1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sonera wap + GPRS

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja tuutinen, 30/11/02.

1. tuutinen

Tykkäykset:
    0
    Eilisillasta asti en ole päässyt GPRS:llä wappiin. Soneran mukaan katkoksia ei pitäisi olla. Sähköposti toimii oikein hyvin. Ainoa mitä eilen tein, oli Nordean Solo-asetusten haku puhelimeen. Ne on nyt poistettu, Soneran wap-asetukset haettu uusiksi, virta katkaistu puhelimesta, välimuisti tyhjennetty ja ei vain toimi. Liittymä oli siis Sonera ja puhelin N7650.

Ja kiitos jo etukäteen.

2. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Onko tillanne vielä päällä? Minulla ainakin toiimi eilen ilalla Soneran Mobileplaza (wap.sonera.net) ja toimii tälläkin hetkellä. Käytössä on N7650 + Soneran liittymä.

Miten virhe ilmenee, muodostuuko ylipäätään GPRS-yhteys? Tuleeko jokin virheilmoitus? Jos menet WAP-palvelut-valikkoon (kirjainmerkit) ja sieltä klikkaat Asetukset, mitä on oletusyhteysosoitteena? Oletuksena kannattaisi olla tietysti Soneran Mobileplaza.

Jos yrität päästä WAP-palveluun kirjainmerkin kautta, tarkista mikä siinä on käytössä yhteysosoitteena. Esmes Nordea Solon kohdalla pitää tietysti olla Nordean eikä Soneran WAP-asetukset, muuten yleensä Mobileplaza.

Mobileplaza-asetukset lienevät kunnossa, jos olet tilannut ne ne asetusviestinä (viesti WAP NOKIA numeroon 15400) etkä ole niitä itse muuttanut.

t. tero

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Tuo on aika usein kahden simmin käyttäjän ongelmana ollut kirjanmerkeissä, hyvää siinä on että voi käyttää helposti useita eri yhteysasetuksia wapissa.

Alkpuperäiseenkysyjälle, vastaukseksi tarkista wap asetukset.

4. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Olen toki huomannut hankaluudet, sillä minulla on 7650:ssa ajoittain sekä DNA:n että Soneran kortti.

Toinen vähän samantapainen käytettävyysongelma on se, että lähtevän sähköpostin asetukset (=SMTP-palvelimen osoite) tallennetaan 7650:ssa sähköpostiprofiiliin, kun ne itse asiassa vaihtuvat operaattorikohtaisesti. Saan jatkuvasti vaihdella mail.inet.fi- ja smtp.dna044.com-osoitteiden välillä käsin useaan profiiliin.

Kahden SIM:n käyttäjät taitavat vain olla sen verran marginaalinen käyttäjäryhmä, ettei juuri sen mukaan kannata/voida puhelimia suunnitella. Vai onkohan joku toinen valmistaja ratkaissut nämä paremmin? Kysymys on suunnattu kaikille.

t. tero

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    WAPissa useamman wap yhdyskäytävänkäyttö sujuu kohtuu helpolla, kun kirjanmerkkeihin tallentaa alkuun aloitussivut eri yhteyksille ja määrittää niille sopivan wap yhteyden, tämän jälkeen kirjanmerkkien käyttö sujuu kohtuu helposti.
    Sähköposti on vähän ongelmallinen, toki voi luoda useamman saman laatikon, lähettämistä ei se kuitenkaan paljoa helpommaksi tee. Toki jos löytää avoimen SMTP palvelimen, tai tekee sellaisen itselle.

6. tuutinen

Tykkäykset:
    0
    Tämä oli taas näitä hokkuspokkus toimii kun tahtoo -juttuja. =) Eli illalla pääsin wappiin jo ihan normaalisti, enkä välissä koskenut mihinkään. Pitääpä yrittää Soloa uudestaan..

Ja herjasihan tuo virheilmoa; GPRS ei käytettävissä, tarkista verkkoyhteydet.

Jaa tämä viestiketju