1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Soneralta soitellaan lähtevien perään

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja hiltunenj, 7/1/05.

1. hiltunenj

Tykkäykset:
    3
    Millaisia kokemuksia muilla, ja kenties muiden operaattorien asiakkaina ? Nyt kun ensi viikolla operaattori vaihtuu Saunalahteen, niin tänään Soneralta topakasti soittelivat ja kertoivat TeleFinlandin edullisuudesta ja mahdollisuudesta pysyä "saman talon" asiakkaana, eli vielä olisi kerinnyt perua. Toisaalta ihan positiivista että huolehtivat asiakkaistaan, vaikkakin ehkä liian myöhään.

Kun on kerran päätös tehty, niin ei sitä enää siirrellä. Ja pitäähän sitä olla jotain jolla kenties ensi jouluna kylkiäisiä haalii !!!

2. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Meille sattu firmassa aika hauska homma. Cubiolta soittivat ja kysyivät vaihdettasko matkapuh liittymät niille, siis firman muutama numero.

Ollaan kumminkin liike joka avaa Soneran, DNA:n ja Elisan liitymiä ni jostain syystä ei lämmetty, ymmärsi kyllä soittajakin mut eikö ne etukäteen ajattele minne soittavat.

3. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    dna soitteli reilun vuoden jälkeen että miksi lähdin ja olenko kiinnostunut palaamaan.

4. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tässä tilanteessa voikin sitten alkaa kyselemään, että "mitäs maksatte jos tuun takas?" :D

5. Darwin

Tykkäykset:
    0
    Sonera soitti kun vaihdoin Denaan ja tarjosivat 6kk ilman kk-maksua MAXia ja 10€ kk maksuista pois... ihan jees tarjoukset mutta kuten aina niin ihan liian myöhään=)

mutta vuoden vitsi oli kuin Saunalahti soitti 2:n viikon vaihdon jälkeen,
    tahtoi pienentää puhelinlaskuani =) sanoin että " tuskin pystyt mutta kokeile" kertoi kuinka kallis sonerani on ja "kysyin mikä sonera?" jne. jne. olin pettynyt kun hän ei saannut pienennettyä puhelin laskuani vaikka hän lupasi =D
    Oli nuorehko henkilö ihan ***** jäässä niin kuin armeijassa sanottii=)
    jos olisin ollut vittumaisella päällä olisin ehkä voinut antaa päivän linkki-Vinkkinä www.118info.fi:n josta voi tarkistaa mitä kelläkin on...

6. Migetzu

Migetzu

Tykkäykset:
    0
    Puoli tuntia sitten soittivat Soneralta, ja yrittivät houkutella asiakkaakseen. Soneran kännykkäasiakas olen ollut viimeksi vuonna 1996, eli kyseessä ei siis ollut "lähtevien" perään soittelu.

Kaikkein omituisinta oli se, että ne soittivat minun "kakkosliittymääni", jossa on salainen numero! Mistä lie olivat numeron saanut, kun sitä ei tiedä kukaan muu kuin minä itse :)

7. hiltieetu

Tykkäykset:
    4
    mitenhän saisi vihjaistua että vois mullekin soittaa. Tuolla tarjouksella pistäisin siirron jäihin..

8. Karhu ('!') Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mitä suurempi lasku, sitä suurempi todennäköisyys ;)

Eiköhän operaattorit kalastele vähän isompia kaloja.

9. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Kysyppäs huvikseen asiakaspalvelusta.

10. hiltieetu

Tykkäykset:
    4
    Niin no, eipä nuo laskut ole olleet kuin 70-90e luokkaa. Laskin että 10% säästö tulee elisa -7e/kk alennuksella, kun max ja reilu on hinnoiltaan aika samaa. ;) Täytyypä aspasta tyhmänä tiedustella tuollaista tarjousta.

11. Celleri

Tykkäykset:
    5
    Kaupassakin aina kun ostat ruokaa 70eurolla, siirrät 6-pack KOFFia kassan ohi ja kassaneiti vain niiaa: "Ole hyvä me tarjoamme saunakaljat tällä kertaa"

12. hiltieetu

Tykkäykset:
    4
    sorry, ei aivan avaudu pointtisi.

13. Guest Vieras

Onko "ilmaisia lounaita ei ole" tutumpi?

14. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Tänne taas TeleFinland soitteli ja yritti värvätä minut pois Soneralta (huonolla menestyksellä). Numero on salainen mutta kertoi lähteen olleen kilpailu Telen sivuilla johon olin joskus ajat sitten osallistunut.

Onkos muita Soneralaisia yritetty halppispuolelle kammeta? Luulisi ettei ole TeliaSoneralle kovin hyvä bisnes vängätä asiakkaita Sonera->TeleFinland. Luulisi että olisivat myös pistäneet myyjien provikat tämän mukaisiksi (eli siis Soneralaisten käännyttämisen kannattomattomaksi).

15. kouhio

Tykkäykset:
    1
    Mä sain kyllä Soneralta aivan mahtavan tarjouksen. Olin vaihtamassa Saunalahteen ja luvattuna avauspäivänä Soneralta tulee puhelu ja naisääni kertoo että ollaan tässä tekemässä kyselyä että miksi vaihdoit. Vastasin että money talks, eli halvemmat hinnat.

Sitten neitokainen kysyi että jättäisitkö vaihtamatta jos saisit kuukausi maksut ilmaiseksi puoleksi vuodeksi. Vastasin vaan että kyllä mä nyt vaihdan liittymää teiltä pois. No sitten kysyi että entäs jos saisit 150 eurolla puheaikaa?

Repesin tyyliin nauramaan ja sanoin että tulisko ihan 5 euroa kuukaudessa vai miten.. Sitte suureksi yllätykseksi neito vastasi että sen saisit kyllä ihan itse päättää. Olin ihan että wtf! No sitten kysyin että onnistuisko 30 euroa kuukaudessa, eli tuonne toukokuun loppuun? Vastasi vaan että kyllä, ja mun ihmetys oli yhä suurempi..

Toi oli kyllä paras tarjous mitä koskaan kuullut ja vielä sattui omalle kohdalle. No, ei valittamista. Ja kiltisti se viime laskustakin kolme kymppiä lähti pois.

16. majuri

Tykkäykset:
    0
    Itse heräsin tänään siihen, kun DNAn asiakaspalvelusta soitettiin. Kerran aikaisemmin soittivat, 7kk sitten, kun olin vaihtamassa Saunalahteen. Nyt olin vasta ajatellut vaihtaa - ilmeisesti osasivat ennakoida toimintaani. Soittaja kyseli että haluaisinko vaihtaa nykyisen (2,5e/kk, ~12c/min) liittymän tuohon Onni-liittymään (66c/kk, 7c/min). Vastasin siihen kyllä, soittaja kiitteli ja lopetti puhelun. Nukahdin.

Herätessäni olin jo varma, että olin nähnyt unta, kunnes kämppis kysyi ihmetellen, että kuka ihme soitti niin aikaisin ja miksi puhuin jotain liittymistä tämän kanssa. Ehkä se siis olikin totta :)

17. MEW3

Tykkäykset:
    0
    Mistäs ne kenenkin laskut niin tarkkaan tietää? En pidä itseäni minään "isona kalana" mutta muutama kuukausi sitten soittivat Elisalta. Jos olis kiinnostanu,olis kuulemma jonkinlainen asiantuntija soittanut "paremmalla ajalla". Ei kiinnostanut, mutta kylkiäisten perässä tuli vaihdettua joulun jälkeen. dna:lta on kans soitettu, että "mitäs jos vaihtaisit sen Perusliittymän Onniin".

18. smrk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    42
    Saattaa olla, etteivät Soneran hallitsevan markkina-aseman vuoksi voi olla tarjoamatta niitä myös Soneran asiakkaille. TeleFinlandhan oin tehty omaksi tytäryhtiöksi juuri siksi, että sitä eivät sido Soneran rajoitukset. Jos liikaa pelaavat yhteen pekkaan Soneran kanssa voi tulla viestintä- kakilpailuvirastoilta sapiskaa.

19. Jusa.L

Tykkäykset:
    4
    Vaihdoin Sonerasta Saunalahteen joulukuun alussa, eivätkä kyllä ole perään soitelleet...

Itsekkin kyllästyin siihen, että olin ollut vuodesta -95 lähtien Soneran asiakas, eikä minulle koskaan tarjottu mitään etuja, eli ei niitä "vanhat asiakkaat" kiinnosta! Enkä todellakaan alennu niille soittelemaan, vaan ilmaisin mielipiteeni heistä vaihtamalla palveluntarjoajaa !

En ole muuten päivääkään katunut vaihtoa Ykköseen, joka toimii Elisan verkossa !!!

20. Celleri

Tykkäykset:
    5
    Toinen asia mikä on aika hauskaa tässä touhussa, on se että kun ensin itketään esim. Soneralle ettei ole herunut hyvityksiä ja jos niitä ei silloinkaan heru vaihdetaan operaattoria ja itketään jälleen kun hyvitykset on käytetty ettei muisteta :) Nykyinen 300e / 5e = 60kk, on aika loistava kun pysyy operaattorin vaihdon jälkeen kaveri hiljaa useamman vuoden. Tai jos soittaakin voi hyvillä mielillä todeta ettei nyt hyvityksiä hyvitysten päälle anneta :)

Jaa tämä viestiketju