1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sonera soneran myyjä kohteli huonosti :))

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Omenanraato, 15/8/05.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. Omenanraato

    Omenanraato Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    11/12/02
    Viestit:
    19840
    Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    ihan tällänen pikanen kysymys et mistä lähin on uudet liittymät taas olleet 0400 alkuisia..onko numerot loppu 040 alkusina vai mistä johtuu?

    onko elisallakin nykyisin 0500 alkuisia taas jo käytössä?

    tälläkään tiedolla ei oo mitään merkitystä mut tulipahan vaan mieleen ku uuden numeron eilen avasin ni 0400 alun lykkäsivät.


    otetaas toinen aihe...jos menen ja sanon et haluan uuden liittymän. saako myyjä tehdä siitä numeronsiirron ilman kysymättä? jos ei niin kannattaako tuosta toiminnasta valittaa jonkin korvauksen toivossa tms :)

    tuossa vaan kun otin sitä liittymää niin kysyttiin puhelin numeroa ja ajattelin että se menee johonkin perus tietoihin.

    no sit kun rupesin allekirjoittamaan sopimusta niin katsoin että ei ole uutta numeroa ollenkaan, ja kysyin et ei kai tää numeron siirto ole.."on on"..sit tehtiin paperit uusiks et avaan uuden liittymän.

    mutta moni vois tajuta tuonkin vasta sen jälkeen kun numero siirtyy jo, mielestäni törkeää käytöstä ettei kysytä et haluanko siirtää numeron vai ottaa uuden
     
  2. remedy

    remedy Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    3/7/02
    Viestit:
    1777
    Tykkäykset:
    0
    Itse ainakin tarjoan aina 0400 alkusta uudelle asiakkaalle, löytyy yleensä "helpompia" numeroita muistettavaksi.

    Eikä ne 040 alkuiset ole loppunut :)

    Ja luonnollisesti ei saa tehdä numeronsiirtoa ilman asiakkaan suostumusta.
     
  3. Omenanraato

    Omenanraato Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    11/12/02
    Viestit:
    19840
    Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    laitoin soneralle palautetta:
    :D
     
  4. temppa200

    Liittynyt:
    5/5/05
    Viestit:
    519
    Tykkäykset:
    0
    ;) Sana on hallussa...
     
  5. Ewert Oktan

    Ewert Oktan Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    26/7/02
    Viestit:
    4502
    Tykkäykset:
    113
    Vaikuttaa kirjoitetun perusteella, kahden ihmisen kommunikaatiohäiriöltä.
    Kysyit uutta liittymää, jolloin asiakaspalvelija kai luuli, että haluat vaihtaa nykyisen liittymäsi uuteen. Useiden liittymien omistaminen ei taida koko väestöä ajatellen olla yleistä. (poisluettuna esim. lapsille otetut liittymät vanhempien nimiin)
    Tietääkö myyjä enää pelkän numeron perusteella, minkä operaattorin liittymä kenelläkin on? Tarkistiko hän sitä koneelta tai kysyikö erikseen?
     
  6. putte2

    Liittynyt:
    26/11/04
    Viestit:
    24
    Tykkäykset:
    0
    Kuulostaa vähän hassulta. Joku yksittäinen henkilö tehnyt virheen (olisiko ymmärtänyt asian ensin väärin?) ja sinä vaadit hyvityksiä ja uhkailet liittymän siirtämisellä toiselle operaattorille.

    Mutta jos Soneralla on oikeasti tuollainen toimintatapa että asiakasta huijataan niin kannattaahan asia selvittää. Ja korvauksetkin ovat tällöin perusteltuja.
     
  7. espenleka

    espenleka Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    10/12/04
    Viestit:
    3304
    Tykkäykset:
    0
    :D Noh... meitä on moneen junaan. Kyllä se on normaalisti aina sillä sopparin allekirjoittajalla vastuu, minkälaiseen sopimukseen sitä puumerkkinsä laittaa. Ja ellei ole itse kykeneväinen päättelemään, mitä sopimusteksti sisältää, niin aina voi kysyä viisaammalta apuja. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis... surullista mutta totta :)
     
  8. Flyer Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    1180
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Taitaa olla matkapuhelin sopimus kaikkein yleisin sopimus millä saa luotollisen asiakas suhteen aikaan. Tätä sopimusta ja varsinkin sen ehtoja ei yleensä lueta ja äkkiä sutaistaan nimi paperiin.
     
  9. telco manager

    Liittynyt:
    9/12/03
    Viestit:
    473
    Tykkäykset:
    0
    aika surkeeta tarinaa.
     
  10. Hakki

    Hakki Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    2987
    Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Sanoisinko jopa että lapsellista.. :)
     
  11. wit_

    Liittynyt:
    23/12/04
    Viestit:
    152
    Tykkäykset:
    0
    Vaikuttaa enemmänkin kommunikaatiokatkokselta kuin miltään "törkeältä asiakaspalvelulta" :/
    Luutavasti asiakaspalvelija vain luuli että haluat uuden liittymän vanhalla numerolla niinkuin varmaan melkein kaikki muutkin liittymänavaajat nykyään, eikä tämän takia erikseen tajunnut kysyä haluatko uutta numeroa.

    Toki mielestäni aina liittymänvaihtotilanteessa tulisi asiakkaalta kysyä haluaako hän uuden numeron vai säilyttää vanhan! Tokihan kaikki täällä ymmärrämme että haluat uuden numeron jotta voit käyttää puheajat ja sen jälkeen lopettaa liittymän ja jatkaa vanhan liittymäsi käyttöä ;)

    Otathan tuossa "korvausvaatimuksessasi" kuitenkin huomioon että se on sinun vastuullasi millaiseen sopimukseen laitat nimesi, etkä nimeomaisesti sanonut asiakaspalvelijalle että haluat uuden numeron. Nyt sitten väität saaneesi "törkeää palvelua" vaikka asiakaspalvelija korjasi virheen ja teki uuden sopimuksen heti kun olit hänelle kertonut että haluat uuden numeron etkä siirtää vanhaa.

    Mielestäni palvelu ei ollut millään tavalla törkeää eikä sinua kohdeltu epäinhimillisesti niinkuin annoit palautteessasi ymmärtää. Kyseessä oli puhdas erehdys joka johtui sinun antamistasi vajavaisista tiedoista ja asiakaspalvelijan ennakko-olettamuksesta.

    Tuskin tulet Soneralta mitään kompensaatiota saamaan, itse en ainakaan mitään antaisi jos asiasta päättäisin, mutta tiedä sitten kuinka epätoivoisia siellä nykyään ollaan.... Mitään et ainakaan ole ansainnut, paisuttelet vain pientä asiaa uskomattomiin mittasuhteisiin.
     
  12. espenleka

    espenleka Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    10/12/04
    Viestit:
    3304
    Tykkäykset:
    0
    Ja sitten vielä ihmetellään, miksi aspan väki on välillä niin leipiintyneen oloisia kun sinne soittaa. :D
     
  13. Omenanraato

    Omenanraato Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    11/12/02
    Viestit:
    19840
    Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    en usko pätkääkään kommunikointi häiriöön...."haluan avata uuden liittymän"/"haluan siirtää numeroni"...toisekseen kun myyjälle selvisi että en haluakkaan siirtää numeroani niin asiakaspalvelu halukkuus loppui tyystin kun tajusi että voitetun puheajan takia liittymä avataan.

    lopuksi vielä kysyin että onko muovipussia antaa...siellä roikkui soneran normaali muovipusseja iso pino joita näytettiin kaikille jakavan, minulle muija antoi sellasiesta rullasta pienen läpinäkyvän muovipussin eikä kyllä kovin hymyilevä enää ollut.

    myyjän olemuksesta ja kaikesta muusta minulle ei jäänyt mitään muuta vaihtoehtoa hänen tarkoituksestaan kuin se että koitti saada vaihtamaan numeroni heidän liittymäänsä.


    ja mitä tuohon palautteeseen tulee niin lapsellista tai ei, olen sen todennut että puhelinyhtiö, saunalahti, radiolinja ja monet muut yritykset ovat aika hanakasti korvailleet tekosiaan kun on valituksia tehnyt.

    tänään juuri sain uuden adsl boxin korvaukseksi kun uhittelin vaihtavani soneran nettiin ku ei paikallisen puhelinyhtiön netti tunnu toimivan. saunalahti korvasi muunmuassa elisa->sonera verkko siirron kun ei toiminut, radiolinja korvasi aikoinaan muutaman markan laskutusvirheen antamalla muistaakseni 500 tai 600markkaa puheaikaa jne jne....että mua ei kiinnosta miten lapsellista on, jos siitä on mahdollisuus saada korvausta. ja koska molemmat soneran liittymät ovat puheaikojen takia niin mikäli korvausta ei kuulu, molemmat sulkeutuvat tämän kuun jälkeen
     
  14. Flyer Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    1180
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    lyps lyps
     
  15. ajaton

    Liittynyt:
    9/3/04
    Viestit:
    824
    Tykkäykset:
    0
    mielenkiintoista mitä saat jos saat:)
     
  16. Panda Vieras

    Kaupan maitotuoteosastolla oli pirun kylmä niiden kylmälaitteiden takia. Voinko nyt mennä Prisman inffoon vaatimaan 100e lahjakorttia hyvitykseksi?
     
  17. Ewert Oktan

    Ewert Oktan Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    26/7/02
    Viestit:
    4502
    Tykkäykset:
    113
    Kuinka ilmaisit asiasi?
    Anteeksi, mutta onkohan tämä sopimus mahdollisesti virheellinen... vai S...nan eukko, etkö sä ...kele tajua että ... voi ...auta!!!
    En sano, että sinä olisit syyllinen osapuoli, vaan on sattunut väärinkäsitys.

    Kaupan- ja kanssakäymisissä sattuu väärinkäsityksiä tuon tuostakin, niistä vahingonkorvauksien vaatiminen on vähän niin ja näin.
    Olisit vain hymyillyt ja sanonut, että hups taisi tulla erehdys. Oli kuitenkin hyvännäköinen tirpunen myymässä. :p
     
  18. Omenanraato

    Omenanraato Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    11/12/02
    Viestit:
    19840
    Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    mitä vaan voi vaatia, toinen juttu on se että mitä maksavat ja kenelle kaikille maksavat...kyllähän sä voit niitä syyttää vaikka flunssan aiheuttamisesta.

    itse en maininnut mitään hintaa tuossa ja vaikka antais tän kuun kk maksut ilmaiseksi niin olen tyytyväinen koska huomioidaan asiakasta. pääasia täs jutus ei oo se mitä siitä saa vaan periaate et asiakasta palvellaan.

    toisilla on aikaa valittaa pikku jutuista ja nauttia niistä saamista vähäisistäkin korvauksita, toiset ei jaksa valittaa mistään muusta kuin siitä et toiset valittaa pikkujutuista....ihmisiä on erilaisia.
     
  19. LateX Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    12/12/03
    Viestit:
    869
    Tykkäykset:
    51
    Tottakai voit mennä mutta tuskin mitään saat.
    Myyjät vain laittavat naaman muistiin ja kirjaavat
    mieleensä saman kuin tamperelaisen Ford-liikkeen
    huoltotiskillä oli kirjattu: ASIAKAS ON MUL**U. ;) ;) ;)
     
  20. Omenanraato

    Omenanraato Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    11/12/02
    Viestit:
    19840
    Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    suunnilleen näin:

    äijä huus muijalle "kassalle" onnenpyörästä käsin et tämä herra voitti 140e puheaikaa.

    "moi, haluan uuden liittymän nyt kun puheaikaakin voitin"
    selvä, puhelin numerosi?
    "ööö..045-xxxxxxx"
    otatko vastaajan
    "en"
    selvä, allekirjoittaisitko ystävällisesti tämän
    *luen paperia*
    "anteeksi mutta onko tämä numeron siirto"
    on, on
    "tuota, minä nimenomaan haluan avata uuden liittymän, en siirtää vanhaani koska juuri viimeviikolla sen vaihdoin"
    "jaahas vai että silleen, noh tehdään nyt sit uudet paperit"
    juu tehdään vaan
    "siin on numerot, toi numero varmaan kelpaa sulle, allekirjota toi, huomenna varmaan sit aukee, en tiiä, kyl sä sen sit huomaat"

    tuosta hieman näkee miten myyjän olemus muuttui ja hymyilevä ilme muuttui vakavaksi ja myyjä rupesi tiuskimaan noita vastauksia heti kun ilmoitin että en haluakkaan missään nimessä numeron siirtoa
     
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju