1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sonera Soneran aspan uusi hinnoittelu ja vaihtoehtoiset asiointikanavat

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja O.J., 3/3/08.

  1. O.J. Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9496
    Tykkäykset:
    108
    Soneran sivuilta lainattua.
    http://www.sonera.fi/Puhelin+ja+lii...akaspalvelunumerot+muuttuvat+toukokuun+alussa

    Ruuhkat mahtavat loppua. Tällä kertaa hintoja ei sentään selkeytetä.
     
  2. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25701
    Tykkäykset:
    4729
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Onko teosto nostanut taksojaan kun jonottamisestakin joutuu maksamaan ;) Aikamoinen veto Soneralta. Tuskin muut seuraavat perästä. Vai odotellaanko tässä nyt koska tämä on yleinen käytäntö?
     
  3. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Nyt sitten odotellaan sonerafanien juttuja, kuinka hyvä juttu tämä on..

    No, helpottaapa ihmisten päätöstä lähteä muualle.
     
  4. kimmo Vieras

    Mielenkiintoista. Kohta vissiin päästään lukemaan uutisia yt-neuvotteluista aspaa koskien, kun ei asiakkaat enää soittele.
    Jännä nähdä miten pitkään pystyy vaan korotuksista/selkeytyksistä kertomaan, ilman että asiakaskato alkaisi huolestuttaa.
    Nyt sitten vaan telkkariin PPP:n "mihin tää G-nappula kuuluu"-mainoksia.
    Onneksi on harvemmin asiaa.
     
  5. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25701
    Tykkäykset:
    4729
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Tosifanien mielipide taitaa olla että hyvästä, nopeasta ja toimivasta palvelusta kuuluu maksaa.
     
  6. referee

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    316
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 6, z1compact
    Asiointi siirtyy nettiin eli eipä tuo haittaa!
    Ja tosi hädän kyseessä ollen, mitä väliä, vaikka jotain maksaakin!
    Net nämä ns. "ilmaiset lounaat" loppuu vähitellen alalta ku alalta.
     
  7. aimo Vieras

    Juuri näin. Lisäksi ruuhkat helpottuvat, kun puheripuliset jättävät soittamatta. Näin voidaan keskittyä palvelemaan entistä paremmin ja nopeammin niitä, joilla oikeasti on ongelmia. Hyvästä, nopeasta ja toimivasta palvelusta maksaa ihan mielellään.
     
  8. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Aika harvassa lienevät ne kuluttaja-asiakkaat joiden mielestä tämä muutos on hieno asia. Ellei sitten jonoja saada kokonaan poistettua. Hintaan tuijottaminen on kuitenkin taottu niin syvälle suomalaiseen kalloon että puhelun maksullisuus kolkutellee takaraivossa koko puhelun ajan ja asiakasneuvojat pääsevät sitten ottamaan palautteen nöyrästi vastaan...

    Yritysasiakkaille (yhden miehen pajoja lukuun ottamatta) on useimmiten sama maksaako jonotus vai ei. Kuluerä on pieni verrattuna siihen jos palvelua saa ruuhkatta. Yritysasiakkailla onkin ollut jo pidempään käytössä maksullinen numero.

    Kannattavuuskuuri on TeliaSoneralla kova ja nyt kuluttaja-asiakkaatkin saavat osallistua siihen entistä suuremmalla panoksella. Jos et ole isolla marginaalilla kannattava niin tervemenoa. Ääneenhän sitä ei tietenkään voi sanoa, mutta viime aikojen muutokset puhuvat karua kieltä.
     
  9. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Tämähän olisi varmaankin jokaisen asiakaspalvelujohtajan unelmatilanne. :) Käytäntö on kuitenkin eri asia ja kyllä noissa maksullisissakin asiakaspalvelunumeroissa tuntuu ruuhkia olevan. Toisaalta onhan moni muukin palvelunumero maksullinen, esimerkkeinä nopeasti heitettynä valtion eri instanssit ja monet laitevalmistajien tukinumerot. Joten aika näyttää miten Soneran asiakkaat suhtautuvat tilanteeseen.
     
  10. SV-3310 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    3/7/03
    Viestit:
    2316
    Tykkäykset:
    19
    En usko että ruuhkat helpottuvat, sillä jos ongelmatilanne johtuu Soneran virheestä, menee aspalla aika reklamaatioiden selvittelyyn. Tuskin nyt valistunut kuluttaja antaa veloittaa itseltään n. 30 senttiä minuutilta siitä että saa kertoa operaattorille tämän tekemästä virheestä.

    Kannattaako nyt ostaa vai myydä Soneraa? :D

    Edit. hmm.. jos se onkin normaaliminuuttihinta niin sitten kirjoitin liian nopeasti.
     
  11. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7461
    Tykkäykset:
    507
    Puhelu on normaalihintainen puhelu, eli esim. puhelupakettiasiakkaalla soitto aspaan maksaa yhtä paljon kuin jos puhelupaketti olisi ylittynyt, tai minuuttihintaisella liittymällä soitto aspaan maksaa yhtä paljon kuin soitto tuttavan suomalaiseen puhelimeen.

    Kuten yllä jo joku kirjoitteli niin maksullisia asiakaspalveluita on ollut iät ja ajat, joihinkin jopa soitto on kalliimpaa kuin tavalliseen numeroon soitto.
     
  12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Soneran tapauksessa netissä ei paljo pysty asioimaan. Tiedän toki juttuja että joku olisi sopivalla PC kokoonpanolla saanut jotain säädettyä, taitaa olla tosin yhtä laadukkaita kuin etelän luonnonlumiladut.
    Toki, mutta mitä Soneran asiakas saa korkeampia maksuja vastaan, ei ainakaan ilmaista asikaspalvelua.

    Halppis operaattorit tuuppaavat nykyään ohi vähän joka suunnasta.
     
  13. jake79 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    6/3/03
    Viestit:
    1995
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    meneeköhän puhelusta myös aloitusmaksu? :)

    edit: jossakin toisessa ketjussa joku taisikin jo muutama päivä sitten huumorilla heittää vitsin aspan muuttumisesta maksulliseksi. ja nyt tämä kävikin toteen.
     
  14. Panda Vieras

    "Huomioithan, että jos puhelinliittymässäsi on palvelunumero- eli yleishyödyllisten palvelujen
    esto, se on poistettava, ennen kuin voit soittaa 0200-alkuisiin numeroihin."

    Ja kun aspaan ei voi soittaa, teen tämän miten?
     
  15. Siniviiva

    Siniviiva Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/1/05
    Viestit:
    3025
    Tykkäykset:
    102
    Mitä keskeistä esim omien sivujen liittymänhallinnasta puuttuu? Voitko tarkentaa?

    Eilen kävin ruksaamassa emännän liittymään puhepaketin kun tuntuu jatkuvasti kolminumeroinen minuuttimäärä kertyvän. Omaa datapakettia on säädelty käyttötarpeen mukaan jne... Toimii erinomaisesti eikä kytkennät tuota käyttäen yleensä maksa mitään.
     
  16. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Soittaa sitten liittymien vikapalvelu numeroon ja kerjää että poistaisivat eston, tosin jos ei lupaa ....

    Tärkein, eli yleinen toimivuus.

    Joskus vuosituhannen vaihteessa asiat toimivat kuin vettä vaan nykyiseen verrattuna, siitä on menty rankasti alas.
    Hieno homma, sinulla sopiva kokoonpano ja suttunut sopivaan aikaan säätelemään, tai sitten sinulla on jokin pienenpiirin toimiva versio käytössä.
     
  17. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7461
    Tykkäykset:
    507
    No jos vaikka tuttavan puhelinta ole lainattavaksi, niin soitto Tekniseen asiakaspalveluun niin he voivat eston poistaa.
     
  18. Siniviiva

    Siniviiva Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/1/05
    Viestit:
    3025
    Tykkäykset:
    102
    Nuo estotkin voi käydä ruksaamassa päälle/pois omien sivujen liittymähallinnassa. Myös Sonera-pisteissä palvellaan.
     
  19. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Niin jos ko. henkilö saa yleensäkkään poistaa estoa? Ja onko noiden estojen muuttelu päälle/pois/päälle kuinka kallista

    Mutta siis koskeeko tuo esto myös tuota 0206 vikanumeroa? jutussa mainitaan että esto koskee 0200 alkuisia numeroita?

    Nyt jäi myös vähän apäselväksi mitä maksaa soittaminen 0200 17000 numeroon, ilmeisesti jotain muuta kuin tuohon 0206 numeroon.

    Tosi näppärää.

    Olettaen että toimivat, ja oma liittymä jne.

    Ogelmia voi tulla laajakaistan kanssa, miksi pitäisi soittaa. ja liittymä voi olla toisen operaattorin, hyvitys rumpa mielenkiintoinen
     
  20. Panda Vieras

    Siitä ei kauhean kauan ole kun päälle sai mutta ei pois. Onko muuttunut vai?
     

Jaa tämä viestiketju