1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Soneran mokkulan irtisanominen?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Nupogodi, 15/11/09.

  1. Nupogodi

    Nupogodi Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    1/1/09
    Viestit:
    2143
    Tykkäykset:
    60
    Puhelinmalli:
    Lumia 520 & 1020
    Tiedän et ihmiset ovat pystyneet sanomaan irti 24kk:n sopimuksensa kesken kauden mutta kuinka tämä tapahtuu?
    Vanhemmalla ystävälleni oli myyty heinäkuun lopussa "halpa" mokkula ja toimivuuskin oli luvattu 3,6megaan saakka.

    Eilen testeissä ping oli pienimmillään n.282 ja suurimmillaan yli 600 ;)
    Välillä nettiin saa yhteyden ja välillä taas ei. Silloinkin kun saa on yhteys hidas, maksimissaan luokkaa 0,6-0,9.

    Nyt olisi tarkoitus palata perinteiseen laajakaistaan mut sitä ennen olisi saatava sanottua irti tämä upea ja moderni kapistus.
     
  2. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Kannattaisiko nyt vaikka ihan ensiksi ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, eiköhän ne siellä ohjeista...

    Sopimuksen purkaminen vaatinee reklamaation teon ja/tai verkkotilanteen tutkimisen alueella.
     
  3. Nupogodi

    Nupogodi Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    1/1/09
    Viestit:
    2143
    Tykkäykset:
    60
    Puhelinmalli:
    Lumia 520 & 1020
    Vastausta saa odottaa ties kuinka kauan, kertaakaan ei olla päästy kekustelemaan aiheesta.
     
  4. minipeikko

    Liittynyt:
    5/6/09
    Viestit:
    129
    Tykkäykset:
    0
    En pääse nettin iltaisin yleensä ollenkaan. Aamulla tai aamupäivällä pääsee.

    Asiakaspalvelu ei tiennyt mitään vaan käskivät vikapalveluun soittaa.
    Vikapalvelun henkilö katsoi kartalta että asun ihan 3g maston vieressä ja että
    samalta alueelta on muitakin ilmoituksia tullut ja kapasiteettingelmaksi arveli. Lisäksi hän sanoi että päivitys alueeni 3g mastoon on tulossa vasta 2011. Hän teki kuitenkin vikailmoituksen josta tuli viikon kuluttua tekstiviesti että tukari on ok, mutta on kapasiteettiongelma.

    Tähän sitten tein kirjallisen reklamaaton 5.11.2009 johon odotan vastausta. Reklamaatiossa vaadin kytkyn purkua, koska he eivät pysty toimittamaan nettiyhteyttä iltaisin Seinäjoen Kärjen alueelle ollenkaan tai vaihtoehtona hyvittävät kk maksuja siihen saakka kunnes ovat korjanneet ongelman.

    Vastausta odotellaan.
     
  5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Ja rahalla pääsee kans irti, jos viime heinäkuussa tehty sopimus.

    Jos toimii 0,6-0,9 Mbit/s vauhdilla, niin vauhti varsin kohtuullisesti, ja jos välillä ei muodustu yhteys, niin jälkimmäinen viittaa enemmänkin sijoitus/laite ongelmaan tai tilapäiseen häiriöön.

    Jos on luvattu kiintä taattu 3,6Mbits/s vauhti, niin myyjä olisi puhunut niin läpiäpäähänsä että se pitäisi jotenkin pystyä osoittaan(todistaan) ennen kuin sen perusteella voisi soppimksen irtisanoa.

    Miten, paljonko pystyy säästämään jos tiputtaa datan pois kokonaan ja maksaa vain kuukausimaksua.
     
  6. minipeikko

    Liittynyt:
    5/6/09
    Viestit:
    129
    Tykkäykset:
    0
    Sain vastauksen reklamaatiooni. Siinä kierreltiin ja kaarreltiin kuinka sonera ei ole velvollinen purkamaan sopimustaan, mutta lopussa oli kuitenkin maininta että
    tässä tapauksessa irtisanotaan sopimus jos lähetän mokkulan 14 päivän sisään soneralle ja maksan itse lähetyksen.

    Kirjeessä myös sanottiin että mokkulan käyttöä ei ole suunniteltu noin kun se minulla on eli ainoaksi yhteydeksi nettiin vaan se on tarkoitettu liikkuvaan työskentelyyn.

    Minä vain ihmettelen että jos se ei paikallaan ollessa toimi, niin miten se auttaa jos olen kokoajan liikkeesä ;)
     
  7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Liikkuessa löytyy paikkoja joissa toimii paremmin, ja paikkoja joissa ei toimi lainkaan.
    Tuolla kuitenkin taidetaan viitata siihen että liikkuvalaajakaista on toimii liikkuessa yleensä huomattavasti paremmin kuin kiinteä laajakaista härmää kiertäessä.
     
  8. Nupogodi

    Nupogodi Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    1/1/09
    Viestit:
    2143
    Tykkäykset:
    60
    Puhelinmalli:
    Lumia 520 & 1020
    Eli herää kysymys minkä ihmeen vuoksi mobiililaajakaistaa markkinoidaan puhelimitse ihmisille joilla jo on kiinteä soneran laajakaista?

    Onko perimmäisenä tarkoituksena saada suomi enemmän liikkuvaksi mokkulan avulla vai mistälie kyse?
    Posted via Mobile Device
     
  9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Siellä taisi olla jokin tarjous, mokkula sopii kyllä erinomaisesti kiinteän yhteyden kaveriksi. (jos liikkuvaa kalustoa on)

    "Vaarana" tietenkin se että osa voi mitää liikkuvaa riittävänä hoitaa kaikki yhteydet -> kiinteän irtisanominen, kalliissa paikoissa voi olla operaattorinkin toive.
     
  10. miguel1983

    miguel1983

    Liittynyt:
    3/1/10
    Viestit:
    55
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Jét
    Sillee voin vähän "raottaa", että oon ollut tuossa "synninteossa" mukana, eli telemarkkinoitiin tuota 3,6 mbit laajakaista kiiinteä tilalle, 3,6 mbit nopeudella.

    Palautusprosentti oli huikea, osaltaan johtui siitä, että Soneran aspa piti siitä huolen, ettei kiinteää noin vain irtisanota mokkulan tähden.

    Eli itse Sonera ei ole tässä suoraan myymässä.... vaan Soneran kätyrit, telemarkkinointifirmat.
     
  11. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7460
    Tykkäykset:
    507
    Kuka hullu lakkauttaa kiinteän kaistan mokkulan tieltä?

    Se on markkinointikoneiston vika jossa op mainostaa mokkulayhteyttä "Liikkuva Laajakaista"-nimellä ja asiakas sokaistuu tuosta laajakaista-sanasta. Ja sama vika siis kaikilla operaattoreilla.
     
  12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Edellinen kirjoittaja kertoi markkinoineensa mokkula laajakaistaa nimenomaan kiinteän tilalle ja vieläpä 3,6Mbit/s nopeuksisena.

    Niin no, voi noinkin sanoa. Mutta voi näissä ainakin joskus puhua että itse operaattori sen tekee, suunnittelee markkinointi kampanian, hankkii (tilaa) alihankkijan tekemään homman jne. itse työntekijät eivät nykyään enään vain ole suoraan operaattorin palkkalistoilla.
     
  13. miguel1983

    miguel1983

    Liittynyt:
    3/1/10
    Viestit:
    55
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Jét
    Voisivat laittaa sopimusehtoihin, että toimii heikosti pakkasella. Nyt on noin 20 mittarissa pakkasta... ja toimivuus erittäin heikko. Speedtest kyllä antoi ekalla yrittämällä 0,94 megaa... mutta pingtest taas 526 ms, packet loss 3% ja jitter 32 ms.

    RSSI -85 db.

    Katsoen vielä vähän aikaa tätä pelleilyä... sitten lähtee.
     
  14. Nupogodi

    Nupogodi Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    1/1/09
    Viestit:
    2143
    Tykkäykset:
    60
    Puhelinmalli:
    Lumia 520 & 1020
    Itsekkin huomannu et mitä kireempi pakkanen sitä pidempi ping ja myös nopeudet laskevat.

    Eräällä paikkakunnalla meni Elisan/Saunalahden verkko datasiirron osalta kokonaan alas useammaksi päiväksi kun pakkasta n.22-25c. En tiedä oisko sit toiminu edgellä/gprs:llä.

    aloittaessani tämän topicin tilanne oli ystävälläni heikko vaikka koneessa köllötti loistava soneran laajakaista mokkula, kiitos kuitenkin Soneralaisille, mokkula irtisanottu pahoittelujen kera, tilalle kiinteä yhteys ja nyt tyytyväisyys kyseisessä perheessä.
     
  15. ByeByeSonera

    Liittynyt:
    11/7/11
    Viestit:
    1
    Tykkäykset:
    0
    Maksuton palautusosoite (mokkulan 14 vrk:n kokeilujaksolla):
    Itella Logistics Oy
    E-varasto / Sopimustunnus 627 191
    Satamatie 37
    37800 Toijala
     

Jaa tämä viestiketju