1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sonera Soneran lähettämät sopimukset ei sido Soneraa

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja thehulk, 19/10/06.

  1. thehulk

    thehulk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    25/6/03
    Viestit:
    1965
    Tykkäykset:
    130
    Puhelinmalli:
    Samsung Area 52 Radio edition
    21.11.2005 tilasin 2 Soneran liittymää + kestoedun puhelinmyyjältä. (Tämän jälkeen sain normaalin käytännön mukaan sopimuspaperit allekirjoitettavaksi ja lähetin ne samantien eteenpäin.)

    1.12.2005 sain Soneran asiakaspalvelulta kirjeen, jossa minut toivotetaan tervetulleeksi Soneran asiakkaaksi. Samassa paketissa oli myös kirje kestoedusta, jossa sanotaan sen olevan voimassa 26.11.2005 alkaen (määräaika 1 vuosi).

    Tänään soitin Soneran asiakaspalveluun (jonotusaika 6,5 minuuttia) irtisanoakseni kestoetuni + liittymäni marraskuunloppuun, jolloin vuoden määräaika on kulunut. Siihen asiakaspalvelu sitten sanoi, että liittymäni voidaan irtisanoa vasta 15.12.2006 (jolloin myös joulukuun kk-maksut veloitetaan), koska kestoetu on kytketty vasta joulukuussa 2005. Sanoin, että minulla on sopimus kädessä, jossa lukee, että kestoetu on voimassa 26.11.2005 alkaen. Tähän asiakaspalvelija sitten tokaisi, että sillä sopimuksella ei ole mitään merkitystä, koska palvelu on kytketty vasta 15.12.2005 ja se ratkaisee milloin sopimus voidaan lopettaa!

    Melko erikoista, että yritys voi omalla/myyjien toiminnalla pitkittää asiakassuhdetta ja näin aiheuttaa asiakkaalle lisämaksuja (ei se minun vika ole, että kestosopimus on kytketty myöhässä). No jotenkinhan se Sonerankin on kai asiakkaistaan kiinni pidettävä...
     
  2. LateX Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    12/12/03
    Viestit:
    868
    Tykkäykset:
    51
    Uusi soitto uudelle virkailijalle voi tuottaa toisen tuloksen.
    Ellei auta niin pyydä puhelimeen ko. virkailijan esimies
    jonka kanssa haluat keskustella kirjallisen sopimuksen pätevyydestä.
     
  3. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25630
    Tykkäykset:
    4683
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Samaa mieltä olen Latexin kanssa. Ei tuollainen menettelytapa nyt ihan kohtuullista ole. Uutta soittoa vaan!
     
  4. thehulk

    thehulk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    25/6/03
    Viestit:
    1965
    Tykkäykset:
    130
    Puhelinmalli:
    Samsung Area 52 Radio edition
    Soittelin uudestaan ja suunnilleen samaa vastausta sain. Ehdottivat, että lähetän kirjallista reklamaatiota, johon liitän kaikki sopimuspaperit ja teen mahdollisimman tarkan kuvauksen tapahtumien kulusta... ei hyvää päivää!

    Eipä taida olla energiaa tuollaiseen ruljanssiin kahden kuukausimaksun takia. No näyttipähän Sonera taas kyntensä.
     
  5. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25630
    Tykkäykset:
    4683
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Helpoimmalahan pääset maksamalla kahden kuukauden maksut mutta onko se sitten oikein? Kyllä sinuna vielä kyselisin asiaa vaikkapa kuluttaja-asiamieheltä.
     
  6. thehulk

    thehulk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    25/6/03
    Viestit:
    1965
    Tykkäykset:
    130
    Puhelinmalli:
    Samsung Area 52 Radio edition
    Ei auta olla yhteydessä kuluttajaneuvojaan, koska kuluttajaneuvoja vaatii sopimaan asiasta ensiksi yrityksen kanssa. Kuluttajaneuvoja puuttuu asiaan vasta sitten, jos sopimukseen ei päästä. Eli täytyisi lähettää Soneran vaatimat kirjalliset selvitykset ja vasta sitten, jos sopimukseen ei päästä, niin asian voi viedä eteenpäin. (Taitaa nykyään kuluttajaneuvojien aika mennä pääasiassa kytkykauppoja selvitellessä).

    Ilmeisesti Sonera on sitä mieltä, että liittymän irtisanovilla asiakkailla ei ole enää väliä. Otetaan kaikki mahdollinen raha irti, vielä kun on mahdollista.
     
  7. aimo Vieras

    Noinhan se menee. Ei tuo nyt mielestäni kovin suuri vaiva ole; yhtä suuri mitä nyt olet tännekin kirjoittanut. Vähennät laskusta kuukausimaksun osuuden, laitat reklamaation menemään ja siihen kopion sopimuksesta sekä copy pastena mitä jo tännekin kirjoitit.
     
  8. thehulk

    thehulk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    25/6/03
    Viestit:
    1965
    Tykkäykset:
    130
    Puhelinmalli:
    Samsung Area 52 Radio edition
    No kyllähän se pikkasen enemmän vaivaa teettää, kuin foorumille kirjoittaminen: Kopiot täytyisi ottaa jossain (kotonani ei ole kopiokonetta), kirjekuoriakaan ei taida olla kotona, sitten pitäisi vielä kiikuttaa kuori postilaatikkoon. Ainiin, tulostintakaan ei löydy omasta takaa, joten copy pastekaan ei onnistu.

    Foorumille asiasta kirjoitin, koska ajattelin valaista muitakin Soneran Kestoedusta.
     
  9. jannyman Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    16/8/04
    Viestit:
    2700
    Tykkäykset:
    0
    Aika käsittämätöntä touhua. Sopimusehdot selvästi sanovat:

    Ei tuossa puhuta mitään liittymän kytkemisestä. Ei muuta kuin reklamaatiota kehiin. Ei kait nyt sentään Sonerakaan voi hatusta vetää omia tulkintojaan sopimuksen alkamisesta.
     
  10. thehulk

    thehulk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    25/6/03
    Viestit:
    1965
    Tykkäykset:
    130
    Puhelinmalli:
    Samsung Area 52 Radio edition
    Sehän tässä on vielä oudointa, että liittymät alkoivat toimimaan ihan normaalisti tuolloin 26.11., mutta kestoetu olikin kytketty vasta 15.12., eli en ole itse edes voinut huomata, että kestoetu on kytketty vasta 3 viikon päästä liittymien avautumisesta.
     
  11. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Kestoetu on tasan 12kk voimassa kytkentähetkestä alkaen.
     
  12. aimo Vieras

    Kiitos, tuohan valaisikin asiaa paljon.
     
  13. Celleri

    Liittynyt:
    13/8/04
    Viestit:
    903
    Tykkäykset:
    5
    Eli toisin sanoen kyseinen allekirjoitettu kestoetu sopimus on käsitelty vasta 15.12.05. Tällöin ainakin sopimus ehtojen mukaan olet saanut tiedon että palvelu on nyt kytketty:
    "Sonera lähettää asiakkaalle vahvistuksen sopimuksen voimaantulosta tekstiviestillä asiakkaan Sonera Kestoetu -liittymään, sähköpostitse tai postitse asiakkaan ilmoittamaan laskutusosoitteeseen."
     
  14. thehulk

    thehulk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    25/6/03
    Viestit:
    1965
    Tykkäykset:
    130
    Puhelinmalli:
    Samsung Area 52 Radio edition
    Mitä kohtaa et ymmärrä:

    1.12.2005 sain Soneran asiakaspalvelulta kirjeen, jossa minut toivotetaan tervetulleeksi Soneran asiakkaaksi. Samassa paketissa oli myös kirje kestoedusta, jossa sanotaan sen olevan voimassa 26.11.2005 alkaen.

    Minulle on käsittääkseni ilmoitettu kestoedusta juuri tuossa kyseisessä kirjeessä.
     
  15. kimmo Vieras

    Vaikka saattaakin aiheuttaa vaivaa, niin itse kyllä tekisin reklamaation. Täytyyhän nyt sopimuksia noudattaa, kun sellainen kerran tehdään. Eihän se asiakkaan vika ole, jos kestoetu kytketty myöhemmin päälle mitä sopimuksessa sanotaan.
    Reklamaatio kehiin, sanoo kimmo.

    PS tällä tavalla toimien se asiakastyytyväisyys kasvaa, way to go Sonera.
     
  16. Peurasaari

    Peurasaari Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    30/10/02
    Viestit:
    1033
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    tarkistahan laskut tuon väliseltä ajalta ja vaadi hyvitys kaikista sunnuntai puheluista.

    siinä mielessä sonera on kuitenkin toiminut oikein että kestoetua ei ole kytketty päälle ennen kuin ovat saaneet allekirjoitetun paperin.
     
  17. mjk Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    24/11/04
    Viestit:
    621
    Tykkäykset:
    94
    Kannattaa myös vaatia kaikki itselle aiheutuneet kulut siinä reklamaation yhteydessä. Äkkiäkös se sen 20 euroa kustantaa jos muutaman puhelun joutuu soittelemaan sen takia, monisteita käydä ostamassa, postimerkkiä yms.

    Kitsaastihan ne varmaan mitään kuluja alkaa käteisellä maksamaan pois lähtevälle asiakkeelle vaan hyvittävät mieluummin niitä tulevissa laskuissa, mutta riidelkööt sitten siitäkin asiasta kuluttajavalituslautakunnan kanssa.
     
  18. SV-3310 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    3/7/03
    Viestit:
    2316
    Tykkäykset:
    19
    Saitko thehulk kuitenkin sunnuntaialennukset asianmukaisesti ennen 15.12.2005 soitoista? Jos alennukset pyöri kuitenkin on Soneran jutut todella sekaisin, jos ei, olisi voinut ihmetellä asiaa aiemminkin, mutta eipähän monet laskuja viitsi syynätä niin tarkkaan.
     

Jaa tämä viestiketju