1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sonera Soneran liittymäuudistus, Minun Sonera (osa 2)

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Esa Isopahkala, 5/5/07.

1. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1331
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
  2. Peurasaari

Peurasaari Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    mielestäni uudistus oli soneralta hyvä. Vieläkö korjaisivat siten että kestoetu olisi käytettävissä vaikka paketin minsoja olisikin jäljellä. Nythän sunnuntaina soitetut puhelut kuluttavat ensin pakettia ja kun paketin minsat loppu lähtee liikenteeseen kestoetu. Voi olla että joku jo asiasta on maininnut mutta en jaksa lukea kokonaan edellistä ketjua. Kestoedunhan saa myös kytkypakettiinkin.

3. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    ei saa

4. Peurasaari

Peurasaari Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    ei muuten saakkaan... alkuun oli monessa paikassa tieto että saisi mutta ei tosiaan saakaan kun on kytky. Jos pelkkä puhepaketti niin silloin saa. Taas näemme että kannattaisi lukea ensin ja kommentoida vasta sen jälkeen.

5. orpheus

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N73, 6151, 6100. Yhteydet tarjoaa Sonera. Pöytälaatikossa Tele Finland ja Saunalahti

osoitteessa www.sonera.fi/kestoetu sanotaan kuitenkin että:

"Voit kuitenkin tehdä Minun Sonera -liittymäsopimuksen kesken Kestoetu-sopimuskaudenkin. Tällöin Kestoetu-sopimuksen ja sen tuomien etujen voimassaolo lakkaa."

...eli minulle ei ole selvää miten se kestoetu-homma menee tämän Minun Sonera -liittymän kanssa. Voiko joku asiaa paremmin tunteva vääntää rautalankaa? Kiitos.

6. orpheus

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N73, 6151, 6100. Yhteydet tarjoaa Sonera. Pöytälaatikossa Tele Finland ja Saunalahti

Niin ja lisäksi sanotaan että:

"Etu-minuutit ja Kestoetu

Minun Sonera -liittymät kerryttävät Etu-ohjelmassa normaalisti kokonaislaskutustasi, jonka perusteella Etu-tasosi määritellään.

Sonera Kestoetu -palvelua ei saa liitettyä Minun Sonera -liittymään, sillä puhepakettimuotoisen liittymän perusminuuttihinta on jo valmiiksi hyvin matala, päivään katsomatta. "

...ja tämä oli osoitteessa:
    http://www.sonera.fi/artikkeli/0,3842,l-fi_h-14368,00.html

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Tuon mukaan menee niin että voit tehdä kesken kestoetukauden Minun Sonera sopimuksen, mutta kestoedun etuja ei saa. Lainauksestasi
    sai sen käsityksen että koko Kestoetusopimus lakkaisi. mitä kyllä epäilen vahvasti.

8. Mokamies

Tykkäykset:
    0
    Kestoedun voi tehdä kytkyttömään versioon. Minuuttihinnoitellussa versiossa kestoetu toimii ihan normaalisti sunnuntaipuheluiden osalta. Pakettiversiossa ensin käytetään liittymän pakettiminuutit, sitten mahdolliset etu-minuutit ja vasta sen jälkeen tulevat kestoedun euron sunnuntaipuhelut. Kytkyyn ei kuitenkaan kestoetua saa, oli sitten kyseessä minuutti- tai pakettihinnoiteltu versio.

Tuo sonera.fi:ssä oleva maininta, että pakettiliittymään ei saa kestoetu on ainakin uutta tietoa meikäläiselle. Pitääkin laittaa selvitykseen, onko asiaan mahdollisesti tullut jokin muutos. Ainakin tähän saakka on menty tuon ensimmäisessä kappaleessa sanomani mukaisesti.

9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Käske samalla päivittää ketjussa mainitut sivut käytäntöävastaavaksi, esim. lakkaako kestoetu sopimuksen ja sen edut minun sonerassa jne.

10. orpheus

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:

Kiitos tästä vastauksesta, kerrotko tälle palstalle sitten mikä on selvityksesi tulos.

11. june74

Tykkäykset:
    0
    itse asiassa ei saa , mutta miksi tartuin tähän , niin jos on toinen soneran liittymä , niin myös kytkypaketti vaikuttaa sen toisen liittymän etutasoon.
    itselläni on kytkypaketti , mutta myös vanha liittymä (avattu 95 tai 96 keväällä) on toiminnassa jossa kestoetu ja josta soitan euron sunnuntait ja joskus etuminuutteja , muuten soitan kytkypaketilla . ja kytkypaketin hinta lasketaan sen toisen liittymän laskuun mukaan , jolloin se vaikuttaa.

12. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Minun Sonera ilman kytkyä=Kestoetu säilyy, kytkyn kanssa ei säily.

Minun Sonera ilman kykyä puhehepaketilla esim. 500min=Ensin 500min paketti, sitten mahdolliset Etuminuutit ja vasta sen jälkeen 1€/su puhelut. Ilman puhepakettia, sama kuin esim. Netto liittymän hinnoittelu.

13. orpheus

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:

Jaa, mutta edelleen soneran sivut sanovat:

"Kestoetu pähkinänkuoressa
    Kestoetu-sopimus on voimassa vuoden kerrallaan, ja se jatkuu automaattisesti, ellet irtisano sitä viimeistään kahta viikkoa ennen sopimuskauden päättymistä.

Saat muistutuksen tekstiviestinä kuukautta ennen kuluvan sopimuskauden päättymistä. Kestoetu-sopimusta ja siihen liitettyjä matkapuhelinliittymiä ei voi irtisanoa päättymään kesken sopimuskauden. Liittymänumeroa ei tällöin voi siirtää toiselle operaattorille. Sopimus on liittymäkohtainen. Voit kuitenkin tehdä Minun Sonera -liittymäsopimuksen kesken Kestoetu-sopimuskaudenkin. Tällöin Kestoetu-sopimuksen ja sen tuomien etujen voimassaolo lakkaa.
    "

...luusisi että sonera itse tietää miten se menee. mutta ei kai sitten.

14. Siniviiva

Siniviiva Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
  15. orpheus

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Vaikka tietäisivätkin, niin ainakin he esittävät täysin ristiriitaista tietoa omalla nettisivullaan. Sitä yritin sanoa. Tuossa sinun mainitsemassa kohdassa versus minun lainaus asia on selitetty täsmälleen päinvastoin.

16. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Hassua tiedottamista.

Sonera Kestoetu -palvelua ei saa liitettyä Minun Sonera -liittymään
    Ok.

Voit kuitenkin tehdä
    Aha, Kestoetu-sopimus lakkaa

Mikä on Minun Sonera?
    Tai se kestoetu "toimii" normaalistia, tämä viimeinen on toki uskottavin, koska on kahteen kertaan toistettu.

Mutta valitseeko asiakas vai operaattori mitä lupausta noudatetaan?

Kaikissa lainauksissa puhutaan Minun Sonerasta, joten eivät tekstinä ole mitään muinaisjäänteitä, vaan vaikuttaa siltä että sivuja päivittää useampi taho erilaisella tietämyksellä tuotteesta.

Kauankohan menee että korjaavat ymmärrettäväksi.

17. orpheus

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:

Vaihtaessani Neton Minun Soneraksi, niin keskustelin asiakaspalvelun kanssa ja sanoin haluavani vaihtaa vain jos kestoetu säilyy. Nyt jos se onkin toisin niin ensin palaa hihat, sitten revin pelihousut, ja sitten...

18. olpo

Tykkäykset:
    0
    Kestoetu säilyy kyllä. Ainoastaan jos otit puhepaketin niin ensin menee puhepaketti loppuun ja sit vasta kestoetu alkaa hyödyttään.

19. tipi

Tykkäykset:
    0
    Minulla on tällä hetkellä kestoetu Netto-liittymässä, jos vaihdan Minun Soneraan ilman kytkyä ja ilman pakettia, niin katkeaako kestoetu heti, vai jatkuuko kestoetu. Jos jatkuu, niin lasketaanko vuoden sopimuskausi alkuperäisen sopimuspäivän mukaan vai alkaako vuoden sopimuskausi alusta liittymänvaihtohetkellä?

20. Mokamies

Tykkäykset:
    0
    Kestoetu jatkuu normaalisti alkuperäisen tehdyn sopimuksen mukaisesti.

Jaa tämä viestiketju