1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Soneran GPRS ongelmia

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja niemsau, 28/7/04.

1. niemsau

Tykkäykset:
    0
    Eli soneralta ilmoitettiin tuommoista kun gprs-wap pätkii:

"
    kiitos yhteydenotostasi.
    >> viesti: Hei,
    >> minulla on sonera one matkapuhelinliittymä. Käytän paljon
    >> gprs-wap palvelua. Kuitenkin wap toimii katkonaisesti jo
    >> pitemmän aikaa. Mistähän johtuu ?
    >> -puhelinmalli siemens c55
    >> -vaasa
    >> -asetukset ok.
    >> -virheilmoitus seuraava: 500:web service problem:please contact
    >> service provider: internal server error.

vastaus:
    Palvelussa tehdään parannustöitä ja siitä johtuen yhteyksissä saattaa ilmetä ajoittain katkoksia. Tilanteen pitäisi korjaantua lähiaikoina.

Ystävällisin terveisin
    Sonera Tekninen asiakaspalvelu
    sonerainhelpdesk@sonera.com
    "
    Mielestäni noita ongelmia on jatkunut jo ainakin 2kk, onko muualla koettu vastaavaa. Muutenkaan teliasoneran laatu ei ole enää niin vakaata...

2. Anzzi

Anzzi

Tykkäykset:
    12
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z2
    Sonera ja Saunalahti

Eilen soitin sauniksen aspaan ku oli mms kanssa ongelmia, kysyin siinä samalla mikäs tossa gprs on kun se ei toimi ku välillä, sanoivat et on ruhkaa liikenteessä.

3. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mulla on ollut tuo Saunalahden gprs yllättävän vakaa. Välillä ei tahdo päästä sisään, kun sisään on päässyt ei ongelmia ainakaan netinkäytössä ole ilmennyt. Itse veikkaisin ongelman syyksi sitä että laite ei saa tarpeeksi nopeasti ip -tietoja Saunalahden palvelusta. Tiedä sitten onko tuo ruuhkan syytä. Ainakin saadusta ip-osoitteesta saa vallan toisen kuvan. Kai varmaan kaikki ovat jo muistaneet päivittää asetukset uusiksi kesäisen uudistuksen jälkeen.

4. Matteuz

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Lumia 920 (musta)
    En ole huomannut Soneralla mitään ongelmia. Nyt tosin olenkin pikkuhiljaa siirtymässä datasiirroissa Kolumbukseen.

5. ipa

Tykkäykset:
    0
    Minulla on noita "500:web service problem:please contact" viestejä tullut välillä kun olen koittanut yhdistää.. Jonkinajan kuluttua kun yrittää uudestaan niin on toiminut.. Eli samallaisia ongelmia. Onko Soneran ja Saunalahden liittymissä gprs yhteyksissä jotain eroja (muita kuin hinta)?
    Meinaan molemmathan toimivat samassa verkossa..

6. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tähän asti ovat pääsääntöisesti olleet samoja, mutta vähitellen Saunalahti on siirtymässä omiin asetuksiin. Tällöin kaikki data kiertää Saunalahden kautta. Saunalahti ottaa siis käyttöön omat apn:t wappia ja nettiä varten. Taitaapi vielä käyttöön tulla oma gateway ip-määrittelyissä. En ole tutkinut tuota osoitetta tarkemmin enkä muutenkaan wappia.

7. ipa

Tykkäykset:
    0
    Juu.. Itselläni on nyt soneran liittymä, mutta olen vaihtamassa saunalahteen ja pääsyynä on reilusti halvempi gprs. Soneralla gprs tiedonsiirto on 5.99€/mt ja saunalahdella 1.50€/mt

8. N.F.E.

Tykkäykset:
    0
    Soneralla esim. active-liittymällä 20mt 9.99€/kk.

9. Killeri_84

Tykkäykset:
    0
    Laitoin tuossa eilen illalla kaverille toimimaan soneran GPRS:n eikä herjaillut mitään kun kun hain yhteyttä nettiin. saa nyt kattoa tuleeko mitään ongelmia tuon kanssa.

10. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Aivan eli Fun Dataa kannattaa käyttää vain jos käytät hyvin vähän/satunnaisesti datapalveuita. Alle 1,67Mt/kk=edullisin vaihtoehto on Fun Data (1 Kt maksaa noin 0,5 senttiä)
    1,67 - 20 Mt= Edullisin Active Data 9,99€/kk (20Mt)
    Yli 20Mt = Edullisin Pro Data 18,30€/kk(100 Mt)

11. ipa

Tykkäykset:
    0
    Miun käyttö on siinä 0.5-1.0mt joten eipä sovellu sonera minulle (0-6mt/kk tulee Saunalahdella kaikkein halvaksi) Ja muutenkaan tämä liittymä ei tule minun käytössäni halvimmaksi.. Oon vaihtaas johonkin noista saunalahden 0€/kk liittymiin.. (Saunalahti GSM tai Puhu Hyvää).

12. MEW3

Tykkäykset:
    0
    Kolumbuksen gprs maksaa saman kun Saunan ja 0 ekua kuussa liittymäkin löytyy. dna:n perusgprs on myös 1,50 euroo/mega,mutta kuukausimaksutonta ei ole tarjota.

13. niemsau

Tykkäykset:
    0
    datan määrästä

vielä kommenttina kun mulla oli siemens c55 joka ei lataa wap sivustoista
    grafiikkaa ja nyt cx65 joka näyttää grafiikat sivustoista niin tokihan datan latausmäärä kasvaa roimasti, moninkertaisesti. Vaihdoin sonera fun datan >> active dataan. Ei ole ihmekään että sonera suosittelee joka välissä käyttämään värinäytöllisiä puhelimia (lue: fyrkkaa soneralle).
    Toisaalta ihmettelen tuota soneran suht kallista gprs hinnoittelua vaikka toiminnalisuus pätkii...no kokeillaan nyt vielä jonkin aikaa.

14. Arip

Tykkäykset:
    0
  15. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Päivitän nyt omia kokemuksia niin, että wappi oli ainakin eilen erittäinen tuskainen Saunalahden apn:llä. Jatkusvasti tuntematonta virhettä heitti. Sitten taas hetkenkuluttua toimi, jopa niin etten siirtynyt paikasta toiseen, solukin taisi jopa pysyä samana, ehkä käytetty aikajakso sitten vaikuttaa sen toimivuuteen/toimimattomuuteen. :/

16. ScorpioN^

Tykkäykset:
    0
    Hmm... no itse olen tyytyväinen DNAn tarjoamaan GPRS 10 palveluun
    joka siis tarjoaa 10 mb datasiirron/kk ja laskua on 5/kk lisää sen takia.

Ylimenevä osuus on sitten se normaali gprs taksa... 1.50e tms.
    Ja kaikenlisäksi kun nyt on se kampanja dnalla että 50 e saa hyvitystä joka siis 5e/kk annetaan, niin periaatteessa ilmaiseksi tässä on gprs nyt vähän aikaa :)

17. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ymmärtääkseni GPRSssä ei ole aikoihin ollut ongelmia. Ongelma on siinä WAP yhdyskäytävässä (tai jossain siihen liittyvässä)
    "Tuntematon vastaus" wapissa Soneralla

18. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Itseasiassa Active Data on Pro Dataa halvempi n. 23.5Mt asti jos tarkkoja ollaan, kk maksun hintaerotuksella ostaa jo muutaman lisämegan.

19. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Totta jäi epähuomiossa tuo asia huomaamatta :) Hyvä, että valveutuneita foorumilaisia on muitakin :)

20. jacce

jacce Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung
    Täytyy välillä kehuakin: Otin prodatan ja oletin sen olevan auki vasta kun seuraava laskutuskausi alkaisi. Siihen olisi viisi päivää. Ennen näin oli tapahtunutkin, etä kun tilasi niin alkoi vasta seur. laskutuskauden alusta.

Nyt oli yllätys kun tuli viesti seuraavan päivänä, että olisi heti käytettävissä. Soitin asiakaspalveluun ja kerroin asian että olis vähä liian kallis toi 18 e kk maksu muutamasta päivästä. Jätkä katsoi koneelta ja sanoi heti että kohtuullistetaan maksu ja jakoi sen neljään osaan(viikko) ja maksan vain sen osan nyt.
    Erittäin positiivisen kuvan sain kyllä sonerasta tämän vuoksi.

Muuten kyllä sitten on gprs tökkinyt. Ei yhteyttä kun katkeaa. Joutuu buuttaa luurin ennenku saa uudestaa yhteyden takas. Joskus. muuten skulannu aika hyvin. Toivon ettei ole jatkuvaa vieläkin..

Jaa tämä viestiketju