1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sonera vs. Elisa - suurasiakas rintamalla.

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Celleri, 11/7/05.

  1. Celleri

    Liittynyt:
    13/8/04
    Viestit:
    903
    Tykkäykset:
    5
    Nyt Sonera nappasi Citymarketit GSM verkkoonsa. Hyvä avaus saalistaa koko Kesko Ellulta.

    Aikaisemmin siirtyi Eduskunta. Mitäs muita suuria "kaappauksia" suuntaan tai toiseen on tapahtunut.

    Elisan siirroista en ainakaan uutisointeja ole osunut silmään.
     
  2. sorsa

    Liittynyt:
    7/2/03
    Viestit:
    430
    Tykkäykset:
    0
    Tampereen kaupunki siirtyi Elisalta Soneralle toukokuussa 2005.
     
  3. Basu

    Liittynyt:
    14/6/03
    Viestit:
    569
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    A5 (2016)
    Vähän kaukaa haettu mut jos on Soneran liittym(i)ä, saa Plussaa / Ykkösbonusta ja sama se on Citymarketissakin, että saa Plussaa ostoksista. Epäselvää, sorry. :)
     
  4. rasanttu

    rasanttu Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    2084
    Tykkäykset:
    12
    No eipä ihan heti usko Citymarketien olevan kovin merkittävä patti kummankaan tuloksessa olipa poissa tai ei. Eihän siellä ole kaupan edustajilla GSM-liittymiä kuin johtotehtävissä olevilla ja muilla liittymää tarvitsevilla (kassaneideillä sun muilla ei, sisäinen järjestelmä toimii)
    joten äkkiseltään liittymiä ei montaa sataa kappaletta ole.
     
  5. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Onhan kaupan alalla paljon erilaisia langattomalla periaatteella toimivia maksu/raportointipäätteitä ja hälytysjärjestelmiä, jotka tarvitsevat toimintaansa varten GSM-liittymän. Citymarkettien suhteen en osaa arvailla liittymämäärää.
     
  6. hendhe

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    668
    Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Sonera
    ja kulkee citymarketeilla yms isoilla marketeilla aika paljon liikennettä ihan kiinteässäkin verkossa. Tuollaistenkin liittymien määrä/market on yllätävän suuri.
     
  7. yellow Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    6/8/02
    Viestit:
    2919
    Tykkäykset:
    0
    Pelkkä Citymarket ei varmasti hirveästi liittymiä tuo, mutta voi olla tärkeä avaus koko Keskon saamiseksi. Keskossa GSM-liittymiä lienee jo varsin paljon ja varmaan aika isolla arpulla.
     
  8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Ymmärtääkseni siirtyvät pitkälti mobiileihin liittymiin, eli DECTit ym. heitetään roskiin.
    Pienihän tuo varmaan suuriin verrattuna, mitä noita kauppoja on, muutama kymmenen? joten varmaan puhutaan sadoista, ei tuhansista.
     
  9. lemon Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    1475
    Tykkäykset:
    0
    Eräässä Supermarketissa, siis Keskon, yritys lopetti koko siäpuhelinsysteeminsä ja siirtyi kännykkään. Verkkona on Sonera. Vaikka uutisen mukaan Kesko käyttää Elisaa, niin muutama K-Rauta on siirtänyt puheensa Finnettiin. Nykyisessä kilpailutilanteessa en tiedä ovatko vaihtaneet, mutta nettisivuilta sen voisi tarkistaa..
     
  10. Janisku

    Liittynyt:
    13/1/05
    Viestit:
    472
    Tykkäykset:
    0
    Tähän voi todeta vain, että oli taas mahdollisimman hyvä veto asiakashaalintaan Soneralta.

    Itse, en oikein sulata, että Elisan puolella se mafioso-sijoittaja on nousemassa suurimmaksi omistajaksi yhtiössä.
    Se pelaa siis Venäjän mafian rahoilla.

    Kaiken lisäksi ison osan osakkeista ollessa edelleen kotitalouksilla, ei sillä toimitusjohtaja Mattilalla ole edes valtuuksia tehdä moisia muutoksia.

    Nyt kyllä tosiaan kannatan Soneraa, uuden Netto-liittymän myötä.
     
  11. majm

    Liittynyt:
    19/1/04
    Viestit:
    51
    Tykkäykset:
    0
    Ovat noi mainitsemasi kaupat kauppias vetoisia (jossa siis kauppias vastaa liiketoiminnasta, ei Kesko, joka vain omistaa liikemerkin ja sanelee "muutamia" "pieniä" pelisääntöjä kaupankäynnille, esim. valtakunnalliset tarjoukset, perustuotteet (Pirkka, Euroshopper jne.), eli kauppias saa valita ihan itse käyttääkö mitä liittymää.
     
  12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Jos näin on, niin ilmeisesti liki ainoa asia mitä saa päättää liittyen kaupanasioihin.
     
  13. Fikku

    Liittynyt:
    2/7/05
    Viestit:
    105
    Tykkäykset:
    0
    Elisa on kyllä suositumpi mutta sonera on parempi.. Halvemmat puhelut. Parempi äänenlaatu..
     
  14. rasanttu

    rasanttu Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    2084
    Tykkäykset:
    12
    Miten niin? Elisa EFR koko maassa, sonera etelä-suomi.


    pelle
     
  15. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Hehe... todella "pieniä", kuten kassajärjestelmät, suurasiakassopimukset (sisältää myöskin televiestinnän jne...) ... kyllähän tässä taannoin oli paljonkin juttuja niistä muutamasta itseensä uskoneesta kauppiaasta jotka yrittivät rimpuilla enemmän itsenäisiksi ....
     
  16. Mokamies

    Liittynyt:
    30/12/03
    Viestit:
    973
    Tykkäykset:
    0
    No tuskinpa pelkkä EFR vaikuttaa äänenlaatuun. Eiköhän myös verkkokapasiteetilla ole sen kanssa tekemistä.
     
  17. Mika84

    Liittynyt:
    27/10/03
    Viestit:
    107
    Tykkäykset:
    0
    Niin ja Finnair siirtyi taas Elisalle tuossa aikaisemmin.

    Ainakin viimeksi kun kilpailutettiin operaattoreita Elisa veti pisimmän korren.

    Seuraavaksi pitäisi varmana hoitaa mobiilivaihde käyttöön. Tosin siitä asiasta tuli neuvoteltua vain Elisan kanssa aikaisempien sopimusten valossa.

    Hennkoht koin ärsyttäväksi tuon 010 alkuisilla numeroilla rahastamisen.

    Pitäisi siis vaihtaa kaikki liittymät vain matkapuhelimiksi ja jättää tuo toiminto pois. Silloin tosin menettää myös kaikki älysarjan palvelut. ;(

    Mutta kai se niin on että puhelinpalvelusita on vaan maksettava sitten rahaa. Tuleehan niistä kuluja mutta toisaalta se on busineksen perusedellytys jolla taas tehdään rahaa.
     
  18. sorsa

    Liittynyt:
    7/2/03
    Viestit:
    430
    Tykkäykset:
    0
    Kaukopuheluthan ovat nykyään jo niin halpoja, että eikös normaalit Helsingin numerot kelpaisi? http://www.elisa.fi/index.cfm?t=2&o=1021.00&did=922 Saattaa olla, että Elisa kyllä haluaa mielummin myydä niitä 010 numeroita. Kuka nimittäin on sanonut, että 09-suuntanumeroalueella olevien vastaajien täytyy fyysisesti sijaita Helsingissä.
     
  19. Mika84

    Liittynyt:
    27/10/03
    Viestit:
    107
    Tykkäykset:
    0
    Mielestäni tuossa oli jotain rajoituksia. Lisäksi tuostakin todnäk joutuu maksamaan kuukausimaksun lisäksi jonkun käyttöönperustuvan lisämaksun. 010 ja 020 numerot ovat siis operaattoreille hyviä rahasampoja.

    Pitänee tutkia asia ehkä uudelleen kesäloman jälkeen. Jos toimipiste muuttaa niin en haluaisi hankkia perinteisiä puhelinlinjoja enää ollenkaan.

    Tietysti on sitten näitä idiootteja jotka haluaavat että pitää olla kännykkä ja pöytäpuhelin. Mutta en henkkoht oikein ymmärrä mikä tuossa on pointtina.

    Samoin eräissä toisissa toimipisteissä on näitä jääräpäitä. Olisi niin kätevää kun kaikilla olisi kännykät ja yhdistämispalvelut käytettävissä ja lisäksi muutama älysarja joilla voi suoraan ohjata tulevat puhelut oikeille henkilöille. Mutta vanhoja ja tapoihinsa kangistuneita pölvästejä on vaikeaa taivutella uusille tavoille.

    Muualla olevat perinteiset puhelinjärjestelmät eivät sitten taas integroidu kunnolla tähän uuteen järjestelmään. Esim tietoa onko liittymä varattu vai ei, ei välity järjestelmään.
     
  20. Mokamies

    Liittynyt:
    30/12/03
    Viestit:
    973
    Tykkäykset:
    0
    Kysymys on täysin siitä millaisen palvelun yritys haluaa järjestää asiakkailleen. Kustannusten jakoon on olemassa erilaisia vaihtoehtoja siitä, että asiakas maksaa / yritys maksaa kaikki aiheutuneet kustannukset sekä näiden vaihtoehtojen väliltä. Operaattorit kyllä tarjoavat näitä eri vaihtoehtoja, joten siitä on aika turhaa alkaa operaattoria syyllistämään. Voihan yritys tarjota 0800-numeroakin asiakkailleen soitettavaksi.
     

Jaa tämä viestiketju