1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sonera Soneran mokkulan sim puhelimessa.

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Topsu26, 30/6/08.

1. Topsu26

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HD2 - Saunalahti
    Huomenna lähden kymmenen päivän matkalle ja otan mukaan kannettavan tietokoneen. Kaveri antoi minulle Soneran mokkulastaan sim-kortin minulle (ei itse mokkulaa), että pääsen sillä nettiin puhelimen kautta. Kuitenkin nuo sopimusehdothan ovat aina täynnä kaikkia ehtoja, eli kysyisinkin, että veloittaako Sonera puhelimella mokkulan simillä tehdystä datasiirrosta mitään? Niin ja puhelin näyttää tuolla simmillä nettiosoitteet "Internet" ja "ProInternet", kumpaa minun pitäisi puhelimella käyttää?

Puhelin on n82, jolla olen jo kerran päässyt tietokoneella nettiin, mutta ei ole kiva, jos kaverille tuleekin reissun jälkeen useamman sadan euron puhelinlasku.

2. tripatti Vieras

Taitaa olla juuri toisin päin; ProInternetillä saa muistaakseni kiinteän IP:n ja muuta tärkeää ammattikäyttöön. "Soneralaiset" voisivat vielä vahvistaa, kiitos.

3. ihanamies

Tykkäykset:
    0
    En ole Soneralainen, mutta voin vahvistaa, että prointernet-yhteysosoitteella saa julkisen ip-osoitteen. Muuten näillä ei ole eroja, eli kumpaakin voi käyttää ilman lisäkustannuksia.

Alkuperäiseen kysymykseen vielä sellaista, että voit huoleti tosiaan käyttää tuo liittymää, jos liittymässä on Data Kuukausi kytketty (kuten mokkula-käyttöön otetussa liittymässä varmasti on). Tiedonsiirtoon käytettävällä laitteella ei ole merkitystä.

4. Panda Vieras

Ja lisäkustannuksia ei tule jos kyseessä on kotimaanmatka, huom obs.

Jaa tämä viestiketju