1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Soneran asiakaspalvelujärjestelmät totaalisen juntturassa!?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Kotkis, 27/12/02.

  1. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    - Liittymänhallinnassa netissä ei pysty tekemään mitään muutoksia, tulee vain herjaa: "Palvelu ei käytössä, yritä myöhemmin uudestaan" tms.
    - Osa palveluiden linkeistä näkyy ihmeellisinä koodeina: "ASP, THS, .." tms.
    - Ulkomaanpuheluhinnastot ei ole toimineet pitkiin aikoihin
    - Aspaan ei saa soittaen yhteyttä (tuut-tuut-tuut-...)

    Ei järin hyvää kuvaa anna, vaikka kuinka olis joulukiireitä... >:-/
     
  2. Bird Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    4230
    Tykkäykset:
    0
    Vähän aihetta sivuten tämän päivän lehdestä:

    Telia-Soneran asiakaspalvelu tukossa jouluna

    Suomessa televerkot kestävät joulutervehdykset


    STT / Helsinki

    Telia-Soneran asiakaspalveluun pääsy vaati monia yrityksiä ja loputtoman tuntuisen odottelun joulun pyhien aikaan. Soittaja sai toistuvasti kuunnella nauhoitetta "Odottakaa hetki vielä, ett ögonblick ännu. Asiakaspalvelussamme on tilapäistä ruuhkaa, teitä palvellaan kohta". Odottelu venyi yli puoleenkin tuntiin, eikä vastausta vielä sittenkään tullut.
    - Tilanne johtuu uusista liittymätarjouksista, joita on kysytty kovin kovin paljon, selvittää viestintäjohtaja Jyrki Karasvirta Telia-Sonerasta.
    Joulun pyhien aikana asiakaspalvelun henkilökunta oli Karasvirran mukaan lähes normaali, mistä huolimatta palvelu ruuhkautui pahoin. Minkäänlaisia verkko- tai muita ongelmia Soneralla ei jouluna ollut.
    Ruotsissa kolmen operaattorin matkapuhelinverkko romahti jouluaattona tekstiviesteinä lähteneiden joulutervehdysten kuormituksen takia. Suomessa verkkojen vakuutetaan kestävän jouluruuhkan, vaikka tekstiviestien määrä onkin moninkertainen tavalliseen verrattuna.

    Suomen televerkko kestää

    - Meillä Suomessa nämä verkkoasiat ovat kyllä hyvin, vakuuttaa viestintäjohtaja Veli-Pekka Nummikoski Elisa Communicationsin Radiolinjasta. Tekstiviestejä lähtee Suomessakin jouluaattona moninkertainen määrä normaaliin tiistaihin nähden.
    Operaattorit eivät kilpailusyistä paljasta tekstiviestien määrää. - Vuodessa Suomessa lähetetään yhteensä yli miljardi tekstiviestiä, Nummikoski laskee.
    Mikä olisi sellainen tekstiviestimäärä, joka romahduttaisi kotimaiset matkapuhelinverkot?
    - Onkohan sellaisia määriä edes teoreettisesti olemassakaan tai voikohan sellaisia määriä edes teoriassa tulla, naurahtaa Nummikoski. Edes uutena vuotena, jolloin viestit lähtevät puolen tunnin sisään, ei meillä esiinny kapasiteettiongelmia. Se oli takavuosien harmi, verkot ovat siitä parantuneet aika lailla.
    Ovatko Ruotsin televerkot sitten heikompaa tekoa kuin meikäläisillä? - Sitä pitää tosiaan kysyä Ruotsista, uskomaton tilanne, naurahtaa Nummikoski.


    Lähde: Verkko-Karjalainen 27.12
     
  3. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Re: Soneran asiakaspalvelujärjestelmät totaalisen juntturass

    Pääsin lopulta jonoon yritettyäni vissiin kolme kertaa vartin välein soittaa. Ja sitten arviolta n. 15-20 minuutin jonotuksen jälkeen itse asiakaspalvelijalle.
    Siitä eteenpäin kaikki menikin upeasti: ystävällinen aspan täti otti asiani (numeroni lisäys isäni Kotisoitto-piiriin) hoitaakseen, kun valitin ettei liittymän hallinta netissä toimi. Hyvää palvelua! :)
     
  4. Esa Isopahkala

    Esa Isopahkala Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    7631
    Tykkäykset:
    1329
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    23.12 odottelin jonossa yli puoli tuntia kytkeäkseni varkausvakuutuksen, koska netissä tai tekstiviestillä kytkentä ei toiminut. Ei tosin onnistunut puhelimessakaan, koska "teknistä henkilökuntaa on paikalla vasta perjantaina". Teknikoita tarvittiin, koska järjestelmä ei hyväksynyt P800:n imeitä. Sinänsä tuttu asia, että uusimmille malleille ei aina saa vakuutusta heti.
     
  5. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Pitkät ovat jonot tosiaan... Eilen piippasi "verkko varattu", kun yritti soittaa Soneraan ja tänäänkin sai jonottaa aina vähintään 20 minuuttia ennenkuin pääsi lävitse..
     
  6. Jollemi

    Jollemi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/8/02
    Viestit:
    10518
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Ja mulla pelittää täällä ihan kaikki Soneran puolelta normaalisti. Aspaan en oo kyllä soitellu kun ei oo tarvetta mutta muuten kaikki toimii...
     
  7. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Jonotin eilen 45 minuuttia kauppiaspalveluun, kunnes kyllästyin. Pisin jonotus mitä ikinä ollut.
     
  8. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    No eihän tässä ketjussa ole Soneran liittymän toimimisesta valitettukaan, vaan nimenomaan liittymän hallinnan ja asiakaspalvelun ongelmista!
     
  9. Jollemi

    Jollemi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/8/02
    Viestit:
    10518
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    "Eilen piippasi "verkko varattu", kun yritti soittaa Soneraan... "

    Ei aspasta oo mulle kertaakaan piippailtu että verkko varattu :)

    Liittymänhallinta on tosiaan kumossa. Se oli kans pari viikkoa sitten kumossa kun tein DUO-DUO vaihdon...

    Tai kun yritin tehdä... Näkee taas että kello on yli puolen yön...
     
  10. #17

    Liittynyt:
    11/10/02
    Viestit:
    283
    Tykkäykset:
    0
    Infektioaalto "kaatoi" Sonerankin asiakaspalvelun. Kyllähän se ottaa hieman päähän odotella langoilla, mutta onneksi, sairaasta kiireestä huolimatta, asiakaspalvelijat ovat ystävällisiä.

    Oma varkausturvani tehtiin siten, että uusi imei kirjoitettiin liittymäni lisätietoihin ja kun puhelimen (6100) imeit lisätään listaan, laitetaan imei oikeaan paikkaan. Näin varkausturva on voimassa tämän väliajan.

    EDIT: niin, taisi niillä tulla käyttöön jotain uusia systeemeitä... ainakin asiakaspalvelijalta sain sellaisen käsityksen.
     
  11. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Joulunpyhät onkin tunnetusti hyvää aikaa ajaa uusia systeemeitä sisään: silloin on hyvää aikaa, rauhallista ja kaikki asiantuntijat on töissä. Eikä ylityötkään maksa paljoa... ;-P
     
  12. --- Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    1690
    Tykkäykset:
    1
    Älkää nyt tuosta kiitelkö, eihän teillä ole mitään hajua siitä miten tuollainen palvelu toimii. Jos saisi tuosta stressin, veisi auton korjaaminen hautaan...
     
  13. tyhymae

    Liittynyt:
    15/9/02
    Viestit:
    37
    Tykkäykset:
    0
    Kuullostaapa tutulta, ainiin edellinen kohde taisikin olla DNA.(piikki ei ole tarkoittettu Isopahkalalle)
     
  14. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    1831
    Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    No RLän aspaan soittelin viimeeksi silloin kuin oli se 600e kamppanja voimassa. Sain odotella n. 5-7min. ennen kuin vastattiin ja palvelu oli hyvää ja mukavaa. Eli suhkoht nopeasti. Eilen soitin Saunalahden aspaan ja odotin 10sek. ja aspa palvelija vastasi. No joo asiakasmäärää katsoen ja kellonaikaa niin en ihmettele, että vastasit nopeasti oliko kello ollu 21 ja kuka soittelisi Saunalahden aspaan lauantaina 21 aikaan?? ;) No kuitenkin pisteet menee Saunalahdelle....
     
  15. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Tosiaan kun yritin soittaa asiakaspalveluun tai kauppiaspalveluun, kuului aina ensin nopea piippaus ja puhelimen ruudulla luki "verkko varattu". Sitten kun yritti muutaman kerran uudelleen, pääsi jonottamaan ja parinkymmenen minuutin päästä joku vastasi..
     
  16. Sir Hector

    Liittynyt:
    28/10/02
    Viestit:
    361
    Tykkäykset:
    0
    Re: Soneran asiakaspalvelujärjestelmät totaalisen juntturass

    Mites, kun olen ajatellut Soneran kampanjan aikana vaihtaa Duo-liittymäni toiseen Duoon, niin onnistuuko tämä siis ollenkaan netin liittymänhallinnassa? Onko liittymää vaihdettava tekstiviestillä, jos liittymänhallinta ei toimi? Kai tekstiviestivaihto silti toimii liittymänhallinnan juntturan aikana?

    Kuinkas se muuten tapahtuu, jos tänään sunnuntaina vaihdan liittymäni toiseen, niin koska tämä ilmainen puheaika tulee käyttööni? Eli siis tuleeko tämän kuun 10 e ilmaista puheaikaa heti välittömästi liittymän vaihdon jälkeen käyttööni, vai kestääkö siinä jonkin aikaa? Kuinka kauan?
     
  17. Sami

    Liittynyt:
    15/7/02
    Viestit:
    938
    Tykkäykset:
    1
    Eilen illalla klo 22 jälkeen soitin Soneran aspaan, 54 minuutin tuloksettoman odottelun jälkeen sitten pinna petti ja katkaisin puhelun...
     
  18. personal jesus Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    5057
    Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Minä yritin myös silloin, monesti verkko vaan varattu, ja pisimmällä 56 minuutin yrityksellä sitten pääsin läpi. Onneksi oli kädet vapaana sen aikaaa pystyin normaalisti tekemään muutakin, en muuten olisi viitsinyt.
     

Jaa tämä viestiketju