1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sonera tehnyt "pienen" mokan...

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Sammy81, 9/1/04.

  1. Sammy81

    Sammy81

    Liittynyt:
    20/8/03
    Viestit:
    293
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800 & Sonera
    Elikkä käynyt Soneralla ilmeisesti ei niin pieni moka numeronsiirrossa. Nimittäin kaikki liittymät jotka on siirretty 5.1 Sonerasta Dna:han on mennyt Soneralta kiinni ja en tiedä et onko muilla operaattoreille sama ongelma kyseisen päivän kohdalla. Ja Soneran asiakaspalveluun ei pääse tällä hetkellä läpi ( 47 min jonossa ja puhelu katkesi ) ja myyjät ei tiedä mitä pitäs tehdä asian kanssa... No virheitähän sattuu näköjään paremmillekin...
     
  2. Ziggemby

    Liittynyt:
    24/12/03
    Viestit:
    98
    Tykkäykset:
    0
    Jotakin on Sirinällä nyt kämmitty oikeen urakalla. Itselläni pimeni Sonera pari tuntia sitten täysin "out of the blue" vaikka liittymän pitäisi siirtyä Radiolinjalle vasta 21.1. Nyt ei tietenkään kumpikaan liittymä toimi ja sitä rataa. Pitäisi tehdä pari tärkeää puheluakin ennen työajan päättymistä prkl.
     
  3. Mini

    Liittynyt:
    24/9/02
    Viestit:
    85
    Tykkäykset:
    0
    Sama pätee liittymissä jotka siirtyy RL:lle, n. 1000kpl.
     
  4. Ziggemby

    Liittynyt:
    24/12/03
    Viestit:
    98
    Tykkäykset:
    0
    Eipä tässä sitten vissiin auta kun odotella. Soneran aspa katkoo puhelut ei anna olla edes jonossa.

    EDITTIÄ: Alkoi toimimaan taas klo. 15.30 Sonera siis.
     
  5. Sammy81

    Sammy81

    Liittynyt:
    20/8/03
    Viestit:
    293
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800 & Sonera
    Toivottavasti kaikki muutkin jotka oli kiinni niin rupee pelittämään. :)
     
  6. xraam

    Liittynyt:
    9/1/04
    Viestit:
    2
    Tykkäykset:
    0
    No eipä oma liittymä ainakaan oo viel alkanut toimimaan.. DNA:lle oli siirto meneillään.

    $onera taas kerran näyttää osaamisensa, ilmeisesti osa sähköpostipalvelinten ylläpidosta on siirrtetty uusiin tehtäviin matkapuhelinpuolelle(?). :)

    Edit: Nyt(16.10) näyttäis liittymä heränneen horroksesta.
     
  7. Killerwhale

    Liittynyt:
    18/7/03
    Viestit:
    801
    Tykkäykset:
    0
    Eipä tuo kummastuta ollenkaan. Osaa se Sonerakin tehdä kaikenlaista. Meilläkin kävi niin, että kun siirrettiin avopuolison kolmosliittymää Soneralle, niin sieltä tuli postissa jonkun aivan muun ihmisen numeroa koskenut vakuusmaksupyyntö. Numero oli muuten sama, mutta väärä etuliite. Jonottelin muutamaan kertaan yli 15 min, kunnes pääsin läpi.

    Olivat muutenkin kämmineet tuon liittymän suhteen niin pyysin pistämään sen kiinni. Asiakaspalvelija ei edes hetun loppuosaa kysynyt. Soittelin perään matkapuhelinpuolen esimiehelle ja reklamoin asiasta. Kuka tahansahan voi näköjään sulkea toisen liittymiä kun ei varmisteta onko oikea henkilö kyseessä.

    Oivoi sanon minä.
     
  8. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Master vika eli koskee kaikkia operaattoreita. Että sillai. Varmaan jo saatu kuntoon? Eikö kauppiaille ole tullut tiedotetta?
     
  9. Tanjuzka

    Tanjuzka Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    11/7/02
    Viestit:
    3324
    Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Tiedote että hitautta on, johtuen master tietokannasta (eli kaikilla operaattoreilla)
     
  10. Arska99

    Liittynyt:
    18/11/03
    Viestit:
    228
    Tykkäykset:
    1
    Muistakaa vaatia ko. hetkellä käytössä olleelta operaattorilta hyvitystä sähellyksistä.
     
  11. puh Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    3685
    Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Oletko varma että vika on Masterissa eikä Soneralla?
     
  12. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Jos numero on kerran siirretty 5.1. Soneralta pois, mitä vikaa on siinä että Soneran liittymä on suljettu?? (Vai tarkoitatko että liittymä on ollut turhaan neljä päivää auki?)
     
  13. Derryth

    Liittynyt:
    14/6/03
    Viestit:
    346
    Tykkäykset:
    5
    Varmaan tarkoitettiin, että asiakas on tehnyt sopimuksen uuden operaattorin kanssa 5. päivä. Koska nyt on jonoa, siirtojen ei pitäisi tapahtua vielä päiviin, mutta sonera katkaisi näiltä asiakkailta liittymän päiväkausia liian aikaisin. Ihmettele sitten siinä, kun kumpikaan liittymä ei toimi. Nyt ilmeisesti jo toimivat?
     
  14. Tanjuzka

    Tanjuzka Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    11/7/02
    Viestit:
    3324
    Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Näin ainakin on sanottu, että masten tietokannassa joku häikkä.
     
  15. Jussi2000

    Jussi2000 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    22/6/02
    Viestit:
    6950
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Millä vaadit hyvitystä?. Kaikkien operaattorien toimitusehdoissa on että hyvitys kuukausimaksusta annetaan jos liittymää ei ole voinut käyttää yli 48 tuntiin tässä ei kai nyt niin kauan ole mennyt. Ja tuskin ne nyt alkaa muulla tavoin hyvittämäänkään.
     
  16. fry

    Liittynyt:
    5/6/03
    Viestit:
    135
    Tykkäykset:
    1
    Siis numeronsiirrossa on säädetty laissa 10min max ajanjakso jossa kumpikaan liittymä ei toimi. Jo tunnin pimennosta voi reilusti vaatia hyvityksiä! en sitten tiedä mistä hakea hyvityksiä jos luovuttava operaattori on se joka virheen on tehnyt.
     
  17. sjramo

    Liittynyt:
    9/9/03
    Viestit:
    10
    Tykkäykset:
    0
    RL -> DNA vaihto kyseessä. Vuoden viimeisenä päivänä tein sopimuksen. Eilen DNA laittoi viestin että numero siirtyy n. klo 16. Illalla n. klo 19:15 huomasin että RL oli suljettu ja tyrkkäsin DNA:n kortin sisään. Eipä ole vieläkään DNA auennut.

    Pitääkö paikkaansa että yli 10min katkoksesta numeron siirron yhteydessä voi vaatia korvausta? Ja keneltä sitä tällaisissa tapauksessa edes voisi lähteä vaatimaan? **tuttaa vaan tällainen palvelu ihan periaatesyistäkin jos pitäisi muiden liittymiä lainailla että voi soittaa asiakaspalveluun. Sinne soittaminenkaan kun ei muiden operaattoreiden liittymistä ilmaista ole niin mukava siinä sitten jonkun toisen liittymällä tuntia kuunnella maksullista musiikkia. Ei, en ole soittanut vielä asiakaspalveluun eikä ihan heti kiinnostaisi kun jo tällä viikolla ½h kuuntelin RL:n musiikkivalikoimaa.
     
  18. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    A-haaa, no tämä selvensi jo asiaa paljon.

    Itseasiassa päivän Hesarissa on asiasta pieni juttu sivulla B1: "TeliaSoneralla ohjelmistovaivoja"
    Eli tuon jutun mukaan vika on ollut tässä tapauksessa Soneralla.

    Miten tämä liittyy Soneran tekemään "pieneen" mokaan?
     
  19. sjramo

    Liittynyt:
    9/9/03
    Viestit:
    10
    Tykkäykset:
    0
    Siten että ensimmäisessä postauksessa kirjoittaja pohtii että "en tiedä et onko muilla operaattoreille sama ongelma kyseisen päivän kohdalla" ja ajattelin vaan heittää oman kokemuksen että eipä muillakaan operaattoreilla taida hommat toimia vaikka kyseessä onkin ihan eri päivä ja ihan eri operaattorit. Ehkäpä kirjoitukseni sopisikin paremmin viestiketjuun Kokemukset operaattorin vaihtamisesta ja numeron siirrosta mutta etköhän siitäkin jotain vikaa löytäisi jos sen sinne postaisin.
     
  20. kataja

    Liittynyt:
    15/9/03
    Viestit:
    24
    Tykkäykset:
    0
    Taisi olla vika Sonerassa eikä Masterissa. Ajattelin näin kun alla olevassa tiedoitteessa ottavat syyn omille niskoilleen.

    9.1.2004
    Häiriöitä matkapuhelinnumeroiden siirroissa

    Numeronsiirrettävyysjärjestelmiin liittyvien teknisten ongelmien vuoksi joissakin Soneralle siirtyvien ja Soneralta toiselle operaattorille siirtyvien liittymien numeronsiirroissa on ollut häiriöitä. Häiriö koskee muutamaa tuhatta asiakasta.

    Häiriö on ilmennyt lähinnä siten, että joidenkin asiakkaiden matkapuhelinnumeron siirto on viivästynyt tai tapahtunut liian aikaisin. Joidenkin asiakkaiden liittymä on voinut olla tilapäisesti poissa käytöstä.

    Vika on paikallistettu ja sitä korjataan parhaillaan. Pahoittelemme asiakkaille aiheutunutta haittaa.

    TeliaSonera Finland Oyj
    Asiakaspalvelu

    www.sonera.fi
     

Jaa tämä viestiketju