1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sonera Soneran asiakaspalvelua supistettu rajusti?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja redie, 5/8/05.

1. redie

Tykkäykset:
    0
    Kävipä mielestäni aika outo ja mielenkiintoinen juttu.

Soittelin tuossa äsken 0800 17000 kysyäkseni asiakasnumeroani ja laskutusasioita Soneran asiakaspalvelusta, mutta yllätyksekseni 10min odoteltuani puhelu yhdistyi melkeinpä kaikista asioista tietämättömälle ihmiselle joka sanoi ottavansa vastaan vain vikailmoituksia. Ei sanojensa mukaan pääse edes asiakastietokantaan.

Kertoi sitten, että kaikki matkapuhelinliittymiin koskevia asioita hoitavat asiakaspalvelijat ovat töissä arkisin vain klo 8-18, joten niiden asioiden hoitaminen onnistuu vain siihen aikaan ja edes liittymän avaaminen soittamalla ei onnistu muulloin!

Miten tämä on mahdollista ja mistäköhän lähtien tämä on näin ollut? Itse olin pitkään aikaisemmin soneran asiakas ja nyt siirtynyt uudelleen asiakkaaksi parin vuoden tauon jälkeen, mutta alkaapa jo kaduttaa jos palvelut on näin pahasti romahtaneet. Kyllä ainakin ennen sai palvelua oikeasti kellon ympäri. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Lisäksi minusta on täysin virheellistä ja väärin ilmoittaa asiakaspalvelun olevan auki 24h/vrk, jos todellisuus onkin vain 8-18?!

Igelin säästötoimetkohan tässä puree nyt? Lopun alkua?

2. sorsa

Tykkäykset:
    0
  3. J3ke

Tykkäykset:
    0
    Todella ihme!! Itse olen ollut Telen asiakas viimeksi 1997 joten en tiedä mihin suuntaan on muuttunut ja on tuo kyllä aika rajua.. Elisalla taas palvellaan 23 jälkeen Virossa ja Saunalahti on Suomessa..
    [hieman OT].

4. redie

Tykkäykset:
    0
    Niin. Tarkennan tätä asiaa vielä, että en siis olisi tarvinnut tietooni kuin Soneran asiakasnumeroni plussa-kortin lisäämistä varten (kun asiakasnumeroa ei omilta sivuilta näe mistään kun laskujakaan ei vielä ole tullut, eikä sitä löytynyt myöskään liittymän mukana tulleesta kirjeestä), mutta senkään tiedon saaminen ei onnistunut. Myöskään liittymän lisäpalveluiden tai minkään muun kuin vikailmoituksen tekeminen matkapuhelinasioihin liittyen ei onnistu soittamalla tuon ajan ulkopuolella.

Ainoastaan soittopyyntöjä ja vikailmoituksia sanoi ottavansa vastaan.

Käsittämätöntä menoa.[/b]

5. Mokamies

Tykkäykset:
    0
    Höpö höpö - onnistuu 24/7. Normaali asiakaspalvelu hoitaa myös laskutusasioita, ainoastaan hankalimmat caset hoidetaan laskutuksessa. Ihan varmasti asiakaspalvelijat pääsevät asiakastietojärjestelmään. Lisäpalvelutilaukset ja estomuutokset onnistuvat aivan varmasti.

6. redie

Tykkäykset:
    0
    Jaa, mistähän numerosta? Vannon kunnian ja omantuntoni kautta, että ei onnistunut numerosta 0800 17000 tänään klo 00:15. Kokeile vaikka itse soittaa.

7. Celleri

Tykkäykset:
    5
    Sieltä 080017000 valinnat -3 -1... ota vastaajan nimi ylös jos ei edelleenkään suostu palvelemaan ja huomenna "aukioloaikaan" pistät palautteet.

8. redie

Tykkäykset:
    0
    Eli jos tuo mainitsemasi valinta on matkapuhelinasiat niin ei kyllä onnistunut. Muistaakseni siinä puhelun alussa tiedote myös sanoi, että muut palvelut ei olleet edes saatavilla tähän aikaan.

Henkilö jonka kanssa pääsin rupattelemaan olisi kyllä palvellut jos olisi voinut ja ottikin soittopyynnön vastaan. Aivan selkeällä suomenkielellä sanoi, ettei pääse asiakastietojärjestelmään ja ainoastaan vikailmoituksia voi ottaa vastaan tähän aikaan.

Eikä maininnut myöskään, että kyseessä olisi ollut esim. jokin poikkeuksellinen häiriötilanne.

9. Panda Vieras

?!? Klo 00:15 siellä vastasi ihan suomalainen Outi.

10. adapter-

Tykkäykset:
    5
    Joko ketjun aloittaja valehtelee tahallisesti tai sitten oikeasti puhelu on yhdistynyt ihan väärään paikkaan. Kaikkia perusasioita voi hoitaa Soneran asiakaspalvelun kanssa 24h/vrk vuoden jokaisena päivänä.

11. ajantawarat

ajantawarat Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    292
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
    mutta katso kun toisilla on pakkonykimistä ja toisilla muuta tahdosta riippumatonta pakkokirjoittamista,vikaa naks,vikaa naks,vikaa naks :)

täällä on toisilla tuo "viro" ja toisilla "islanti" olisiko jotain aatujuttuja vai mikä tuota kansallisaatetta ajaa esille ?

12. karjaj

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Galaxy Gio
    Kyllä sieltä Soneran aspasta yöllä ihan hyvin palvelua on irronnut. Ainoa ongelma on erittäin pitkä jonotusaika öisin. Yleensä ehdottelee heti 30 minuuttia ja käytännössä on arvio aika hyvin pitänyt paikkansa.
    Elisan aspaan on päässyt nykyään lyhyellä jonotusajalla ja harvoin yölläkään on enää viroon yhdistynyt. Saunalahden aspa myös on toiminut kohtuu nopeasti kellonaikaan katsomatta.
    Soneran säästökuuri on ilmeisesti aiheuttanut sen, että porukkaa on vähän öisin ja jonot pitkät, mutta muuten yleensä asioiden hoito on onnistunut.

13. Skopa Vieras

xxx

Täytyy ottaa ilta lukemiseksi Sonera-kirja.

14. redie

Tykkäykset:
    0
    Parahin "adapter". Loukkaannun tuosta valehtelijaksi väittämisestä. Tässä tapauksessa olisi tietenkin kiva jos minulta jotenkin löytyisi vaikkapa nauhoite tuosta puhelusta, mutta riittäisikö sitten sekään? Ainahan voi syyttää vaikkapa puhelun väärentäjäksi. Valitettavasti minulle ei jäänyt käteen puhelusta muuta kuin oma kokemukseni, joka on aitoa elämää.

Toisaalta ymmärrän kyllä epäilykset, sillä itsekään en ollut uskoa kokemaani todeksi ja sen vuoksi asetinkin ketjun aiheen varovasti kysymyksen muotoon. Minusta on käsittämätöntä, että palvelut ovat romahtaneet näin paljon muutamassa vuodessa. Yksi syy nimittäin viimeisimpään operaattorin vaihdokseeni oli juuri se, että aikaisemmat kokemukseni Soneran palvelutasosta oli vähintäänkin hyvä. Siihen, jos Soneralla on ollut jokin asiakaspalvelukatkos tai muu häiriö olisi ollut minusta asiallista asiakaspalvelijalta kertoa siitä.

Nyt ainoaksi käsitykseksi minulle jäi se, ettei palveluita saanut heidän 24h/vrk keskuksestaan siihen aikaan ja saamani kehoitus oli palata asiaan klo 8-18 aikana.

Enempää en jaksa alkaa vääntämään tätä asiaa täällä, varsinkin kun tämä näyttää menevän tähän valehtelijaksi syyttelyn suuntaan. Jos jollakin toisella löytyy vastaavia kokemuksia (vaikkapa juuri viime yön ajalta) niin olisi tietenkin hienoa jos voitte yhtyä tähän ketjuun.

15. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Puhelu on luultavasti mennyt jostain syystä johonkin vikapäivystysnumeroon, jotka omien kokemusten mukaan eivät hoida laskutus- tai palvelumuutosasioita.

16. visio

Tykkäykset:
    0
    Soneran asiakaspalvelusta

Olen itsekin törmännyt Soneran kohdalla huonoon asiakaspalveluun yöaikana (valitettavasti toisinaan myös päiväaikana). Silloin paikalla oli nainen, joka ei vaivautunut etsimään vastausta yksinkertaiseen kysymykseeni vaan lueskeli vaan ääneen Soneran tarjousehtoja ja valitteli minulle sitä, miten kiire hänellä on ja miten hän ei nyt ehdi selvittää asiaa.

Onko tämä todella Soneran mielestä asiakaspalvelua? Sitä "laadukasta" asiakaspalvelua, jonka vuoksi kyseisen operaattorin asiakkaat maksavat Suomen kalleimpia liittymähintoja (enkä nyt välttämättä väitä yksipuolisesti, että Sonera olisi kallEIN operaattori, tämä tietysti riippuu paljon asiakkaan käytöstä, mahdollisista kampanjaeduista ym. seikoista). Olin vain kovin pettynyt saamaani palveluun. Tai siis siihen, etten saanut minkäänlaista palvelua.

Jälkeen päin Sonera sai kyllä palautetta tuosta puhelusta ja sain vastauksen omaan kysymykseeni. Mutta ei kai sekään ole järkevää, että asiakas itse joutuu hakemaan jälkikäteen hyvää asiakaspalvelua?

Adapterille vielä tiedoksi, että kaikki täällä kirjoittavat eivät välttämättä ole epärehellisiä (kilpailevan operaattorin palkkalistoilla olevia) henkilöitä, mutta ehkäpä Soneran palvelutasoa arvostellessa totuus vain kirpaiseekin liikaa..

PS: Huonoa asiakaspalvelua (ja tietysti hyvääkin) olen saanut myös muilta operaattoreilta, tällaiset kokemukset vaan Sonerasta tällä kertaa.

17. Guest Vieras

Miten tällaisesta kukaan voi ottaa nokkiinsa?

(ks. pari yllä olevaa viestiä)

18. Celleri

Tykkäykset:
    5
    Edelleen voisi ohjeistaa sinua tekemään tapauksesta reklamaatio jossa sinua ei ole palveltu kuten on sovittu. Hyvässä lykyssä saat jonkinlaisen hyvityksen, sekä se että kyseinen asiakaspalvelija saa palautteet asiasta.

Ja nauhoittamisesta ei tarvitse huolehtia koska muut hoitavat sen puolestasi joten "todistusaineisto" on kyllä haettavissa esiin.

19. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Toissapäivänä soittelin Soneran aspaan 22:30 maissa. Ei silloin ainakaan ollut mitään "vikaa" - asiani sain hyvin hoidettua.

Nyt en ymmärrä. Miksi tarvitset asiakasnumerosi että saat lisättyä Plussa kortin liittymään? Senhän saa lisättyä ilman kummempia asiakasnumeroita omilta sivuilta

tuossa mainitset että omille sivuille sinulla on pääsy.

Hiukan kuulostaisi että jostain syystä puhelusi on yhdistynyt vikailmoitusnumeroon..

20. adapter-

Tykkäykset:
    5
    Tarkoituksena ei ole millään lailla loukata. Seuratessa useita foorumeja on vain nykyisin tottunut siihen, että osa kirjoittajista saattaa mustamaalata esimerkiksi jotakin operaattoria tahallaan.

Kirjasin palautteesi eteenpäin Soneralle ja olen pahoillani saamastasi huonosta palvelusta. Asioin itse aina vain Soneran kauppiaspalvelun kanssa, jotenka minulla ei ole viime ajoilta kokemuksia varsinaisen asikaspalvelun tasosta. Puhelusi on päätynyt luultavimmin aivan väärään paikkaan ja tällä vastanneella ei ole ollut ongelmanratkaisukykyä sen vertaa, että olisi yhdistänyt sinut oikeaan paikkaan.

Testasimme tiistai-iltana 22.30 asiakaspalveluiden vastausajat Elisan ja Soneran osalta. Molemmat vastasivat välittömästi. Kyseessä on luonnollisesti aivan liian pieni otanta, joten mitään johtopäätöksiä ei voi tehdä.

Jaa tämä viestiketju