1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Soneran irtinanominen vaikeaa

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja kataja, 10/11/03.

  1. kataja

    Liittynyt:
    15/9/03
    Viestit:
    24
    Tykkäykset:
    0
    Noin vuosi sitten soneran kortti varastettiin, ulkomaanpuheluista laskua tuli noin 1000 €, saatuani laskun luonnollisesti pistin puhelut estoon. Liittymää ei voinut puhelimitse sulkea koska kyse oli yritysliittymästä. Kävin Hämeenlinnan silloisessa Päämiesliikkeessä sulkemassa liittymän. Tyhmyyttäni en säilyttänyt irtisonomisilmoitusta. Tämän jälkeen tein asiasta rikosilmoituksen (poliisi ei ole vielä aloittanut asian tutkintaa resurssipulan vuoksi)

    Kaksi kuukautta sitten liittymästä tuli taas lasku. Soitin aspaan jossa kerrottiin että liittymää ei ole irtisanottu, mikään ei auttanut, kohtelu kohtuullisen tylyä. No kävelin taas Soneraliikkeeseen ja irtisanoin liittymän.

    Nyt tuli taas lasku jossa vielä Marraskuunkin kuukausimaksu. Soitin taas aspaan ja heillä ei näkynyt irtisanomista. Faksasin irtisanomisilmoituksen heille ja kerroin että odotan 10 vrk hyvityslaskua ja irtinanomisvahvistusta. En nimittäin aio enään maksaa liittymästä josta minulla ei ole ollut sim-korttia vuoteen.

    Luulin että nämä ongelmat vain pikkuoperaattoreilla, mutta näköjään myös isommilla. Onko muilla vastaavia tapahtumia?

    _____________________________________________________
     
  2. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Samansuuntainen kokemus Radiolinjalta: Täällä
     
  3. tuutinen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    449
    Tykkäykset:
    0
    Jos (Soneran tapauksessa) tapahtuneesta varkaudesta on tehty rikosilmoitus, niin liittymän käytöstä ei ole enää liittymän omistaja vastuussa. Eli puhelinlaskuja ei tarvitse maksaa. Ottiko myyjä yhteyttä soneraan ja kävi puhelimessa siinä läsnäollessanne rikosilmoituksen läpi? Näin on nimittäin ainakin tähän asti toimittu. Ja faksatuista irtisanomisista kannattaa aina myyjäliikkeessä pyytää edes kopio myymälän tiedoilla ja faksauspäivällä merkittynä. Mutta tässä tapauksessa kyllä soittaisin asiakaspalveluun ja sanoisin, missä irtisanomiset on tehty ja että laskua ei makseta.

    E; myöskään siis noita tuhannen euron ulkomaanpuheluita ei tarvitse masaa jos ne on tehty varkauden jälkeen ja rikosilmoituksesta löytyy varkauden ajankohta.
     
  4. Jones

    Liittynyt:
    18/7/02
    Viestit:
    43
    Tykkäykset:
    0
    Asiakashan on velvollinen ilmoittamaan varkaudesta operaattorille ja pyytämään liittymän sulkua. Muussa tapauksessahan kuka tahansa voisi piruuttaan soitella tonnilla runk...palvelulinjoille ja tehdä sen jälkeen rikosilmoituksen jonka mukaan kortti on anastettu ennen em. puheluita.
     
  5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Mielstäni toimitusehtojen mukaan asiakkaan vastuu on siihen saakka kunnes ilmoittaa liittymänvarastetuksi ja pyytää SIMin sulkemista.
    Vaikeammaksi tilanne muuttuu silloin jos ei pääse esim asiakapalveluun tuntien yritämisenkään jälkeen.
    Silloin taidetaan syylistyä petokseen ja maksaja on joka tapauksessa rikollinen (jos se löytyy ja sillä vielä sattuu oleen rahaa)

    Mutta jos operaattorille on toimitettu irtisanominen ja operaattori on sen hyväksynyt, on tilanne selkeä irtisanominen alkaa toimitus ehtojen mukaan.

    Tilanteessa jossa kirjallinen irtisanominen toimitetaan edustajalle ja se ei sitää saa toimitettua perille, on mielestäni ainakin osavastuussa ko edustaja. Tässä tapauksessa edustajaa ei taida enään olla, jos operaattori on valtuuttanut edustajan ottamaan irtisanomiset vastaan ja hyväksymään , syntyy mielestäni vastuuta myös operaattorille. Mutta ymmärtääkseni edustajat eivät ota suoranaiset irtisanomisia vastaan vaan toimittavat niitä asiakkaan puolesta eteenpäin.

    Kirjallinen irtisanominen on kuitenkin niin pitkä prosessi että sen varaan on turha minkään varastettun puhelimen sulkemista laittaa, jopa irtisanomis aika voi olla niin pitkä että rosvo voi soitella viikkoja onnellisena.

    Irtisanomisista ymmärtääkseni tulee irtisanomis vahvistus josta voi tarksitaa päivämäärän koska irtisanominen astuu voimaan, ja jos sen jälkeen laskutetaan on tilanne varsin selkeä.

    On myös muistettava että yritysasiakkaat ovat aivan eri suhteessa kuin kuluttajat.
     
  6. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Aivan kuten Sovelias tuossa selittikin kaiken oleellisen, niin muutoksista, kytkennöistä, kuten myös irtisanomisesta tulee aina vahvistuskirje, jossa sovitut asiat todetaan.
     

Jaa tämä viestiketju