1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Soneran mobiililaajakaista + Huawei E230 ja muut operaattorit?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja MattiP, 28/7/09.

1. MattiP

Tykkäykset:
    0
    Hei.
    Olisi tarkoitus hankkia Soneran 3,6Mbps mobiililaajakaista yhteys Huawein E230 mokkulalla. Ongelmana on että mökillä ei Sonera kuulu ja siellä olisi tarkoitus käyttää Saunalahden korttia mokkulassa.

Onko Soneran myymät Huawei E230 mokkulat lukittu vai onnistuuko mokkulan käyttö myös toisen operaattorin liittymällä?

Voiko ohjelmistoa tai firmvarea päivittää Huawein sivuilla olevilla?

Kiitos etukäteen,
    Matti

2. minipeikko

Tykkäykset:
    0

Hain Veikonkoneelta oman sonera tarjouspaketin. Ei ole lukittu. Olen käyttänyt samaa mokkulaa myös saunalahden kortilla.

Ohjelmaa en ole päivittänyt, mutta en usko että sen päivittämiseen olisi mitään estettä. Takuu voi tosin raueta?!?

3. Anestic

Tykkäykset:
    0
    Mulle ainakin neuvoivat ihan sonerakaupassa laittamaan Huawein omilta sivuilta ohjelma koneeseen. Eli ei kai takuu raukea??

4. laamama

Tykkäykset:
    0
    Huawei 230 Soneran kytkytuotteena näyttää toimivan myös Elisan simmillä. Täällä omalla lomapaikalla Sonera tarjoaa gprs nopeuksia. Elisan kortilla nopeus EDGE eli 256. Sonera lupaili keväällä laajentavansa 3G verkkoa (Soneran edustaja Markus Kettener) eipä ole mitään tapahtunut. Elisa sentään on saanut täällä Tammisaari-Prästkulla-Tenhola kolmiossa jotain aikaan.

5. st_eros

Tykkäykset:
    0
    Tuli hankittu toi E230 malli marraskuun alussa ja nyt täytyy kysyä, että mistä sen näkee, että onko laite lukittu vai ei? Kokeilin Saunalahden SIM-korttia, mutta heti tuli viesti, että "Error 619:Yhteyttä etäkoneeseen ei voitu luoda". Lisäksi huomasin, että Mobile Partnersin vasemmassa alakulmassa luki Elisa (Roaming) (Verkkovieras) eli tarkoittaako tämä nyt sitä, että laite on lukittu?

6. st_eros

Tykkäykset:
    0
    Löysin itse vastauksentohon. Eli piti luoda uusi profiili ja APN internet sijaista kirjoittaa internet.saunalahti :)

7. hannina

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 2760
    Suur kiitos. Piti ihan vartavasten rekisteröityä tänne, että voin kiittää :D Mistä tuonkin olisin itse keksinyt.. Itsellä oli siis vastaava ongelma näin muutama vuosi jälkeenpäin ja APN internet.saunalahti toimi ja surffailu onnistuu. Kiitos.

Jaa tämä viestiketju