1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sonera Soneran hinnankorotus 1.4.

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Kaapo, 11/2/08.

  1. Kaapo

    Liittynyt:
    2/11/02
    Viestit:
    106
    Tykkäykset:
    0
    Huhtikuun alusta Sonera alkaa laskuttamaan 1 €:n paperilaskuista, joita se lähettää asiakkaille.

    Tällä tempauksella Sonera menettää asiakkaista varsinkin laajakaistamarkkinoilla. Kun asiakkaat hakevat edullisinta vaihtoehtoa, 1 €:n laskutuslisä on paljon verrattuna kilpailijoihin. Tästä selkeänä hyötyjinä ovat DNA ja Elisa.

    Ja niille, jotka väittävät e-laskua näppäräksi, niin muistetaan, että valtaosa Soneran asiakkaista on niitä mummoja, joilla ei ole mitään pankkitunnuksia yms.
     
  2. MEW3

    Liittynyt:
    19/2/03
    Viestit:
    904
    Tykkäykset:
    0
    Soneran asiakkaat ovat myös "euro sinne tai tänne" porukkaa. Joten onko tuo niin hirveää heidän mielestään. Mutta toki lisää maksamista se on tuokin ja tyypillinen Soneralainen liike, että pistetäänpä kauan käytössä ollut juttu maksulliseksi. Kaikki tietenkin "asiakkaiden toivomuksesta" :)
    Sitten vaan odotellaan että joku "soneran mies" alkaa ennustaan että "kyllä muidenkin on pakko tehdä samoin, tai nostaa puheluiden hintoja" ;)
     
  3. -MAH-

    -MAH-

    Liittynyt:
    1/12/05
    Viestit:
    573
    Tykkäykset:
    0
    Itse en usko tämän aiheuttavan mitään joukkopakoa Soneralta muille operaattoreille, kuten ylläkin jo todettiin niin Soneran asiakas pääsääntöisesti ei ole eurontarkka laskujen loppusumman suhteen. Jotkut periaatteelliset ihmiset toki vaihtaakin operaattoria tämän takia mutta tuskinpa kovinkaan suurista määristä puhutaan.
     
  4. gogland

    gogland Mr Vip

    Liittynyt:
    16/1/05
    Viestit:
    5575
    Tykkäykset:
    2108
    Puhelinmalli:
    iphone 5S
    "Valtaosa mummoja" "joilla ei ole mitään pankkitunnuksia"
     
  5. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25701
    Tykkäykset:
    4729
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Kyllä nämä periaatteelliset ihmiset on aikoja sitten lähtenyt Soneralta. Ehkäpä jokunen asiakas saattaa siirtyä pois Soneralta kun tarkkaan laskevat että näin vuositasolla säästävät 12 €. Osa voi mielellään ottaa verkkolaskun käyttöönsä ja juuri tätä operaattorit nykyään haluavat.
     
  6. MEW3

    Liittynyt:
    19/2/03
    Viestit:
    904
    Tykkäykset:
    0
    Euro sinne tai tänne, eli 12 euroa/vuosi ei ole mitään. Enemmän viluttaa se että "laskustaki täytyy maksaa, kele" ja tämä voi olla periaatteellinen kysymys jonka takia lähtee operaattori vaihtoon. Muut operaattorit eivät käsittääkseni moista "raippamaksua" ole ottaneet käyttöön, ovat vaan tuoneet tarjolle verkkomaksun/e-laskun/oli mikä oli paperisen kaveriksi. Mutta Soneralla luonnollisesti saa maksaa paperilaskustakin.
     
  7. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25701
    Tykkäykset:
    4729
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Kuten jo sanoin yrittävät kaikenmaailman instanssit saada palvelujaan verkkoon paperikasan vähentämiseksi. Muut opettorit (ainakin Elisa) antaa etuisuuksia jos siirtyy verkkolaskulle, kuten maksuton puheluerittely. Toiset käyttää porkkanoita ja toiset keppiä.
     
  8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Siis noista laajakaista asiakkaista?

    En ole nähnyt virallista tiedotetta asiasta, eikä tainnut aloittaja sellaiseen linkata niin vaikea kommentoida.

    Mutta yleisellä tasolla en innostu laskutettavan tuotteen laskutuksesta laskuttamisesta, se on ok. jos edullisemman laskutustavan valitsemalla saa edullisemman hinnan.
     
  9. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7461
    Tykkäykset:
    507
    Eli Elisan laajakaista-asiakas saa maksuttoman erittelyn että mihin sillä kaistalla on otettu yhteyttä? Tämäpä on kätevä palvelu, ja tämän saa siis kun ottaa verkkolaskun käyttöön? Soneran Mobiiliasiakas saa maksuttoman Puheluerittelyn kun ottaa verkkolaskun käyttöön.

    Joku kommentoi että on ihmisiä joilla ei ole verkkopankkitunnuksia, no ei tarvitse olla, laskutiedot menee sähköpostiin ja ne voi printata ja maksaa vaikka pankin tiskille. Tai laittaa vaikka suoraveloitukseen
     
  10. mjk Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    24/11/04
    Viestit:
    621
    Tykkäykset:
    94
     
  11. MEW3

    Liittynyt:
    19/2/03
    Viestit:
    904
    Tykkäykset:
    0
    Ja Soneran lisäksi kepittäjiä ovat...? Erottuupa taas Sonera edukseen linjauksellaan.
     
  12. t65

    Liittynyt:
    11/7/02
    Viestit:
    395
    Tykkäykset:
    13
  13. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7461
    Tykkäykset:
    507
    Tässä on keino päästä eroon määräaikaisista sopimuksista? Jos asiakkaalla on määräaikainen LAAJAKAISTA niin tämä muutos ei häntä koske ennen kuin sopimus päättyy. Mobiiliasiakkaia tämä muutos ei koske ollenkaan, joten keskustelut kytkyjen osalta voi lopettaa tässä ketjussa
     
  14. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Samalla näyttävät "selkiinnyttävän" erilaisten toimenpiteiden hinnoittelua. Suomeksi tuo Soneran "selkiinnyttäminen" on hintojen nosto noin 5 euroa niissä toimenpiteissä, joita tuo koskee.
     
  15. jukra Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    3066
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Typerää ottaa rahaa siitä että laskun saa paperilla mutta pari pointtia jotka tulivat mieleen:

    -Koskee ainoastaan laajakaistalaskutusta, jos kaverilla on laajakaista hänellä on sähköposti ja täten mahdollisuus edelleen saada lasku "paperille". Mummot pärjää siis ihan hyvin.

    -Laskujen maksu on ylivoimaisen kätevää, sattuneesta syystä minulle tulee netti ja matkapuhelinlaskut mallia ilman paperia ja ei yhtään ahdista kun ei nettipankissa tarvitse naputella ensin 5-10 numeroa tilinumeroon ja sitten 10-20 numeroa viitenumeroa.
    Sonerallahan tilanne toimii siten että mukana on "virtuaaliviivakoodi" jonka copy&pasteamalla saa klikkailtua nettipankkiin jonka jälkeen laskun tiedot ovat oikein. Elisalla laskun voi maksaa suoraan omien sivujen kautta (tämä aiheuttaa joitain ongelmia kun ei mm. voi erikseen määritellä laskun tyyppiä, pieniä kuitenkin), taitaa Sonerallakin onnistua - itse maksan sähköpostiin tulleen laskun avulla.

    -Tuohan oikeasti säästää älyttömät määrät paperia ja muita kuluja joten en pidä mitenkään pahana kehitysuuntana.

    mutta tapa on silti väärä, ei kepillä vaan mielummin porkkanalla.
     
  16. ajs Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    12/1/07
    Viestit:
    1919
    Tykkäykset:
    195
    Josko se Sonerakin saisi sitten pidettyä sähköpostipalvelunsakin toiminnassa hieman paremmin, kun pitää saada laskut asiakkaille..

    tai-no-niin-no.. Jos niitä sähköpostipalvelimien kyykkäämisiä tapahtuu edelleen, sitähän voi aina sanoa että "en ole saanut laskua, se on varmaan hävinnyt katkoksen aikana.."

    Eipä siinä, itselleni tulee nykyään luottokunnan laskut ja kersojen päivähoitomaksut e-laskuna ja kyllähän se kätevä on. Tosin luottokunnan visa-laskuissahan viitekin pysyy samana aina, ettei siinä kova naputtaminenkaan ole. Kuitenkin päätös e-laskun käytöstä pitäisi kyllä säilyä asiakkaalla ilman mitään erillisiä "keppimaksuja"..
     
  17. anttitk

    Liittynyt:
    28/4/07
    Viestit:
    223
    Tykkäykset:
    0
    Vuositasolla korotus on aika pieni, mutta prosentuaalisesti "palvelun" hinta nousee aika huolella. Itte oon ainakin paperilaskusta pitänyt, ja tulen pitämään jatkossakin. Enkä aio siitä euroa maksaa. Tarkoittanee siis operaattorin vaihtoa. Tarkennetaanpa nyt vielä, että en nyt niiiin euron perään ole, vaan asia on muutenkin ollu mielessä. Ja soneran kaista on meillä euron halvempi kuin kilpailijoitten. Vaikka lisämaksu vuodessa on suhteellisen pieni, niin tämmönen kyllä varmasti ärsyttää ihmisiä. Meillä nousi kämpän vesimaksu kahella eurolla. En nyt sillää päivää pilannu, mutta kyllä se vähän vidutti. Tai ei ainakaan mitään hurraahuutoja aiheuttanut. Jos nyt ei asiakaskato mittava ole, niin tuskin tuosta kukaan asiakas tai potentiaalinen asiakas mitään positiivistakaan miettii.
     
  18. Mokamies

    Liittynyt:
    30/12/03
    Viestit:
    973
    Tykkäykset:
    0
    Kyseinen muutos koskee ainoastaan laajakaistaliittymiä.
     
  19. JPW™ Vieras

    Tällainen putkahti e-mailiin juuri....

    SONERA SELKEYTTÄÄ LAAJAKAISTAPALVELUJA JA EDISTÄÄ

    SÄHKÖISTÄ LASKUTUSTA 1.4.2008





    Hyvä asiakkaamme,





    Sähköpostiin reilusti lisätilaa: uusi koko 500 Mt

    Toteutamme asiakkaidemme toivomuksen isommasta sähköpostilaatikosta. Kevään aikana käytössä olevien sähköpostilaatikoiden koko vähintään kymmenkertaistuu. Muutos tapahtuu automaattisesti, eikä vaadi sinulta toimenpiteitä. Tiedotamme asiasta erikseen sähköpostitse, kun muutos on ajankohtainen.



    Selkeytämme Sonera Laajakaistan peruspalveluita 1.4.2008, jolloin mm. MOT-sanakirja sekä Pikkujättiläinen-tietosanakirja poistuu kokonaan käytöstä. Vastaavanlaisista palveluista on useita maksuttomia vaihtoehtoja internetissä. Lisätietoja laajakaistan peruspalveluista saat osoitteesta www.sonera.fi/laajakaista/uudistus.



    Sähköisellä laajakaistalaskulla säästät ympäristöä, paperilasku maksulliseksi

    Lähetämme vuodessa yli 15 miljoonaa laskua. Tämä vastaa paperille tulostettuna noin 36 miljoonaa paperiarkkia. Yhteensä 180 000 kg paperia. Hiilidioksidipäästöjä säästyy paperin-kulutuksesta ja laskujen kuljetuksesta noin 1100 tonnia, mikä vastaa autolla ajettuna noin 5,5 miljoonaa kilometriä.



    Laajakaista-asiakkaanamme olet sähköisten palvelujen edelläkävijä. Laajakaistan paperilasku maksaa 1.4.2008 alkaen 1,00 € / lasku, mutta saat laajakaistalaskusi jatkossakin maksutta tilaamalla sähköisen laskun. Jos olet solminut määräaikaisen sopimuksen, muuttuu paperilasku maksulliseksi sopimuskauden päätyttyä. Lisätietoja sähköisestä laskusta ja sen käyttöönotosta saat osoitteesta www.sonera.fi/laskutus.



    Edellä mainittu muutos ei koske yhteislaskua.



    Laajakaistan kertaluonteisissa toimenpidemaksuissa muutoksia

    Selkiinnytämme laajakaistan kertamaksujen, kuten pika-avauksen, hinnoittelua. Uuden hinnaston löydät osoitteesta www.sonera.fi/laajakaista/hinnasto.



    Ystävällisin terveisin



    TeliaSonera Finland Oyj

    Sonera Asiakaspalvelu
     
  20. anttitk

    Liittynyt:
    28/4/07
    Viestit:
    223
    Tykkäykset:
    0

    "Hyvä asiakkaamme, selkiytämme lähikauppamme peruspalveluja. Leipä- ja maitotuotehyllyt on poistettu kokonaan asiakkaidemme toivomuksesta. Vastaavia tuotteita löytyy muistakin kaupoista.
    Avoimet pakastealtaat ovat todellisia energiasyöppöjä, joten tästä syystä selkeytämme kuittejamme, ja jatkossa lisäämme kauppalaskuunne yhden euron pakasteallaslisän, jos ostoskorinne sisältää pakasteita.

    Ystävällisin terveisin: sonera lähikauppiaasi"
     

Jaa tämä viestiketju