1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sonera Soneran kytkypuhelimen vaihto?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja fumer, 30/11/06.

  1. fumer

    Liittynyt:
    29/3/04
    Viestit:
    223
    Tykkäykset:
    0
    Niin, elikkäs on tuollainen Soneran kytkypuhelin. Tänään otin käyttöön ja huomasin, että puhelin vinkuu puheluiden aikana ja kaiuttimesta kuuluu huonosti. Lisäksi puhelin ei meinaa ruveta latautumaan, kun sen lyö laturiin. Kysymys siis kuuluukin, onko minulla mitään mahdollisuutta vaihtaa luuria toiseen malliin (ja ehkä maksaa isompaa kk erää), vai joutuuko takuun kanssa pelleilemään ja kärsimään huonosti puhelimesta seuraavat kaksi vuotta?
     
  2. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7460
    Tykkäykset:
    507
    asiaan vaikuttaa suuresti se että oletko hankkinyt kytkyn myyjän tykönä vai puhelimitse/netistä?

    EDIT: todennäköisesti olet tilannut netistä/puhelimitse kun haluat mallia vaihtaa? laite postiin ja uutta mallia tilalle --> soita aspaan
     
  3. jake79 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    6/3/03
    Viestit:
    1995
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    oletko ostanut sen myös tänään? kun esim. nokialaisissa on 7 päivän vaihtooikeus. Eli jos puhelimessa on vika heti uutena niin liike vaihtaa puhelimen suoraan uuteen. Näin ainakin dna liikkeessä tekivät. En tiedä onko liikekohtianen juttu, mut käy ihmessä sieltä kysymässä...
     
  4. fumer

    Liittynyt:
    29/3/04
    Viestit:
    223
    Tykkäykset:
    0
    Puhelin ja liittymä on ostettu n. kuukausi sitten. Mutta liittymä aukesti vasta tänään ja täten puhelinta pääsi ensi kertaa vasta nyt testaamaan puheluolosuhteissa... Luulisi, että kun liittymän aukeamiseen menee kuukausi, niin jotenkin saisi tuon asian sumplittua...
     
  5. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7460
    Tykkäykset:
    507
    eli hankit liikkeestä? miksi meni kuukausi? vaihto ei onnistu, normaali huoltokuvio tulee kyseeseen
     
  6. fumer

    Liittynyt:
    29/3/04
    Viestit:
    223
    Tykkäykset:
    0
    Juu, liikkeestä hankin. Liittymän vaihdossa Elisalta tuli jotain ongelmia, Elisa rupesi vitkuttelemaan ja vaihtoi liittymätyypin minulta mitään kysymyttä Oivaksi (vuoden sitoutuminen), kun kuuli, että olen vaihtamassa liittymääni pois. Siitä alkoi hirveä sota, Sonera ja minä pommittimme Elisaa, kunnes viimein suostuivat perruutaamaan liittymätyypin muutoksen...
     
  7. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7460
    Tykkäykset:
    507
    onkohan tuo tottakaan?

    toisekseen, miksi haluat mallia vaihtaa? kun varsinkin olet jo tilausvaiheessa ko mallia hypistellyt?

    kolmanneksi, vaihto ei onnistu, ei uuteen vastaavaan eikä toiseen malliin. liikkeeseen kiireen vilkkaa huollettavaksi, kortti vanhaan puhelimeen niin voit kuitenkin paketin minuutit/viestit käyttää
     
  8. fumer

    Liittynyt:
    29/3/04
    Viestit:
    223
    Tykkäykset:
    0
    Miten niin ei ole totta? En ole liittymätyyppiäni muuksi muuttanut, miksi se sitten oli seuraavana päivänä kun olin kytkyn ottanut vaihdettu? Sen takia haluan vaihtaa toiseen, koska silloin kun tuon luurin (6630) otin ei ollut muita malleja tarjolla 1e:n hintaan. Arvaa ottiko päähän kun seuraavalla viikolla oli enemmän malleja tarjolla :(
     
  9. samumanu Vieras

    Tohon sen verran tarkennusta että liikkeet saa vaihtaa puhelimen uuteen 7 päivän sisällä mutta eivät ole tähän pakotettuja. Toki hyvää palveluahan se olis jos näin tekee mut ymmärrän miksi aina siihen ei suostuta, otan esimerkiksi erään myyjän isosta Etelä-Suomen kaupunkista(sen tarkemmin en kerro).

    2 puhelinta vaihtanut 7 päivän sisällä marraskuussa asiakkaalle, kummatkin tuli takaisin kastuneena eli jäivät myyjän kontolle ja hyvät tappiot tuli. Ulkoa päin ei kastumista näy ja jos puhelimen avaa itse niin takuu umpeutuu. Jos ois tarkastuttanu asian huollossa ois huolto veloittanut 20€/kpl ja eihän asiakkaat sitä suostu maksamaan eikä myyjäkään mielelään. Huollot ei voi noita juttuja takuuseen tehdä eikä mikään velvoita talkootyöhön. Eli hankala homma joskus..

    Lopputulos tämän niin hienon 7 päivän vaihtohomman kanssa oli tälle myyjälle se ettei vaihda konetta enää kertaakaan ja ymmärrän häntä täysin.
     

Jaa tämä viestiketju