1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sonera Soneralta uusi Simppeli-liittymä

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja adapter-, 4/5/16.

1. adapter-

Tykkäykset:
    5
  2. lasselusse

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    android cell
    tässä on käynyt hassusti ja sonera ja telefinland on alkanut kilpailee hinnalla enemmän kuin saunalahti ja dna. varsinkin dna joka poisti liittymätyyppejä ja siten nosti hintoja.

sonera simppeli liittymät ovat enemmän halpis puolella ja noilla hinnoilla on oltava jotkin rajat. purnausta datakatoista tulee. huonoa on että päivä data veloitus menee automaattisesti ja voi yllättää laskussa. tuleekohan datarajan hipomisesta jokin ilmoitus?

ilmeisesti pohjola etu ei kuulu simppeli tarjontaan?

3. Noppi's

Noppi's Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4385
    Puhelinmalli:
    Iphone 6s Rose Gold
    Olihan tuossa infossa, että tulee ilmoitus kun data alkaa täyttymään. Tosiaan parempi olisi jos itse saisi "tilata" vaikka päivä kerrallaan lisää tuota dataa.

4. akselic

akselic TicTac - vain yksi puhelin!

Tykkäykset:
    4466
    Puhelinmalli:
    OnePlus3
    Ei oo tällä hetkellä tarvetta siirtyä tohon koska sain winbackilla hyvää jatkoa nykyiseen liittymään. Sen verran kuitenkin pakko huomauttaa että etenkin tällä foralla on ollu paaaaaaaaaaljon kitinää siitä, ettei nykyään saa kilpailukykyisiä liittymiä, joissa puhelut ja viestit maksetaan käytön mukaan ja netin saisi valita itse ilman että mukana on vähintään 4G. Tägäänpä vielä @tth78 joka aiheesta on kirjoittanut useammin kuin kerran.

Tossa on nyt tasan siihen tarpeeseen liittymä joka lähtee halvimmillaan alle 5 euroa/kk jos vaan kestää noita datarajoja. Ja itse asiassa mun mielestä ihan siedettävät rajatkin.

5. zige Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    1458
    Puhelinmalli:
    Jaa'a
    Hinnoittelu on mun mielestä vähän mielenkiintonen. 5gt raja ja seuraava onkin jo 20gt, hinnassa vaan 5e ero. Päätin kuitenkin loppujen lopuksi antaa Moille tilaisuuden, 12gt puhelimelle sekä tabletille. Yleensä mennyt n. 5gt puhelimella ja 3-4 tabilla. Soneran paketti ois kiva jos ois ollut kympillä vaikkapa 10 gigaa. Nyt jos toi 12gt Moilla riittää niin tulee halvemmaksi, tosin euro tulee kk-maksuun lisää kun piti Elisa Lompakko avata kun en haluu Moin velotuksia suoraan pankkitililtä.

Viimeksi muokattu: 4/5/16
  6. tth78

tth78 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3390
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Paljon olen urputtanut tosiaan ja tuossa on erinomainen liittymä, paitsi tuo ihme 2gt dataraja? Mitä hiivattia tuolla oikein siirtelee? Joskus kun puhelimen dataa käytin 1M yhteydellä talouden ainoana nettinä niin dataa kului perussurffailuilla 60gt/kk

7. akselic

Tykkäykset:
    4466
    Puhelinmalli:
    OnePlus3
    Onhan tossa 2 muuta vaihtoehtoa josta kolmannessa 20 gigaa. Tunnut haluavan kaiken; pitäisi olla käyttövelotteiset minuutit ja viestit, netti jonka nopeuden voi itse valita, hintaa 10 euron pintaan ja rajaton datamäärä.

Kai nyt itsekin hokaat että jossain kohtaa nuo toiveet eivät kohtaa nykypäivää.

Ihanko realistisena pidät että liittymä, jonka hinta on 4,90 tarjoaisi sulle samalla puhelinliittymän ja kodin ainoan netin ilman mitään rajoja???

8. tth78

tth78 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3390
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    En kovin realistisena. Olen vain periaatteessa noita datarajoja vastaan. Tällä hetkellä minulla on täydellinen liittymä: puhelut ja viestit käytön mukaan ja 4M (40-80M tällä hetkellä) netti ilman datarajaa ja hinta 6,50€/kk. Ei tarvetta paremmalle. Jo tuolla 4M netillä tämä on parempi kuin aikaisemmat, operaattorilla vain joku bugi ja tulee älyttömät lte-nopeudet

Edit: kodin nettinä toimii 10M wifi joka on ilmainen, samalla kun vuokra nousi 30€/kk, joten puhelimella mennään nettiin tienpäällä.

9. akselic

Tykkäykset:
    4466
    Puhelinmalli:
    OnePlus3
    Datarajoja vastaan olen itsekin ja nytkin käytössä datarajaton liittymä. En kuitenkaan odota kaikkea puoli-ilmaiseksi. Sulla on kyllä tällä hetkellä älyttömän hyvän hintainen liittymä mutta en usko että tuolla hinnalla voi jatkossa saada periaatteessa kaikkia puhelinliittymän hyviä puolia ilman negatiivisia (eli hintoja). Jossain kohtaa tulee palvelun tuottajallakin katto vastaan. 10 - 15 euroa voisin pitää vielä järkevänä hintana datarajattomasta liittymästä (ja noita saakin ainakin winbackeilla kuten itsellä on) mutta alle kympin pitää olla valmis joihinkin kompromisseihin. Tai sitten siihen että taistelee jatkuvasti tuulimyllyjä vastaan kyttäämällä tarjouksia ja kilpailuttamalla jatkuvasti.

Edit: Ja mainttakoon että olen edelleen sitä mieltä että Soneran uudet liittymät tarjoavat monelle asiakkaalle sen, mistä sinäkin olet kitissyt: semi-edullinen liittymä, jonka netin (ja datapaketin) voi valita itse ja jossa puhelut ja viestit eivät ole paketoituna vaan niistä maksetaan käytön mukaan. Tälle on aivan varmasti kysyntää vaikka onkin datarajat.

10. tth78

tth78 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3390
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Ihmisluontoon kuuluu olla tyytymätön kaikkeen... Harvinaista kyllä, itse koen tyytyväisyyttä nykyiseen puhelinoperaattoriin. Minusta saa rahalle hyvin vastinetta:

image.png

11. akselic

Tykkäykset:
    4466
    Puhelinmalli:
    OnePlus3
    a) tuo bugi luultavasti korjataan jossain vaiheessa
    b) en ole koskaan ollut sitä mieltä että kaikkimullehetinytilmaiseksi on jotenkin hyvä asenne vaikka monella sellainen onkin

12. tth78

tth78 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3390
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Juu niin korjataan, eikä se haittaa kun olen tyytyväinen jo tuohon viralliseen 4M nopeuteen.

Ajan henki valitettavasti vain on sellainen "ota rahat ja juokse"- joten ei se auta kuin yrittää pelata niillä säännöillä, jotka tässä yhteiskunnassa ovat

Jaa tämä viestiketju