1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Soneran asiakaspalvelun vastausaika pitkä

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja rasanttu, 13/3/05.

  1. rasanttu

    rasanttu Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    2084
    Tykkäykset:
    12
    Soneran asiakaspalvelua ei voi enää kehua. Nyt viikon aikana joka kerta jonotus on kestäny perkele yli 30-60 minuuttia ja se on todella perseestä.

    Tein valituksen laajakaista yhteyden toimimattomuudesta 3 kertaa eivätkä ole saaneet vieläkään hommaa toimimaan.

    No kiitokseksi tästä lähtivät meidän talosta kaikki Soneran GSM-liittymät ja laajakaistat. Onneksi Elisa toimii, olkoonsa asiakaspalvelu hidas vastaamaan mutta hoitaa hommansa, tosin itse pääsin sinne pariin otteeseen 10 minuutin jonottamisella kun soneralle kesti samaan aikaan yli tunti joten se siitä elisan paskasta asiakaspalvelusta mitä täällä jatkuvasti hoetaan. Kertaakaan en ole asioinut virolaisen kanssa Elisan asiakaspalvelussa joten mitähän tarinoita nekin ovat. Yölläkin siellä vastasi ihan suomalainen väsyneen kuuluinen kundi joten paskapuhettako?

    Soneralla tuntuu olevan kova asenne vaan pompotella asiakasta palvelunuemrosta toiseen. "Sori en voi tehdä sitä tässä, yhdistän sut tonne, sori sun pitääki soittaa tonne" Just joo, minkä vitun takia asiaa ei voi hoitaa samassa paikassa vaan pitää soittaa 3 eri numeroon ja jonottaa vielä jokaisella yrityksellä lähes 60 minuuttia jonka jälkeen asia ei vieläkään ole selvinnyt ja kas kummaa kukaan ei tiedäkään lopulta mistään mitään vaan asiakasta ohjaillaan laskutuksen, asiakaspalvelun ja teknisen neuvonnan välillä kuin aasia narussa perkele!

    Soppaan lisätään vielä että säätivät sähköpostiosoitettani toimintaan yli viikon ajan. Soitin 5 kertaa asiasta ja viimeisellä kerralla osoite alkoi toimia. On todellista asiakaspalvelua. Kukahan maksaisi menetetyn vapaa-ajan. Työajallakaan kun ei viitsi hoitaa näitä asiota.

    Nimim. muutamia iltoja puhelimessa aikaansa viettänyt ja Soneralle tuhansia euroja vuosien saatossa maksanut. Kyllä sitä odottaisi saavansa jotain palvelua mutta ei.
     
  2. jukra Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    3066
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Re: Soneran asiakaspalvelun taso on surkea

    Ei se kyllä mitään tarinointia ole. Itsekin olen "päässyt" joskus Viron puolelle aspa:n, kohtelu oli tosi asiallista "joo minä en näe sinun laskutustietoja täältä, soita uudelleen myöhemmin" - hyvä homma.
    Tuntuu että joka firmalla on tuo laajakaista/netti aspa tosi ruuhkainen nykyään - toki ymmärrettävää kun miettii millaisia asioita noissa yleensä hoidellaan. Jos joku netti ei toimi se ei ihan 3min puhelulla hoidukaan kuntoon, keskimääräiset puheluajat ovat varmasti moninkertaiset verrattuna mp aspa:n. Toki porukkaa pitäisi sitten olla enemmän hommissa mutta eipä sitä asiaansa osaavia henkilöitä tuollaiseen aspaan missään päivässä kouluteta.

    Eräästä toisesta ketjusta kopioituna kun valitin Elisan käsittämätöntä 4 viikon odotusta kun tein omistajanmuutosta yhteen liittymään:
     
  3. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Kuinkahan moneen eri ketjuun tämä santun vuodatus pitää oikein tunkea...?

    Siirrot tehdään luultavasti sen vuoksi, että asiakaspalvelijoilla on rajoitetut toimintavaltuudet ja oman osaamisalansa töitä ihan tarpeeksi muutenkin. (Kyllä, tiimitoiminta ja erikoistuminen nimenomaan on kaikkialla päivän sana vaikka itse en usko sen olevan mikään takuuvarma oikotie onneen.) Esimies tuskin silittelee esimerkiksi numeronsiirtoihin erikoistuneen asiakaspalvelijan päätä jos tämä lähtee puoleksi päiväksi selvittelemään jotain laskutusasiaa.

    Tämä tietysti on arvailua, minä en voi tietää millä perusteella asiakasta on siirrelty eteenpäin ja onko tehty jotain väärin. Aika paljon riippuu aina ihmisestä, pätee jokaiseen toimialaan. Toisilla on parempi työmoraali kuin toisilla.
     
  4. adapter-

    Liittynyt:
    2/1/05
    Viestit:
    459
    Tykkäykset:
    5
    Soneran asiakaspalvelussa on tosiaan viime viikkoina ollut etenkin laajakaista puolella ruuhkaa. GSM asiakaspalvelu vastaa huomattavasti nopeammin. Jos jonotus tuntuu kuitenkin sietämättömältä kannattaa käyttää seuraavia konsteja:

    1.) Käydä lähimmän Sonera jälleenmyyjän luona tai asioida Sonera Asiakaspalvelupisteessä. Kauppias on yhteydessä Sonera kauppiaspalveluun, jonka kautta esimerkiksi vikailmoituksen voi tehdä.

    2.) Lähettää sähköpostia Soneran asiakaspalveluun. Sähköpostit käsitellään nopeasti ja vikaa aletaan selvittämään.

    Voin kertoa sinulle santtu, että Elisan asiakkaana olet yhtä alttiina vikatilanteille esimerkiksi laajakaistan kanssa. Katsotaan oletko silloin täällä kehumassa Elisan asiakaspalvelun korkeaa tasoa.
     
  5. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Neljä sähköpostia laitoin, kolmeen ei vastausta ja yhteen tuli 12 päivän päästä.

    Että mielestäni todella surkean hidasta tuo vasta on!
     
  6. rasanttu

    rasanttu Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    2084
    Tykkäykset:
    12
    Minulle tuli vastaus sähköpostiin 45 päivän päästä lähetyksestä. Repikää siitä sitten loistavaa asiakaspalvelua!

    "Pahoittelemme viivettä vastauksessa" luki ensimmäisenä. Joojoo.. Tuollaiset viiveet loistavaksi kehutussa asiakaspalvelussa ovat kyllä törkeän suuria! Tekisi mieli tehdä asiasta valitus viestintävirastolle. Kyllä Soneran hintatasoa perustellaan aina hyvällä asiakaspalvelulla joka näyttää nyt jäävän kyllä pahasti samalle tasolle kuin kilpailijansa. Dna on tässä suhteessa kunnostautunut ja viilettää kaukana muilta. Useimmiten siellä vastataan välittömästi!
     
  7. Bustis

    Liittynyt:
    27/6/02
    Viestit:
    681
    Tykkäykset:
    0
    Elisalla kesti jokin aika sitten 32 päivää, en sitäkään lähde kehumaan etenkin kun kyse oli sähköpostiongelmista.
     
  8. juppelis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    5/9/02
    Viestit:
    5460
    Tykkäykset:
    9
    Eipä ole Elisa vieläkään vastannut mun sähköpostiini jonka kirjoitin joskus syksyllä. Tiedustelin ihan perusasioita nettiliittymistä ja niiden toimitusajoista. Odottavan aika on kyllä pitkä ja sen takia valitsinkin Soneran jonka netti tulikin parissa viikossa..
     
  9. wit_

    Liittynyt:
    23/12/04
    Viestit:
    152
    Tykkäykset:
    0
    Taitaa olla aika universaali ongelma vähän jokaisessa puljussa nykyään tuo asiakaspalvelun "paskuus"...
    Sauniksella kyllä toimi kivasti kun oli asetusten kanssa ongelmia niin eräälle herralle asiasta ilmoitin erään nettisivun kautta niin johan sieltä aspasta soitettiin seuraavana päivänä ja kerrottiin kaikki asetukset viimeistä nippeliä myöten että hommat sai toimimaan :)
     
  10. Juzt Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    3135
    Tykkäykset:
    133
    Taitaa täältä löytyä vastaava ketjua about joka operaattorista...
    Enimmäkseen ovat matkapuhelinpuolen aspasta positiivisia kokemukset Soneralla ja jonotusajat ovat yleensä ihan siedettäviä. Joskus on rautalankaa saanut käyttää että on aspantädin ymmärtämään asian saanut, mutta kuitenkin asia on loppujenlopuksi selvinnyt. MP puolen aspaan olen ihan tyytyväinen Soneralla, sanoisin Elisaa paremmaksi, mutta yhden henkilön kokemuksissa on jo sattumallakin suuri osa (pätee myös Santtuun).
    Se kyllä pitää paikkansa että useimmiten nettiaspaan soitettaessa kannattaa varata makuupussi ja eväät, tosin tämä ei ole yksi Soneran ongelma. Jokatapauksessa Soneran netistä (ADSL) on kyllä muutenkin huonoja kokemuksia, ja suosinkin nykyisin Elisaa.
     
  11. rasanttu

    rasanttu Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    2084
    Tykkäykset:
    12
    Tuo on totta, mutta tähän asti omissa mielikuvissani Sonera erottui muista edukseen mutta todellisuus näyttää olevan toinen.
     
  12. Flyer Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    1180
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    En toki kiellä etteikö Soneran aspassakin voisi olla ruuhkaa tai kokemattomia asiakaspalvelijoita jotka osaavat vain jonkun kapean alueen asiat. Heti vähänkin oman osaamisalueen ohi menevää asiaa kysyvä yhdistetään eteenpäin. Näin varmasti on kaikissa asiakaspalveluissa, mutta jotenkin vain tuntuu että santun silmillä on voimakkaat Elisa lasit.
     
  13. Jussi2000

    Jussi2000 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    22/6/02
    Viestit:
    6950
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Kyllä siltä vaikuttaa. Lauantain hesarissa oli muuten kirjoitus yleisönosastolla Elisan loistopalvelusta, asiakas oli saanut "vastauksen" kysymykseensä noin seitsemässä viikossa ja vastaus meni jotenkin näin: Pahoittelemme asiakaspalvelumme ruuhkaa jonka johdosta vastaus kysymykseesi on viipynyt, mikäli asianne on vieläkin kesken tai ette ole saanut vastausta pyydämme teitä ottamaan yhtetyttä aspaan joko sähköpostilla tai soittamalla. Että näin Elisalla, olisi varmaan kohteliasta vastausviestissä kertoa vastaus asiakkaan esittämään kysymykseen, eikä ainoastaan pahoitella viivytystä ja pyytää lähettämään uudestaan mailia tai soittamaan.
     

Jaa tämä viestiketju