoslappunenhan/joukkokirje tuo on, mutta miten sattuikin näin samaan aikaan tulemaan tuon Saunalahden Sim-kortti kirjeen kanssa. Ihme kyllä kämppikselle ei moista tarjouslappusta tullut vaikka soneran asiakas hänkin.

Jaa tämä viestiketju